Gå til innhold

Norwegian Eagles - The Braathens Triangle! 21. des


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Takk for en flott tur med masser av bra ATC!Artig og være med på alle legene ;)

En liten notis: ENBR_APP sendte meg nesten i fjellveggen :crazy:

 

Nå er du ikke snill ;)

Tviler på at ATC sendte deg mot fjellet du..

 

De vektorer deg ned etter charts...

Er du ikke ikke 100% konsentrert kan det kanskje gå ille.

 

Har opplevd ATC prøvde og ta livet av meg i Brasil Sao Paulo,da jeg tok av med en American 767 til Boston.En 10 timers tur som holdt på og bli avslutta nesten på enden på rullebanen,da han sendte en ankommet 737 over min rullebane :crazy:

 

ATC i Norge er noen av de beste jeg har opplevd på mine 2000 timer på Vatsim snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Takker for en super kveld! Vi startet mannsterke med 8 flymaskiner fra Fornebu. Det ble travelt for ENVA APP når vi kom susende inn, synes jeg luktet frem noe stressmomenter i stemmen din Marius? ;) Uansett takk for flott service!

Det var vel 1-2 stk. som "hoppet av" på Værnes, vi andre fortsatte mot et fullstaffet ENBR. Her ble det også trangt om plassen, men kontrollerne gjorde en god jobb. :)

Der andre kontrollere på VATSIM tok "vettet" til seg og valgte å ikke staffe Fornebu, la jeg fra meg fornuft og lot engasjementet føre an. Var utrolig artig å se 3 flymaskiner på en tynn tråd på ILSen til bane 24. På toppen av dette hadde vi en flymaskin på VFR tur i Oslo området, undelig hvordan kontrollerne på Fornebu løste det "problemet". Det ble overall en flott tur, med ATC fra Fornebu til Fornebu, hele veien!

Takk til kontrollerne som gad oss yppelig service i kveld, eventene blir noe mer "kryddret" med dere til stede!

 

Jeg forstår at de øverste hoder i VACCSCA klør litt når slike ting blir satt i gang, men at noen hadde nektet oss å bruke Fornebu hadde jeg sett på som en handling uten vurdering.. Greit nok, det er ikke "as real as it gets", men av og til er det på sin plass å balansere på kanten. Så lenge vi ikke faller ned å treffer noen som står under, eller skaper "problemer" ser jeg ikke problemet med å benytte seg av en nedlagt flyplass for slike eventer. :)

 

Nå har Norwegian Eagles holdt det gående i 3 uker på rad, hva synes dere som har vært med på turene om dette, endringer etc. dere ønsker i framtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forstår at de øverste hoder i VACCSCA klør litt når slike ting blir satt i gang' date=' men at noen hadde nektet oss å bruke Fornebu hadde jeg sett på som en handling uten vurdering.. Greit nok, det er ikke "as real as it gets", men av og til er det på sin plass å balansere på kanten. Så lenge vi ikke faller ned å treffer noen som står under, eller skaper "problemer" ser jeg ikke problemet med å benytte seg av en nedlagt flyplass for slike eventer. :)

[/quote']

 

"de øverste hoder" er i dette tilfelle ikke noen uslere enn bare meg. Og som sagt, Ivar, det er kjempeviktig for VATSIM-miljøet at du fortsetter dette engasjementet. Enig i at det går ann å balansere på kanten, men da bør man også informere de som er ansvarlig for luftrommet - kanskje kunne, i dette tilfelle jeg, kommet med noen gode råd på hvordan eventen kunne latt seg gjennomføre - og så gitt noen instruksjoner til ATC'ene som skulle bemanne ENGM, ENOS el., slik at det ikke hadde blitt uklarheter i forbindelse med ATC-servicen?

 

Samarbeid og kommunikasjon er stikkordet her. Jeg tror både Norwegian Eagles og VATSIM/VACCSCA kommer styrket ut av utstrakt bruk av begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai Tak er da også nedlagt' date='men en meget velbesøkt flyplass som t.o.m har sitt eget event. Så å fly på Fornebu får bare være så "urealistisk" som det bare vil. Ser for meg at dette blir starten på en ny era for Fornebu på Vatsim. Jeg skal fly der meget mer heretter hvertfall. ;)

[/quote']

 

Hva man gjør offline, på multiplayer eller andre kanaler er for VACCSCA sin del helt uinteressant - men det er et ønske at man i all hovedsak respekterer ønsket om å være "as real as it gets" når man logger på VATSIM - men det finnes anledninger som kan fravike fra dette.

