Jim Grav Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Rart det skal være så vanskelig å få leie simulator i norge. I sverige går dette helt fint, bare man betaler for seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 er litt enig, men Simulatoren på Sola er jo snart klar, ikke dyrt heller eller så er det full motion på gardemoen, men den var visst nok litt dyr ... Men jeg vet ikke om flere enn det, eller så kan du vel smiske litt med Ivar eller Vidar så kanskje du får komme hjem til dem å prøve Neida Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 ja får man virkelig leie simulator på gardermoen da? sist jeg sjekka fikk man ikke det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Nei det er kanskje sant at man ikke får leid so, privat person, men det er en simulator der men ja hjelper jo lite det når man ikke får leie den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Nei, ikke sant?,he,he vært deilig å fått prøve en MD82 simulator,,*sikle* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har de det der da? Trodde de bare hadde 737NG/CL og Dash8, jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Nei, tror ikke gardermoen har det, men Arlanda har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Kunn 737CL og NG samt Dash8 på Gardermoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Er np MD 82 som er mest interesant for meg da, forresten, hvem bygger disse simulatorene som selskapene bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 8. oktober 2008 Members Del Skrevet 8. oktober 2008 Blant annet kanadiske CAE bygger simulatorer. CAE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Og hva er det som typisk skjer med de simulatorer som blir byttet ut egentlig, hvor havner de? Og er det noen som har en formening om hva driftskostnadene er med slike maskiner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Rart det skal være så vanskelig å få leie simulator i norge.I sverige går dette helt fint' date=' bare man betaler for seg. [/quote'] Går det i Sverige? Vart kan du hyra det och vad har du fått för pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Arlanda til en pris på 7500 svenske kr pr time Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen revheim Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 "Og hva er det som typisk skjer med de simulatorer som blir byttet ut egentlig, hvor havner de?" vi har en slik på sola flymuseeum som vi modifiserer til NG og den vil bli leiet ut når den er klar ca 500.- i timen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Arlanda til en pris på 7500 svenske kr pr time Nope. Pratade med Håkan där igår och det är bara företagsbokningar och grupper på 9st som kan boka där. Priset är 15000sek + moms i timmen. Man kan köpa till en extra timme i simulatorn för 7500kr. Pga att det nu är Oxford så går dom efter engelska regler som säger att man som privatperson inte kan boka simulatorn där längre. Säkerthet och försäkringsregler som reglerar detta tyvärr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 På NSC's sider ser det ut som de er i full gang med å montere sin MD80 procedure trainer på Lillestrøm Jim. Kanskje ikke helt umulig å få til en eller flere flyturer med den snart? Ville sendt en mail til Magnus Wennevold eller Jan Fjeld som begge er medlemmer her inne. http://www.dc10.no/html/body_work2.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Timmy, jeg har fått mail i dag, at jeg bare skal kontakte dem, så booker dem tid for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Timmy' date=' jeg har fått mail i dag, at jeg bare skal kontakte dem, så booker dem tid for meg. [/quote'] Då har dom ändrat reglerna från igår (fick mail igår av Flight Academy på Arlanda). Maila det du har till mig så svarar jag.... intressant med 2 olika svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Tja så har vi jo 737NG simmen på Sola.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen revheim Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Beklager at ting tar tid med NG sola, men ting begynner å komme på plass nå har jeg bestilt power panel, cabin pressure,+ ng klokker .vi har også nå ordnet N1 set og speed ref, disse er vanskelige å få til men vi har klart det!. så nå fungerer alt på MIP/glareshield (slik som recall) venter bare på klokkene så er den komplett med alt. Nå jobber vi med å få ventilasjons dysene på MIP til å fungere :-). tiden har vi brukt til å legge nytt gulv og bygget ferdig bakrommet + mye arbeide med å male, legge strøm, vi må også fikse internett (ca 200m) å legge med kabel. men dere for holde ut dette blir noe av det råeste dere kan leie for en billig penge slik at dere kan drikke kaffe på turen med god samvittighet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Dere kan jo slenge en telefon bort til CHC! Der får dere en snartur med S-61 og Super Puma Er virkelig til og anbefale da undertegnede har prøvd Bakdelen er prisen..... 10000,- timen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen revheim Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 jeg har prøvd den 10 timer gratis om man har kontakter :-) og da var prisen om man skulle betale 7000.- så den har steget noe nå da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har kontakter jeg og, fikk da høre at for og leie den ut til selskaper (Super Puma simulatoren) kostet det 10000 timen Kan jo være skrøyt da :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Beklager at ting tar tid med NG sola' date=' men ting begynner å komme på plass nå har jeg bestilt power panel, cabin pressure,+ ng klokker .vi har også nå ordnet N1 set og speed ref, disse er vanskelige å få til men vi har klart det!. så nå fungerer alt på MIP/glareshield (slik som recall) venter bare på klokkene så er den komplett med alt. Nå jobber vi med å få ventilasjons dysene på MIP til å fungere :-). tiden har vi brukt til å legge nytt gulv og bygget ferdig bakrommet + mye arbeide med å male, legge strøm, vi må også fikse internett (ca 200m) å legge med kabel. men dere for holde ut dette blir noe av det råeste dere kan leie for en billig penge slik at dere kan drikke kaffe på turen med god samvittighet [/quote'] Espen, dette er kjempe bra! gleder meg til den er ferdig. Har du noe priseksempel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen revheim Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 hei dere kan følge med på denne tråden http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=429982#Post429982 pris blir ca 500.- per time det vil si en fly time ikke bakke opprasjoner vi regner ca 20 min exstra på slikt, det vil vel si ca 1t og 20min for 500.- da er dette kjempe billig og er dere 2 så er det 250.- på hvær. men skal denne leies med 737 cap som instruktør blir prisen noe mer. husk at vi må stille med minimum en oppratør og disse skal da kjøre ut ,låse opp starte sim osv så med tanke på at disse også skal ha noe penger for å stille så hvet ikke jeg om prisen kan stige noe, men vi presser prisen så laft vi kan for at DERE skal kunne få dette billig vi vil at denne skal kunne brukes av ,ja nettopp dere simmere :-) håper ikke dere tror at denne simmen er en skrap boks ut i fra pris for vi kunne vel srengt tatt tatt mye mer betalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher herregården Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg kommer nok til og ta flyet ned for og teste den ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 jeg også. Tar med fattern også. Han savner det å fly, så han kommer til og STOR KOSE SEG!! Men kommer det til å være noen tidsbegrensning på hvor lenge man kan leie den om gangen? Kan jeg f.eks leie simulatoren i 5 timer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Olsnes Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Disse er bra. Kan få kjempebillig dersom du hopper på restsalget dem har: http://www.virtualaviation.co.uk/fun.html http://www.goliathreservations.com/res_website.asp?supplierCode=baf100&page=directory Samt de billigste: http://www.realsimulation.co.uk/flight-simulator-experience.php Mvh Kjetil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen revheim Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 simmen kan leies hvor lenge dere vil så lenge det er avtalt med en oppratør så kan være der i den tiden den skal brukes :-) og at det passer inn med andr bookinger :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen revheim Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 her er en video av simmen vår når den var satt opp som f28 vi har enda over head og trottle til denne :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.