Gå til innhold

A340 fra Tromsø til Japan!!!


Hans Fredrik Sunde

Anbefalte innlegg

Gjest Eivind Oterhals
Når den har lite Fuel' date=' + full autobrake kan den vel det ;)[/quote']

 

Når flyet skal fly fra Japan til Tromsø så har den gjerne fullt med fuel ombord, nesten tomt når det skal lande, værre blir det når flyet skal ta av, i Tromsø er det etter slik jeg forstår IPPC kartene 2392 meter med rullebane, full A340 trenger 3300 meter med rullebane for å ta av.

 

Full autobrake brukes bare i nødsituasjoner hvis jeg har forstått rett, det er vel bare 1 og 2 som brukes på autobrake? :confused: Ikke skyt meg hvis jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde
Tja' date=' var ikke A340 fra Flesland fullastet med japanere? De skulle jo levere og hente. [/quote']

 

Hvis du mener i sommer, så var det 747-400.

Ja det vet jeg, men det var A340 og... Har vært der når A340 har vært der og 747-400. Ikke samtidig da, men begge kom fra japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivind, det er nok skjeldent max fuel. De pakker det de trenger og holding+alternate, så du kan legge til en 1-2 timers flight, her regner jeg med at Bodø eller Værnes blir ALTN, så et skudd i mørke: Totalt 60-70 tonn fuel

 

3300 meter er bare tull, en A345 (fant ikke noen tabell for 344)

tar av på 3000 meter når den veier 360 tonn ved havnivå, og ved 360 tonn er den passe fylt! Tabellen m.m jeg refererer til finner du her

 

Det med autobrake på en Airbus skal jeg ikke påstå noe om, jeg har ikke peiling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at den blir enten å fly tom ut fra TOS til CPH eller TOS-CPH-NRT.

 

Da den kommer inn til TOS så er det vel NRT-TOS den har fløyet tenker jeg!

 

Så går den enten tom/ferry til CPH eller evt ARN

 

TOS har hatt B763 og B753 og B752 mange ganger, så tror ikke det blir noe problem for en evt A343 eller A333 til å lande her da den er lett da den lander, så det tror jeg skal gå rimelig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...