Gå til innhold

Avstemming - Designkonkurransen


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Er det mulig å sutre mer for at folk liker Petter-Hans sitt bedre?

 

Jeg synes faktisk at siden er helt OK som den er nå, for vi er vel her for å lese om fly og flightsim, og ikke så jækla mye om design?

 

At Dag har tenkt å fikse noe nytt er helt OK for meg, men folk trenger fanden meg ikke sutre for at noen andres likes best!

 

Petter-Hans du har min stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig med Kai. FS.no fungerer helt topp i dag, og det siste jeg tenker over når jeg er her inne er designet. Slik det er nå vet jeg hvor jeg har alt jeg trenger, noe jeg liker. Jeg synes dog at Dag skal få fikse siden sin som han vil, og når man vil forandre så er det fint å få mange forslag så man har litt å velge mellom og gå etter.

 

Olaf, du gneller alt for mye. Hvem bryr seg egentlig om "trenden" innen design? Det bryr allefall meg ikke en døyt. Hvem jeg stemte på skal jeg ikke si så mye om, men det var allefall ikke ditt "trendfylte" alternativ. Hvis du ikke liker at du ikke blir stemt opp på førsteplass kan du være stille i stedet for å kritisere en konkurranse du deltar i. Du bør virkelig skjerpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det har blitt sagt tidligere, så skal man jo være forsiktig med å bruke logoer til flyselskaper og lignende, da det kan skape trøbbel mtp copyrights. Men jeg ser det ikke som usannsynlig at Dag kunne fått innhentet godkjenning fra f.eks. SAS om å bruke bilde av en gammel Braathens 767. Det var i hvertfall ingen problem for meg å innhente godkjenning fra SAS den gangen jeg drev Virtual SAS Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom dette faktisk er litt konkurranse blandt designerene her, må jeg bare støtte opp om dem som mener enkelte deltagere er direkte usportslige her. Det blir som mange politiske partier som har større fokus på å si negative ting mot andre, enn å presentere sitt eget verk og argumentere for det, og la folket fritt få velge selv hva de mener.. og om siden er så fantastisk trendy og moderne er det ikke alle som liker.

Som tidligere nevnt kan man jo bare bruke postens logo som eksempel.. Den skal vist være så trendy, man skal faktisk ha litt fantasi for å skjønne at det er en logo med to posthorn snudd opp ned slik som yin yang (på ein måda)

Det mest positive med den logoen var de røde og grønne godteriene man fikk utdelt på posten :D

 

Min stemme gikk også til Petter-Hans, det første utkastet hans gav meg en varm velkomst og jeg følte harmoni med en gang. Oversiktlig og sytematisk satt opp, med behagelige farger og design.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her diskuterer vi hvordan denne siden skal fungere i framtiden, da syns jeg ikke det er galt å komme med innvendinger. For min del tror jeg ikke jeg kommer til å bruke siden like mye som før om enkelte av disse designene blir godkjent. Jeg og de andre som har kritisert har holdt oss helt seriøse og bare levert konstruktiv kritikk. Ingenting å syte for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy André Bertelsen: Siden har mange fine elementer. Den ser litt billig ut, og har litt uheldige fargekombinasjoner.

 

Peter-Hans de Zwarte: Siden har en meget fin fargesammensetning, og er kanskje den siden som ser mest tiltalende ut.

 

Kent-Ruben Johansen: Kunne hatt potensiale, men blir rotete, og litt for enkel

 

Stian Isaksen: Hastverksarbeid. Litt mye "photoshopish"

 

Olaf Ghanizadeh: Har potensiale, men det mangler litt her og der. Litt for tom header.

 

Henrik Bjørlo: Bra side. Har absolutt potensialer. Topp 3

 

Ola Haldor Voll: Litt rotete, men du har noe på gang. Headeren minner kanskje litt for mye på headere for andre flysider.

 

Kent-Ruben Johansen: Ser nok for billig og enkel ut.

 

Ps. Dette var ment som konstruktiv kritikk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel seint å komme med konstruktiv kritikk nå når det er i avstemningsfasen og endelige versjoner er levert inn. ;)

 

Flyet i headeren min er forøvrig en av mine første turer i FSX for et.. to års tid tilbake med Captain sim Boeing 7-etellerannet i Delta livery, rett etter take-off fra ENVA.

