Gå til innhold

Top 10 scariest runways


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Mener jeg så denne listen postet her fra en eller annen norsk nettavis for en stund siden Geir. ;)

 

Uansett, lurer på om den første (Paro)kanskje kan være den samme som på denne videoen? I alle fall tenkte jeg på den når jeg leste teksten.

 

Her må det være GPWS warning 50 feet lenge før touchdown og lite rom for flytning nedover banen skulle jeg mene... :)

 

[video:youtube]vXj65a0490Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig. Jeg er sløv på nyheter...

Så når jeg tok et søk på google at denne storyen er gjengitt i mange aviser og nettsteder verden rundt.

En del av kriteriene som gjør at enkelte av disse er kommet på listen, er ikke så aktuelle for oss FS-folk dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige grader av luftrom er heller dårlig simulert i FSX synes jeg. Eller har jeg oversett noen innstillinger? Du kan spørre ATC om lov til å passere og du får "ja" uten nøling samme hvor og når du er. Ingen sier et pip om du flyr rak linje over flyplasser i lav høyde eller krysser kontrollert luftrom.

 

Er ikke Lukla Mt. Everest (som Aerosoft har digitalisert for oss) også god for kvalifisering? Eller må det være en offentlig flyplass med ruteflyvninger?

 

Jeg tittet litt på de andre bildeseriene på den siden og irriterte meg grundig over at de har snudd rekkefølgen på samtlige. De viser det beste/verste/skumleste først og så går det gradvis nedover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er nok ikke Paro,det er en flyplass i det lille andet Bhutan,og er kun ett selskap som har monopol på trafikken dit,og er en ganske så spesiell flyplass,med høyder på begge sider som du må komme svigende rundt for å sette flyet ned på runway,mye fallvinder gjør ikke saken enklere,så er store restriksjoner,med vær etc.Og KUN captein får lov å ta av og lande der.Får captein ett illebefinnende 30ft før tutchdown,skal second devertere og fly til nærmeste flyplass,har ikke lov å lande der!! :grin: :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den oppklaringen dere.

Har forresten prøvd ut begge stedene i FSX og B737 nå. Fant en liten pdf fil som er en technical demonstation flight med landing og takeoff Bhutan, som jeg prøvde å gjenskape. Dvs, de satte ene motoren idle ved V1, jeg syns det var greit med 2 første gangen...

http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_23/737-700Bhutan.pdf

 

Var et artig og interessant sted å fly i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...