Ivar Skaugstad Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Sitter her å klør meg i hodet sammen med Anchorage Center. Er på vei fra Kodiak til Sitka med vår nye flymaskin, men ingen av oss har egentlig noen anelde på hvilket ICAO callsign U.S Coast Guard benytter seg av. Logisk nok flyr jeg under "USCG" i dette øyeblikk, men er dette egentlig rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikolai.R.Haugen Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Japp i følge Wiki er det det ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Kilder? :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/US_Coast_Guard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Ser ikke ut til å finne noe som beskriver ICAO forkortelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg trodde ICAO-koder som var flygningsrelatert, og ikke bakke-relatert(som flyplasser) var 3-kodet, og ikke 4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Kan ikke huske å ha sett noen ICAO code for US Coast Guard. USCG er det nok ikke, for det tilhører denne: http://en.wikipedia.org/wiki/Chelyabinsk_Shagol_Airport Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Kan ikke huske å ha sett noen ICAO code for US Coast Guard. USCG er det nok ikke' date=' for det tilhører denne: http://en.wikipedia.org/wiki/Chelyabinsk_Shagol_Airport [/quote']Her snakkes det om ICAO til flyselskap o.l,ikke flyplass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Greit nok det Men 4-tegns ICAO-koder er flyplasser. 3-tegns er flyselskaper og andre større organisasjoner som har egen kode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 UNITED STATES COAST GUARD AUXILIARY CGX (Callsign COASTGUARD AUXAIR) Kilde: ICAO DOC8585/146 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Dette er auxiliary delen, altså den frivillige delen, og ikke den daglige operative delen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Godt mulig, men jeg er nesten sikker på at jeg har sett CGX blitt brukt i real-life. Men skal kikke litt videre. Har spurt en jeg kjenner på Chicago TRACON. Mulig han kan bekrefte/avkrefte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Ivar: Jeg ga den ATC callsign «CG» i aircraft.cfg. Dette kan du selvfølgelig endre til CGX. Men, ATC vil nok bare kalle deg for CHARLIE-GOLF-XRAY..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Har ikke brukt ATC'en i FS siden, ja.. FS2000 en gang. Spørsmålet ligger heller hvilket callsign jeg skal benytte når jeg flyr på VATSIM. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 På hjemmesidene til vUSCG er pilotene oppført med calsign: CG-01 osv. US Coast Guard Du kan jo også prøve å spørre på forumet til Vatsim, under Special Operations Admin. Edit) Under et søk fant jeg dette: Callsignlist Nede på listen finner jeg: United States Coast Guard > C >Coast Guard A = Air Force. ex: A1 "Airforce one" R = Army. ex: R2345 "Army two three four five" G = Air National Guard, ex: G8893 "Guard eight eight niner three" C = Coast Guard, ex: C6109 "Coast Guard six one zero niner" VV = Navy, ex: VVBK13 "Navy Bravo Kilo one three" VM = Marine, ex: VM1 "Marine one" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Nå begynner det å ligne! Kjememessig Einar! Er det noen som kan bekrefte at USCG benytter seg av "C" i tillegg til fly ID i virkeligheten? Er jo grunn til å tro det, men siden denne kilden er fra den virituelle verden er det alltids greit å dobbelsjekke. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Bare hyggelig Ivar. Vi i vNATO har kontakt med mange VA's i "Special Operations" Vatsim. Hvis vi ser litt nøye på callsign listen jeg linket til så finner vi f.eks: Turkish Coast Guard med Callsign TCG Uten å være 100% sikker så må jo det naturlige callsign for U.S Coast Guard bli UCG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Spørsmålet er vel om de i det hele tatt bruker noen slike koder på flight plans... ICAO flight-planen vi ser i Norge og Europa har jeg aldri sett noe til i USA. Det er mulig de sivile bruker ICAOs flightplan. Når det gjelder callsignet så er det ikke alltid slik at man bruker en ICAO-kode på flightplannen... I Norge f.eks. skrives SAVER30 SAVER30 på en flightplan. Forsvaret har ingen egen ICAO-kode (med mindre de drar utenlands). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Hva ble vi enige om? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.