Gå til innhold

Norwegian PMDG 747 Heavy Iron Club


Frode Skibrek

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er interesse for å opprette en klubb for oss som flyr mye på VATSIM,

med PMDG`s fantastiske 737 & 747, både passasjer og cargo-varianten.

Vi kan fly i fellesskap på turer og utforske land etter land og delta i events på Vatsim.

 

Hvis noen er interesserte, send meg gjerne en PM her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det heller ikke som noen "kopi". Slik jeg har forstått det vil dette i hovedsak være basert på en bestemt flytype som vil benyttes på turene. Norwegian Eagles har hittil ikke vær veldig "heavy" vennlig, så jeg ser positivt på at noen også bringer denne sjangeren inn i lyset.

 

Har jeg forstått det rett vil denne klubben ha ett fast antall medlemmer, som internt avtaler seg imellom hvor de vil fly, og med hvilken heavy maskin. Med andre ord en klubb med fokus på medlemmene, og ikke fullt så mye fokus på allmenheten. Correct me if I'm wrong. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har fått såpass lite respons overall, at dersom jeg skal fortsette,

så vil jeg gjerne at det skal bli mer organisert.

Det legges herved ned en ramme på at dette gjelder følgende fly og dette er videre ikke diskuterbart.

 

 

  • PMDG 747 Passenger & Cargo
  • Level-D 767-300 ER
  • PSS 757
  • PSS 777

 

Dette er da det vi forholder oss til videre.

 

Ett samarbeid og air-meetings med Norwegian Eagles er velkomment,

men hovedsaklig komer vi nok til å konsentrere oss om de lengste turene.

 

London - Sydney

London - New-York

New York/San Fransisco - Honolulu - Sydney

 

Dette er kun eksempler på ruter vi kommer til å fly.

Det forutsettes god kjennskap og en del erfaring med Vatsim,

man MÅ kunne benytte seg av full ILS i flyet man fører tilfelle dårlig vær/sikt ved landing,og man må være i stand til å fly den nevnte ILSen uten autopilot. (Takk Andreas)

 

man MÅ møte opp når man melder seg på turer, og være sikker på at man fullfører. CTD er ingen unnskyldninger :grin:

Og man må inneha ett visst snev av folkeskikk og respekt.

Noe annet vil resultere i at man ikke får godkjent deltagelse på turene.

 

MVH

 

Frode Skibrek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt uheldig at du kun har lagt payware fly som aktuell flytype. Det finnes de der ute som godt kunne tenke seg å bli med, men som ikke ønsker å kjøpe disse flyene?

 

Å fly en ILS approach uten autopilot betyr at du flyr den for hånd. :grin:

 

CTD synes jeg er en god unnskyldning for ikke å fullføre, hvis man er halvveis, spessielt på long haul blir mye av iveren knust, iallefall for min del. Dog, der har ennå ikke hendt at jeg ikke har fullført en flight, på tross av CTD. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...