Gå til innhold

Konkurranse - Nytt design til FlightSim.no


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Ikke enig! Designet er altfor lite konsistent og har en rekke feil som gir det et amatørmessig utseende. Formene' date=' fargene, typografien og ikke minst hvordan det hele er innbundet bidrar til dette. Noen bakgrunnselementer ble ekstremt forvirrende. Som sagt: Er veldig ærlig nå. [/quote']

 

Det er helt klart et forbedringspotensiale, men for min del ser dette ut som det mest lovende designet, det ser nytt og bedre forseg gjort ut enn den andre forslagene jeg har sett her. For min del ser de andre forslagene litt for "enkle" og rotete ut, men det er selvfølgelig min mening.

 

Dessuten tviler jeg på at dette er den ferdige versjonen, det ble vel sagt tidligere at disse forslagene var "work in progress" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke til å lage forslag må jeg si. :)

Men er bare glad jeg ikke er den som skal bestemme dette jeg da...

 

Vil om ikke annet gi min støtte til de som ikke ønsker for mye flash bling bling. Vi kan jo muligens hente inspirasjon fra en ryddig norsk søsterside, som også har fly i logo her Nye flightsim.no?

 

Ellers har jeg ikke noe greie på web- design, men om det skulle bli behov for testing kjører jeg IE7, IE8(beta), Safari, Firfox2, Firefox3, Konqueror, og Opera 9 under Vista, XP, Kubuntu, og Ubuntu, på diverse maskiner. Så kan alltids sjekke om det ser noenlunde likt ut hvis det er/blir en problemstilling. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, ja Knut Arne det er ganske vanvittig. Jobbet faktisk hos innehaveren da det var en vanlig butikk på Skøyen for mange år siden, og der var det mye kule ting vi solgte. Men at noen trekker Visa’n, eller vurderer handel på en nettside som det der finner jeg i grunn litt fascinerende.

 

Så la oss holde det forholdsvis enkelt og lettlest her på Flightsim.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forskjellige meninger her, men det er vel som forutsagt. Ikke minst, mange gode forslag ute å går nå! Og Eirik Vole Rye: Jeg er enig i mye av det du sier. Men til mitt forsvar så er dette overhodet noe sluttprodukt, og absolutt ikke av den kvalitet sluttproduktet skal inneholde.

 

Denne helgen skal jeg sette meg ned å bruke litt tid på dette. Jobben tar sitt, og designene jeg har laget hittil har vært preget av dette. Men nå skal det arbeides mer seriøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel vise oss uten bildet' date=' hvis det er så perfekt;) [/quote']

 

Bilete laga heile stemninga, så utan bilete blir det litt tomt :( .

 

Men jaja, de skal få sjå det, eg antar at så lenge det er snakk om ein liten presentasjon så blir vell ikkje eigaren så sur.

 

246806.jpeg

 

Menyen er gjennomsiktig, så bilete bak hedaren kan bli skifta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer identiteten til flightsim.no inn i headeren? På en linje som er ca. like stor som brødteksten. Gir det et klart bilde på hvilken side man er på?

 

Designet mangler en god grid, ting er litt hulter-til-bulter. Synes du har løst menydelen på en rar måte.

 

Jeg har problemer med å se hvilken nyhetssak som er den nyeste, eller "headlineren", den uthever seg ikke nok.

 

Sidebaren glir ikke så godt inn i resten av designet, den ser ut som den skulle vært kuttet bort.

 

Litt skrivefeil her og der, men det har ikke så mye å si, påvirker mer helhetsinntrykket.

 

Dessuten, Copyright gjelder ikke i Norge. Det er åndsverksloven som tar seg av beskyttelse av åndsverk.

 

Nå er jeg bare ærlig og gir kritikk. Når du sier at du har laget det perfekte design, så må du også tåle den kritikken det medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer identiteten til flightsim.no inn i headeren? På en linje som er ca. like stor som brødteksten. Gir det et klart bilde på hvilken side man er på?

