Gå til innhold

Grønt lys for Rygge


Frode Skjennem

Anbefalte innlegg

Ja, dette må være en stor julegave til både Østfolds befolkning og alle ellers fra som også benytter flyplassen! :)

 

Syns det har vært svært dramatisk å lese alle oppslagene som har vært i det siste om at Rygge flyplass stod i fare for å kunne gå konkurs. Med dette regner jeg nå med at faren for dette må være betydelig redusert.

 

Leste at både ordførere og regionsledere nå nylig hadde skrevet til samferdselsministeren med felles krav om at passasjertaket på flyplassen skulle oppheves. Har ikke fått med meg nyheten og begrunnelsen enda, men det kan virke som at det heldigvis enda kan være mulig å protestere og si kraftig fra. Grattis igjen! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Halvdan og Fredrik.

Jeg la den samme info inn på Scannair Forum hvor mitt Alias er, Ten Four. Der har det blitt rene huskestua, så det er tydlig at ikke alle unner oss denne flyplassen på Rygge. Døm er så ille rædde for at vi ska ta fra døm noen kundær der oppe på Gardermoen.

Nei la oss heller glede oss over dagens melding, så årnære seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke så underlig at du fikk reaksjoner. Det du skrev der (og skriver her) er at departementet "ikke lenger vil legge hindringer i veien angående passasjertaket". Det er jo direkte feil!

 

Departementet åpner for å se på saken på nytt, men de virker ikke veldig positive i svaret på henvendelsen fra Rygge. Brevet kan leses her:

 

http://www.boarding.no/files/moss-lufthavn-rygge-brev_av_19122008_1_.pdf

 

Ellers er det vel ikke så rart at det blir diskusjoner om Rygge. Utviklingen der vil unektelig få konsekvenser for andre flyplasser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan. Ser i ettertid at jeg var litt raskt ute med den første infoen. Som du kanskje ser av klokkeslettet la jeg det inn få minutter etter offentligjøringen. Da hørte jeg på en direkte overføring på NRK Østfold Radio mellom journalisten og en representant fra S.departementet. Det ble da tolket dithen at dersom en ny konsesjons søknad ikke var ferdigbehandlet innen taket var nådd, ville departementet "ikke legge hindringer i veien" frem til avgjørelse var fattet.

 

Dette tennte en positiv gnisst hos en som hele tiden har fulgt med gjennom alle årene som har gått og frem til åpning av Rygge. Så gleden over at døra var satt på gløtt og ikke slengt igjen, gjorde meg så glad at jeg ville dele den med andre.

 

At denne raske tolkningen har gitt reaksjoner er forsåvidt greit. Men, når man kun bare får negativ motstand fra likesinnende (luftfartsintereserte)(i Scannair foumet), som allerede har fått sin egen flyplass, og ikke unne andre å få beholde sin nye flyplass som allerede ligger der, som desuten svært mange mennesker vil ha, (6000 underskrifter). Ja da blir jeg ikke provosert, men lei meg, veldig lei meg.

 

Men, la dem legge ned hele DRITTEN, og anlegge ASYLMOTTAK der så blir vel de fleste av dere fornøyde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierne av Moss Lufthavn Rygge garanterer for videre drift på flyplassen.

 

Det ble klart under et ekstraordinært styremøte som ble avsluttet nå i ettermiddag. Møtet fant sted i administrasjonsbygget på flyplassen og representanter for eierne Thon Holding og Orkla eiendom, samt fylkeskommunen og Østfold Energi var til stede.

- Det gikk veldig bra. Styret er fornøyd med tilbakemeldingene fra departementet. De er innstilt på å stille med mer kapital, forteller en lettet flyplassjef Pål Tandberg til moss-avis.no.

 

http://www.moss-dagblad.no/Innenriks/article4008595.ece

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Bra at dette gikk bra så langt, så får vi se etterhvert....men hvor blir det av norwegian diggigen, som var noe av substansen for oppstart? nå har de tatt lav pris halen og stikki med de fleste annonserte ruter......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...