 

 

Det som ødelegger sida mi, om jeg får lov til å kommentere det uten å bli beskyldt for å hakke på de andre, er at jeg har tatt med realistisk mengde reklame slik det er på dagens nettside. Om det er nødvendig med mer eller mindre overlater jeg til Dag å avgjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men syntes han kunne holdt seg til et norskt fly ;):D

 

Det er jeg helt enig i. Hvis vi først har en norsk flightsimside kan gjerne logoen minne om norge og ;)

 

Jaudå, ganske einig, dette er iallfall veldig enkelt å skifte i mitt design, så om eg vinn, vil nok Dag endra dette etter ønske frå dykk ;) .

 

(Dag har jo ikkje sagt noko om at han faktisk skal bruka designet då, men jaja, visst så er det iallfall veldig enkelt å endra ;) .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte for Peter-Hans de Zwarte sitt bidrag ene alene fordi det var den siden som appellerte meg mest. Valget ble tatt i løpet av noen få sekkunder, og da er det kun utseende som er tellende. Funksjonalitet er noe vi ikke vet så mye om, da vi ikke har den fulle versjonen å prøve ut.

 

Jeg har fått med meg at det er en som mener at den siden han selv har laget er den beste, og at vi som skal bruke Flightsim.no sine sider ikke vet hva vi vil ha. Vedkommende er tydeligvis bedre belært enn oss alle andre og vet hva vi skal like og ikke like. Det er nevnt av samme person at hans side står for et moderne utseende og som er i tråd med dagens trender som kommer til å holde tidens tann. Jeg for min del tror vedkommendes side er mer mote enn klassisk som kommer til å vare. Ja bare det å påstå at hans side er trendy og samtidig skal tåle tidens tann er jo direkte selvmotsigende. Trendy og klassisk er ikke en og samme. Trendy er det som er poppulært der og da, mens klassisk er for tilnærmet evig

 

Jeg mener Peter-Hans de Zwarte sitt bidrag er det bidraget som er det mest behagelige å se på, med noen justeringer selvsagt. Samtidig tror jeg hans bidrag er det mest klassiske(tåler tidens tann) etter som det var det bidraget som jeg falt for raskest. DVS at jeg ikke trenger tid på å lære å like det, og ergo er det bidraget som mest sannsynlig appellerer til en side som tåler tidens tann.

 

NRK skiftet jo utseende etter at sosialistene kom til makten. Den skulle liksom være så trendy. Selv synes jeg NRK er blitt for kaldt og trist, og noen kommunister med deres uniformer hadde passet godt inn i NRK sin konservative stil. Personlig likte jeg forrige stil hos NRK mye bedre. Men nok om den saken.

 

Det er ingen tvil om at Flightsim.no trenger en oppussing, og da håper jeg det blir prioritert behagelige (Gutte)farger og layout. En hjemmeside skal ikke bare være en plass å hente informasjon på, det skal også være estetisk og trivelig å være på siden. Med et nytt design tror og mener jeg at Flightsim.no kommer til å bli mer poppulært.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte for Peter-Hans de Zwarte sitt bidrag ene alene fordi det var den siden som appellerte meg mest. Valget ble tatt i løpet av noen få sekkunder' date=' og da er det kun utseende som er tellende. Funksjonalitet er noe vi ikke vet så mye om, da vi ikke har den fulle versjonen å prøve ut.

 

Jeg har fått med meg at det er en som mener at den siden han selv har laget er den beste, og at vi som skal bruke Flightsim.no sine sider ikke vet hva vi vil ha. Vedkommende er tydeligvis bedre belært enn oss alle andre og vet hva vi skal like og ikke like. Det er nevnt av samme person at hans side står for et moderne utseende og som er i tråd med dagens trender som kommer til å holde tidens tann. Jeg for min del tror vedkommendes side er mer mote enn klassisk som kommer til å vare. Ja bare det å påstå at hans side er trendy og samtidig skal tåle tidens tann er jo direkte selvmotsigende. Trendy og klassisk er ikke en og samme. Trendy er det som er poppulært der og da, mens klassisk er for tilnærmet evig

 

Jeg mener [b']Peter-Hans de Zwarte[/b] sitt bidrag er det bidraget som er det mest behagelige å se på, med noen justeringer selvsagt. Samtidig tror jeg hans bidrag er det mest klassiske(tåler tidens tann) etter som det var det bidraget som jeg falt for raskest. DVS at jeg ikke trenger tid på å lære å like det, og ergo er det bidraget som mest sannsynlig appellerer til en side som tåler tidens tann.