 

Det er, så vidt jeg vet, ikke ulovlig å fly fra eller til Fornebu - men det er ikke tillatt for ATC'er å bemanne denne flyplassen, uten tillatelse fra de som har ansvaret for luftrommet (FIR Director for Norge). For i VACCSCA er det ingen selvfølge at dersom du bemanner Værnes Tower, så skal du kunne bemanne Ørlandet og Røros i samme slengen. Slikt må avklares på forhånd.

 

Hva de gjør i andre deler av verden er i og for seg uinteressant. VACCSCA har en uttalt policy på at man ikke bruker nedlagte flyplasser (jf debatt som foregikk her på fs,no for ca ett år siden). Jeg tror resten av VATEUD også følger samme prinsipp uten at jeg har tatt meg bryet å undersøke dette nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man gjør offline, på multiplayer eller andre kanaler

 

Er rimelig uinteressant for meg også,og ikke noe jeg har referert til...

 

Hva de gjør i andre deler av verden er i og for seg uinteressant

Veldig asosial holdning,litt "Ola dunk".

 

Ellers så har jo Ørnetråden vært godt synlig,og Atc har vært requested. Så med litt velvilje hadde du jo kunnet ytre dine

synspunkter på dette ved en tidligere anledning og løst det på forhånd. Fornebu har vært på agendaen sååå lenge den siste tiden at du umulig kan ha unngått å få det med deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man gjør offline' date=' på multiplayer eller andre kanaler[/quote']

 

Er rimelig uinteressant for meg også,og ikke noe jeg har referert til...

 

Helt riktig at du ikke gjorde det, og jeg skulle vært klarere her. Det jeg mente å si var at dersom man er offline eller på multiplayer så kan man gjøre akkurat som man vil, men det funker ikke helt på samme måten når man flyr på VATSIM.

 

Hva de gjør i andre deler av verden er i og for seg uinteressant

Veldig asosial holdning,litt "Ola dunk".

 

Ellers så har jo Ørnetråden vært godt synlig,og Atc har vært requested. Så med litt velvilje hadde du jo kunnet ytre dine

synspunkter på dette ved en tidligere anledning og løst det på forhånd. Fornebu har vært på agendaen sååå lenge den siste tiden at du umulig kan ha unngått å få det med deg. ;)

 

Asosial holdning? Den skjønte jeg ikke. Men om du mener det var provinsielt skrevet/ment, så er det nå sånn at VATSIM er hovedorganisasjonen, også ligger VACCSCA under VATEUR og VATEUD og man har har sine regler og sin kotyme i og for seg uavhengig av andre vACC.

 

Jeg kan ta selvkritikk på at jeg var sent på banen i forhold til dette - men det fritar ikke den som arrangerer et event et ansvar for å kommunisere med den organisasjonen som er satt til å styre dette lille virtuelle området vårt.

 

Og det er derfor ingen kritikk her av dere som deltok på eventet. Det jeg ber om er bare at Norwegian Eagles eller hvilke som helst andre, privatpersoner eller sammeslutninger, tenker litt igjennom om eventer eller arrangementer man lager på VATSIM sitt nettverk kan tenkes å være litt kontroversielt - og i de tilfeller det kan tenkes så tar man kontakt med FIR Director og/eller Director først.

 

Også tror jeg jeg har gjort det klart før her at VACCSCA ønsker å være løsningsorienterte ved slike henvendelser så lenge jeg innehar vervet og har ingen ønsker om å bremse initiativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, her har det blåst seg opp siden jeg sjekket sist.

 

Jeg forstår deg god Erik, og støtter helt klart ditt forslag! Vil på ingen måte være vanskelig i den forstand, og i framtiden vil Norwegian Eagles høre med de respektive ansvarlige før man tar i brukt en nedlagt flyplass. :) La oss si at dette var ett engangstillfelle, og jeg er helt sikker på at ingen av dere hadde sagt nei om jeg hadde spurt på forhånd. Vi jobber best sammen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg god Erik' date=' og støtter helt klart ditt forslag! Vil på ingen måte være vanskelig i den forstand, og i framtiden vil Norwegian Eagles høre med de respektive ansvarlige før man tar i brukt en nedlagt flyplass. :) La oss si at dette var ett engangstillfelle, og jeg er helt sikker på at ingen av dere hadde sagt nei om jeg hadde spurt på forhånd. Vi jobber best sammen. ;) [/quote']

 

Flott Ivar, da er vi på linje ;)

 

Og julefreden kan senke seg over alle flightsim'ere i det ganske land ;) Goood jul - howhowhow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...