Gå til innhold

Live stream fra flesland


Kristian Larsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Fortell hva slags antennedeler du har kjøpt.

 

Det er deler til denne antennen:

 

scannerant.jpg

 

Men var ikke lett å skaffe den nederste pluggen, de måtte bestilles, og er blandt annet ikke noe enver elektriker butikk har.

 

Og så er det noen par BNC plugger i tilleg til den pluggen på bildet + kabel.

 

Og så er det rør eg trenger + ledniger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får vi se om det blir noe bedre sender forhold av det' date=' da skal antennen bli litt i underkan av 1 meter og 20 cm.

mvh

Kristian [/quote']

Får håpe for di skuld at det ikkje blir betre sendarforhold ;)

Mottakarforholda kjem nok til å bli betre, men variasjon blir det uansett etter værforholda.

 

Det eg har nå er kun standard pisk som følger med scannerne, og den er ca 10-15 cm eller noe slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er planer at eg skal bygge den HVIS delene kommer.

 

Akkurat den antennen på bildet er laget for frekvensene på disse båndene: 118-137 MHz, 160-174 MHz og 440-450 MHz.

 

Men om det funker i praksis det vet eg ikke, for den antennen er bare 86 cm lang, mens den eg skal lage skal være 1.17 meter lang.

 

Det skal vistnok være målt ut lengden til flybåndet til 1.17, men skal prøve kappe opp 2 mindre deler med ledninger også slik at eg kan prøve å bruke den til frekvenser på høyere bånd optil 174 mhz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke allerede har gjort det så gå inn på http://www.scannernytt.net og registrer deg. Så vil du komme inn i hjertet av alle scannerbrukere. Der vil du få all den beste ekspertise hjelp som er mulig og oppdrive. Har i årevis vært medlem der. Det er bare å finne den kategorien du søker, enten det være seg antenner, frekvenser og masse annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror eg har vært der for en tid tilbake.

 

Men husker ikke om eg registrerte meg der, letet opp en del frekvenser, men det er en del år tilbake.

 

Har forøvrig tatt ned streamingen min en stnd nå, holder på å omøblere i leiligheten, så den vil nok være nede i noen par dager til eg får flyttet alt over der det skal være, eventuelt tilbake der det stod, vet ikke helt om det passer å ha det slik eg ønsket, da må eg isåfall ha et nytt bord til å ha alt utstyret mitt på, taket er så idiotisk laget, så det går nesten fra tak til gulv, lite veggplass før det når gulvet, så skjermen blir liten plass til på veggen før den når taket, så bordet må stå langt ute.

 

Men får se, men kommer nok til å koble opp streamingen der den står nå vil eg tro når eg har fått flyttet resten over også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...