Gå til innhold

Flybil


Ole-Jørgen Søberg

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad

Disse gutta mangler ikke fantasi. Jeg mener helt klart at dette er det ingen i dag som vil kunne mestre med tanke på computing power som kreves for en kontrolert hoover. For ikke og snakke om hoover til level flight og til bake....nope dette har jeg ikke noe tro på...coolt ja....men dette er ikke gjennomførbart med tanke på kostnader, mener nå jeg. Mistenker den største moddelen og være en scala modell rc med ducted fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jo jo, vi har jo osprey etc i dag, dog deffinasjonen bil, vil si og taxi i mere en 50 km, så er jeg enig. Men noe du og jeg kan kjøpe....nope...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaadaa

 

Moller har vel holdt på med dette i 30 år, og svidd bort den ene millionen til investorer etter den andre..

 

Moller skycar har flydd noen meter over bakken, men det er helt klart at den har for liten motorkraft.. for ikke å snakke om rekkevidde (er vel fire motorer på den?) skikkelig økonomisk i dag ja.....

 

Det er vel oppe og avgjort at slike "hover-cars" ikke kan realiseres med stempelmotorer. Vet at Moller snuser på nye motorer, men med tanke på hvor komplisert og kostbart hele opplegget er så burde vel Moller gjøre det samme som det amerikanske forsvaret gjorde for 40 år siden; droppe det!

 

vet ikke hvordan det går med den vertical lift utgaven av JSF nå, men utprøvingene for noen år siden beviste vel kompleksiteten i det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad
Når du tenker på "noe du og jeg kan kjøpe" regner jeg med du tenker på prislappen. I så fall blir det jo ikke helt ulikt dagens (små)fly' date=' dem kan du jo heller ikke kjøpe helt uten videre... [/quote']

 

Et små fly kan du kjøpe når som helst, det er prioriteringer,,,,,HUS eller Småfly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...