Gå til innhold

F-16 Fighting Falcon online


Steffen Mork

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dette gjelder forsåvidt alle jagerfly, og andre fly som ikke passer i turfly/rutefly kategorien.

 

Hva synes dere garvede online-piloter og kontrollere om å ha jagerfly flygende rundt i og utenfor bemannede luftrom? Nå har jo drømmen min og mange andres kommet i oppfyllelse med release av Aerosoft sin F-16, med flere lekre norske liveries. Er dere "med på leken" om et F-16 fly vil opp i luften og patruljere litt? Finnes det spesielle regler for denne typen flyvning i så fall? F.eks, fartsgrensen på 250kts under 10000ft vil nok være vanskelig for mange med kløe i throttle-hånda, men jeg skal klare å holde meg hvis regelen er sånn. SID/STAR for jagerfly? F-16 har ikke FMC, og en heller begrenset autopilot slik jeg har forstått det, så da må en i så fall få konkrete vektorer å følge. Hvordan ville det blitt mottatt?

 

Merk; jeg spør ikke om dette for å få fly forbi tårnet i 1,5 mach 20 meter over bakken, og "lekeslåss" med ruteflyene som passer sine egne saker. Jeg er interessert i å leve meg litt inn i virkelige F-16 operasjoner. Selvfølgelig, hvis en 747 er interessert i å være med på leken, så kan jeg godt være eskorte noen mil. Så lenge begge har crash detection slått av, bare i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virtual Norwegian Air Force passer bedre for F-16 flyving i generel forstand, da Virtual Nato så vidt meg bekjent kun har dette tilbudet som QRA, altså under øvelser... :) Spør du meg burde dette ansvaret blitt delegert til VNoAF da vi har tid til å vedlikeholde disse tjenestene korrekt. Men når alt kommer til alt blir det bare tull å si at ett er bedre enn det andre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du kan fly F-16 på VATSIM, så lenge du ikke simulerer krigføring (inkludert "øvelser" hvor dette trenes på). Altså angrep mot andre fly eller bakkemål. Når det er sagt så hadde vi i "gamle" vNoAF øvelser hvor vi også "angrep" hverandre.

 

I utgangspunktet gjelder 250kts under 10 000 fot for alle fly, men det er mulig å få unntak fra ATC. Man trenger jo heller ikke FMC eller autopilot for å fly en SID eller STAR, men om du ikke klarer å gjøre det "manuelt" og heller vil ha vektorer så er det bare å legge inn en kommentar "no SID/STAR" i kommentarfeltet i flightplan, så gir ATC deg vektorer med et smil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...