 

Litt skrivefeil her og der' date=' men det har ikke så mye å si, påvirker mer helhetsinntrykket.

 

Dessuten, Copyright gjelder ikke i Norge. Det er åndsverksloven som tar seg av beskyttelse av åndsverk.

 

Nå er jeg bare ærlig og gir kritikk. Når du sier at du har laget det perfekte design, så må du også tåle den kritikken det medfører. [/quote']

 

Jaudå, går fint det, skal sjå om eg kan gjera noko med alt du sa i morgon, men ang. det eg har quota, omtrent all tekst er kopiert inn frå forsida til flightsim.no, inkl. copyright'en ;) .

 

Ja' date=' Olaf. Du har noe der, men vil nok være litt enig med: Hvor er flightsim.no navnet? Så har du det Olaf nevnte ..

 

Desuten, en liten ting jeg vil legge til: I logoen så kommer navnet Delta Airlines mer opp enn flightsim.no gjør.. [/quote']

 

Og til dåke begge, eg skal sjå om eg kanskje får endra Delta teksten til flightsim.no, eller på eit eller anna viss laga flightsim.no meir tydeleg ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

et forslag, en paint på flyet som det stod Flightsim.no hadde vært stilig.

men holder fortsatt en finger på Olaf og Ola Haldor sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster fram en ball her - spark gjerne videre på den!

 

Dersom det er ønskelig med et skreddersydd bilde til headeren har jeg kontakter for å kunne kjøpe gode og detaljerte 3D-modeller for så godt som fotorealistisk render - og til denne kanskje noen her inne kan lage en flott Flightsim.no livery?

 

Jeg er ikke interessert i å kjøpe en modell selv, det koster tross alt en tusing +/-

Men med et lite spleiselag er det ikke umulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, er ditt design veldig upraktisk. Ettersom jeg kjører på en veldig lav oppløsning, 1024x768, så blir dette ALT for bredt. Er jo ikke større saken enn å resize headeren noe og krympe resten litt da ;)

 

Logoen er ikke heeeelt perfekt enda, ettersom man må "studere" bildet for å se flightsim.no på det. Men ellers var dette ganske greit, men jeg vil ikke påstå dette er det perfekte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designet mangler i enda større grad enn før en grid. Ting er nå veldig hulter-til-bulter. Annonser er plassert på veldig ulogiske steder. Logoen kommer ikke noe særlig tyderligere frem enn før. De som er her inne vet at det liveryet er et Delta-livery og tenker ikke da over Flightsim.no-skriften som du har skrevet inn med grell typografi. Resten av siden mangler også en god typografi, ingen variasjon i fonter, kun arial på arial. Menyen er fortsatt merkelig, hvorfor står "linker", "hva skjer?" og de der under menyen og ut på siden?

 

Som Åge nevner så er det et veldig bredt layout. Og når et bilde er en så stor del av headeren så kan man ikke gjøre layouten noe særlig fluid. Da må man se det i full bredde for å få med seg designet.

 

Er veldig ærlig, men når du lager det "perfekte", så må du bare tåle det, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får lov å komme med forslag;

 

legg teksten større, men i et av de tomme områdene i bildet - dersom du på død og liv MÅ bruke akkurat det bildet.

 

Det er mer plass til venstre under flyet enn det er til høyre - der kan det kanskje funke å plassere teksten. På det andre forslaget virker det som om du har lagt teksten stor og stygg nesten bare for å provosere.. ?

 

Jeg har tro på at om du plasserer den til venstre nedre hjørne i bildet vil det bli bedre - velg font med omhu! IKKE seriffer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det andre forslaget virker det som om du har lagt teksten stor og stygg nesten bare for å provosere.. ?

 

Jeg har tro på at om du plasserer den til venstre nedre hjørne i bildet vil det bli bedre - velg font med omhu! IKKE seriffer!! :)

 

Oj, neidå, det var ikkje for å provosere.

 

Synst den fonten var ganske grei eg, er same som er brukt på artiklane.

Men skal sjå kva eg får til, nokon som har nokre fleire tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...