Gå til innhold

Konkurranse - Nytt design til FlightSim.no


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Designet til FlightSim.no har endret seg noen ganger opp gjennom årene, og nå er tiden inne til å bytte design igjen.

 

Denne gangen ønsker jeg å begynne med blanke ark - ny logo, nye farger osv, og da er det enklest at "nye øyne" ser på dette. Dette blir derfor gjennomført som en konkurranse hvor du kan delta.

Jeg ønsker at du lager en tegning av hvordan du ser for deg at forsiden på flightsim.no skal se ut i framtiden. (kun et bilde - Ingen html).

Forslagene vil bli lagt ut her slik at alle kan stemme fram en vinner.

 

Forslaget må være sendt meg senest Mandag 1. September.

 

Vinneren får et CH Yoke og pedalsett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

En ting når det gjelder logo er at jeg gjerne vil ha den som et rektangel med et eller annet symbol og hvor navnet "FlightSim.no" kan plasseres under eller ved siden alt etter hvordan det skal brukes. Dette blir langt mer fleksibelt enn bannerformatet som vi bruker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan: Flightsim.no eier ikke rettigheter til de logoene du nevner' date=' så man har ikke lov til å bruke det.[/quote']Og godt er det, for det hadde bare blitt tacky. Men det skal bli spennende å se hvilke idèer folk kommer opp med, syns Kent-Ruben sitt utkast var ganske kurrant, rent og pent slik det bør være.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting gudder!

Ikke begrens siden til 800x600 oppløsning. Det er så gamaldags!

 

1024x768 bør være passende. da kan 1000px bredde være ok + 12px marg på begge sider.

 

Personlig hater jeg sider som har mye info på alt for smal bredde. Greit nok med små hjemme sider som skal stortsett inneholder "hei jeg heter", om dete er med på hva jeg mener?

 

 

Logo, bør være laget i vektor grafikk, da blir det mest korrekt. Så kan dag lage noen t-skjorter osv sendere. Skal man ha logo på websiden så kan man lage noen fancy effekter, men ikke overdrive.

Jeg er ikke helt overbevist på om nye web 2.0 trenden er korrekt for fs.no, Kanskje noe i mellom tradusjonell side og web 2.0 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt WordPress framfor Joomla om eg var deg Dag, Joomla er så forferdeleg klumpete og uoversiktleg :( .

 

Men iallfall, her er bidraget mitt :) :

 

245404.jpeg

 

Den "små nytt" greia, tenkte eg kunne vere slik at man skriv ei lita setning, også når man klikke "les mer" blir man sendt direkte til pressemeldinga eller produsenten si heimesida.

Også har eg beholdt litt av original fargane til dagens flighsim.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...