Gå til innhold

Dokumentar om Harald M. Brattbakks utdannelse


Gjest Børge Litangen

Anbefalte innlegg

Gjest Børge Litangen
Mandag 29.september kl.19.55 viser NRK1 en dokumentarfilm om Harald Martin Brattbakks pilotutdanning.

 

Hvorfor det?

 

Nei, si det du. Det kan jeg nok ikke svare deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man har vel alle sine grunner Lars B.

 

Hvis jeg ser dette programmet vil det være fordi jeg gjerne ser alt som er et snev av dokumentarisk og omhandler fly.

Erfaring fra, eller fokus på, flytting av lærkule er noe som i min bok trekker ned. Minst like flink som jeg er til å få med meg dokumentarer om eller med fly, er jeg til å unngå fotball.

 

Så det så. Men saken er vel at det ikke ville blitt laget noen slik dokumentar hvis det var med mannen i gata som hovedperson. Et slikt program ville vel sannsynligvis bare blitt sett av meg, og tre fire personer til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 29.september kl.19.55 viser NRK1 en dokumentarfilm om Harald Martin Brattbakks pilotutdanning.

 

Hvorfor det?

 

 

I tillegg til å være en "for voksne kjent eks-toppskårer på et rimelig kjent fotballag" er det jo også et interessant poeng av at han i en alder av 36 år har funnet ut hva han skal bli når han blir stor :cool: , hadde også en instruktør som var 15 år yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes innslaget var helt topp jeg. :)

 

Dere syter jo og klager på hver minste filleting da. Er det ikke mye bedre å være takknemlig for at noen i det hele tatt gidder å lage et program som har noe som helst med fly å gjøre?

Hadde ikke Herr Brattbakk deltatt i dette innslaget er de eneste seerne NRK ville hatt 10-20 halvsure folk fra flightsim.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, Martin F! Personlig synes jeg det var en tanke for mye fotball i saken - men vi må ikke glemme at slike programmer hever interessen og goodwillen for flygeryrket. Det trengs. Det blir færre og færre som tar PPL, og det vil trolig ramme rekrutteringen til kommersiell luftfart.

 

Så alt i alt var dette et bra program! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men saken er vel at det ikke ville blitt laget noen slik dokumentar hvis det var med mannen i gata som hovedperson. Et slikt program ville vel sannsynligvis bare blitt sett av meg' date=' og tre fire personer til... ;) [/quote']

Det ville blitt sett av meg og. Så da er det bare to ukjente igjen av tre - fire personer :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, ja det stemmer nok det Andrew.

Men jeg ser jo nå at andre her, bla Martin F har kommet med såpass optimistiske anslag som at faktisk borti 20 halvsure Flightsim.no medlemmer ville sett programmet, uten fotballmannen i hovedrollen...

 

Men vi er da i alle fall to bekreftede blide potensielle seere, og NRK bør sette igang produksjonen omgående :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det var en tanke for mye fotball i saken - men vi må ikke glemme at slike programmer hever interessen og goodwillen for flygeryrket. Det trengs. Det blir færre og færre som tar PPL' date=' og det vil trolig ramme rekrutteringen til kommersiell luftfart.

[/quote']

 

Er ikke det bra da, så må flyselskapene sloss om de få som har sertifikatene :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...