 

Det er ingen tvil om at Flightsim.no trenger en oppussing, og da håper jeg det blir prioritert behagelige (Gutte)farger og layout. En hjemmeside skal ikke bare være en plass å hente informasjon på, det skal også være estetisk og trivelig å være på siden. Med et nytt design tror og mener jeg at Flightsim.no kommer til å bli mer poppulært.

 

Veldig enig med deg her! Jeg falt for Peter-Hans' forslag ved første øyekast. Veldig behagelige farger, og oversiktlig og god layout. Eneste å sette fingeren på er som tidligere nevnt - få hovedmenyen under headeren. En verdig vinner! :)

 

NRK skiftet jo utseende etter at sosialistene kom til makten. Den skulle liksom være så trendy. Selv synes jeg NRK er blitt for kaldt og trist' date=' og noen kommunister med deres uniformer hadde passet godt inn i NRK sin konservative stil. Personlig likte jeg forrige stil hos NRK mye bedre. Men nok om den saken.

[/quote']

 

Haha, hva i all verden er dette for svada? Men men, la oss velte alt over på sosialistene, alt for å rakke ned på dem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, Kenneth det er jo helt utrolig hvordan du klarer å snike inn ditt syn på sosialisme i en hver anledning. :grin:

 

Vel, er uansett helt ening i de første ¾ av ditt innlegg.

 

Ellers registrerer jeg at det tilsynelatende er et lite sprik mellom ekspertene og den gemene hop, eller altså idiotene som ikke vet sitt eget beste, for å si det litt stygt. Det er egentlig litt interessant, og noe jeg syns jeg ser innenfor veldig mange fagfelt, enten det er bilmerker, operativsystemer, eller interiørdesign. Ekspertene vet jo at bare idioter kjører Ford, bruker Windows, eller bor i et hjem hvor ikke alt er hvitt og minimalistisk. Rent teknisk har nok ekspertene ofte rett, men jeg er likevel ikke helt overbevist om at den naive massen hadde vært lykkeligere av å lytte til ekspertene.

 

Utover det er det vel nesten bare å gratulere Peter-Hans med nytt utstyr. Skal mye til at det forspranget i popularitet blir spist opp på de timene som er igjen. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle saman, ser ut som eg vant ja :D .

 

Hadde eit lite hopp om å vinna, man aldri tenkt eg skulle vinna med så god margin :D .

 

Men tusen hjarteleg takk alle som stemte på meg, gler meg som ein unge til premien kjem, då skal det endeleg gå an å fly litt skikkeleg VFR, for joysticken eg har no er noko elendig, billig drit som manglar både hat-switch, rudder, og ein heil masse anna.

 

Takk :D !

 

Og så blir det spanande å sjå kva Dag kjem til å gjera med flightsim.no då ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"NRK skiftet jo utseende etter at sosialistene kom til makten."

 

Jeg sier ikke at det er med 100% sikkerhet at NRK's stil er et resultat at vi fikk en ny sosialistisk regjering, men endringene kom i etterkant hvis jeg ikke husker feil, og jeg vet også at sosialistene er med og påvirker der hvor de har mulighet til å påvirke. Vi vet alle at NRK ikke er politisk nøytral, og heller i hovedsak til venstre i politikken, noe som er beklagelig for det norske folk som blir påtvunget lisensavgifter.

 

Ja, jeg ser ikke bort i fra at det er med stor sannsynlighet at NRK’s stil har mye med den sittende regjering å gjøre. Og et slikt utsagn tar jeg for egen regning. Et meget dristig utsagn, men med en viss troverdighet. Tiden får vise om jeg har rett ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...