Gå til innhold

Hvor slålr man opp flightnr og får Flytype som svar?


Tommy Strandvold

Anbefalte innlegg

Hei Tommy!

Som Peter anbefaler deg, søk på flightnummeret. Ved å søke på TG961, kom jeg inn på rutetabellen for Thai International. Thai bruker tre forskjellige konfigurasjoner av 747-400 på langdistanse. (Du finner dette også på Thai-siden). Ved å gå inn på disse flyene, vil du finne beskrivelse av comfort-nivå, og til og med setekonfigurasjon i de forskjellige seksjonene av -400! Den siste lokale fant jeg ikke i farten, men kanskje du finner mer på Thai's internasjonale sider - linker leder deg videre.

God tur!

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Tommy.

Som Roald rigtig skriver, beflyves denne rute med flere forskellige typer B747.

Jeg dekoder acars signalerne fra fly, og denne rute har jeg registreret en del fly på.

Et sjovt reg. der har befløjet ruten flere gange er HS-TGO som du kan se et billede af her: http://www.planepictures.net/show.cgi?1006603890:MUC

Måske du skulle tappe lidt Acars, så kan du se hvad der sker på ruten..))

Venlig hilsen

www.acars.dk

Lars Schmidt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Er det noen som vet noe om komforten i disse flyene? Har sett SeatMaps, men det sier ikke meg så mye.


Tommy,

Hva er du egentlig ute etter? Hvor sitter du - First Class eller Economy? Seteutforming/avstand er selvfølgelig forskjellig, og det samme er servering, men det følger den billettprisen du har betalt. Som du ser, har Thai tre klasser på intercont flights.

Komforten i en -400 hva angår støy og temperatur er bra hvis det er det du legger i begrepet komfort. Dette er den siste utgaven av 747 som er produsert, med de fasiliteter det innebærer. Jeg er litt usikker nå....

Hilsen Roald

[ 09-01-2002: Endret av: Roald Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker på er hvor mye plass det er. Gruer meg til 10 timer med veldig trangt om beina, vansklig å komme fra/ut til midgangen osv. Støy og servering er ikke så viktig. Jeg har economi-class, altså den billigste.

Jeg hadde en tur fra Nederland til LAX med KLM i 747, i våres på 11 timer, og det var helt jævlig. Dårlig plass, fikk vondt i beina, og det var også vansklig å gå vekk fra plassen sin, måtte forstyrre flere personer som måtte gå ut i midtgangan for at jeg skulle komme frem.

MVH

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen der!

Jeg fløy Thai i Sommer fra Kastrup til Bangkok og videre til Phuket...

Fra Kastrup fikk vi Boeing 747, jeg syntes komforten hvar bra stor plass var det og... eneste som kunne vært annerledes var maten, på hjemoverreisen fikk vi velge mellom fisk og no Thai greier, jeg tenkte jo selvfølgelig at fisk var litt [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] så jeg prøvde meg på det Thai greiene og jeg må si etter jeg tokk en liten bit så fikk jeg fjerdegrads forbrenninger i munnen! det var jaggu sterke saker.... Så er lite råd hold deg til fisken [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

På strekningen Bangkok-Phuket flyr du Airbus A330-300 Regner jeg med....

 

Men servicen om bord er upåklagelig! Gratis drikke så mye du vil,nyeste filmer,og hyggelig betjening.

PS: det var dårlig med Peanøtter om bord,fikk noe nøttelignende saker som smakte som....ja ingen ting. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Thaiair

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist med Boeing 747 mange ganger nå, og må si at det er helt greit å reise med, spesielt så lenge det er en

-400 model. Har reist med -200 noen ganger også og husker en tur med Air France 747-400 fra Paris til St. Martin i Caribbean. På akkurat det flyet, http://www.airliners.net/open.file?id=166027 var det litt trangt om plassen for bena. Men så var den landinga ganske så spesiell da!

Men som sagt Boeing 747-400 er helt ok å reise med

oddgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med riciko for nu at starte en storm, så vil jeg hævde, at det er lige meget hvilken flytype du flyver med på de lange turer. Der er stort set lege meget plads i dem alle sammen.

Sæde-konfigurationen bliver jo ikke bestemt af fly-fabrikken, men af det enkelte flyselskab. Det vil sige at forskellige fly på oversøiske ruter stort set har samme sædeafstand.

Så det det, hvis noget, bør være din interesse er:

* Støjniveau (Fx synes jeg, at 763 larmer meget fortil)

* Funktioner ved sædet (Er der benstøtte, privat skærm etc.)

Det er på sådanne områder der kan være forskelle på nye og gamle fly.

Men angående sædeafstanden (nu har jeg glemt jargon'en for det) er forskellen nu ens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette:

http://www.planepictures.net/show.cgi?1006603890:MUC

er en 7441 så skal du fly med en 7442.

Dersom linken viser en 7442 så skal du fly med en 7441.

Enkelt:

Den paintingen flyr ikke på ARN, uten de bruker de "gamle" fargerne.

Hører TG961 LIVE med flyradio, søn, tirs, tors, fre?, lør da den kommer til ARN 0720. OG på helgerne er jeg på Departure og ser den fine 747 ta av, den reiser igjen 1315 tror jeg det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...