Gå til innhold

VIDEO: Dash 8 100 i morgenstemning på ENVA


Anbefalte innlegg

Legger ut tråden her også etter tips om at folk flest ikke er innom snackbaren (??)

 

Som noen av dere kanskje husker og forhåpentligvis nyter godt av ennå, lagde jeg noen flysim-videoer da jeg fløy FS9 og FSX.

 

Nå når jeg har anskaffet meg både utstyr og flysim igjen er det naturligvis morro å kunne gjøre noe av dette igjen. Har knapt fått mulighet til å bli kjent med X-plane ennå, og har bare lekt meg med fysikken ved landing og take-off - og nyter det til det fulle.

 

 

I går kveld tok jeg meg tid til å bruke FRAPS og har kokt sammen et lite minutt med stemningsfulle bilder, om jeg får lov å si det selv. Det er kun en take-off, men verdt å ta en titt, og tørr påstå at du ikke blir snytt for nedlastingstiden. :grin:

 

 

Last ned - krever QuickTime, VLC, e.l..

 

Her er youtube-video for de av dere som ikke gidder å laste ned. Vil dog foreslå at dere gjør det, da den er i 640x340px størrelse.

 

[video:youtube]Aa0fHwHXr84

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. X-plane begynner å friste meg seriøst her. Hvilken Dash er det du flyr her? Hvor finner jeg den? Er det et ok panel? Hvordan oppfører den seg i lufta? Er alle norske flyplasser med i XP?

 

XP er vel eneste mulighet siden jeg kjører mac..

 

Nydelig Video ihvertfall! Godt filma, og elsker fysikken i simmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Dette er en Dash 8 100. :) Den er gratis, og er tilgjengelig for registerte brukere i forumet på x-plane.org. Har også en Dash 8 300 og 400, men disse har jeg ikke testet ennå. Har ikke sjekka hvor mange norske flyplasser det er, men de jeg pleide å fly på er i alle fall der, Værnes, Ørlandet, Gardermoen, Rygge, Torp og Flesland. Regner nesten med at resten av gjengen også er der. :)

 

2D panelet er som panel flest, generelt greie. 3D cockpiten er så som så, ingen fotorealisme som man blir bortskjemt med i MSFS, men det er ikke noe jeg ser på som en negativ greie - det som er viktigst for meg er at jeg kan navigere meg rundt om i cockpiten, og at instrumentene gir meg oppdatert info. Instrumentene glir som varm kniv i smør i begge versjoner - ikke annet enn lekkert!

 

Ivar, det stemmer. Ujevn runway fikk flyet til å hoppe litt. ;) Kreativiteten er til stede, men det er derimot ikke egenskapene bak spakene i cockpiten. :grin: Neste prosjekt blir å prøve å få til en _GREI_ landing, når jeg har tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott video ola ! , synes xp har blitt ganske bra, ser flott ut, må nok kjøpe meg xp9 og prøve ut :)

 

Også så deilig det er å se hvordan flyet oppfører seg (bla. når det gynger litt før take-off)i forhold til de stive bevegelsene vi har i FSX. Det savner jeg virkelig!

 

 

Fult mulig å få dette til i fsx, :) med xml kan man få til det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...