Erik Karlsen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Har begynt på et stort prosjekt. Skal prøve og samle alle ekte flytider over hele verden på et sted. I første omgang legger jeg det i regnark, men drømmen er og få laget en flytalvle (departure board) med søkemotor og tilfeldig flytur Det jeg trenger hjelp til er - Rute nr - Fra - Til - Avreise tid - Amkomst tid - Totaltid - Selskap - Flytype - Gate (hvis murlig) Jeg vet at jeg kan finne alt på nettet, men hvor skal jeg begynne? Jeg vil begynne med de rutene som blir brukt mest av dere ps: For de som ønsker regnark versjonen fortløpene som jeg legger inn, kan bare sende meg en pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Høres ut som et stort prosjekt om du skal inkludere alle verdens ruter. De/vi som flyr for SVA får jo masse slik info for skandinaviske ruter i ruteplanleggeren der (SVATT4). Melder meg gjerne som mottaker for et slikt regneark når det begynner å bli ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Anbefaler deg å opprette en skikkelig database med en gang, og droppe regneark. Lær deg basic behandling av f.eks. Microsoft Access, tar deg omtrent en dag. Det vil spare deg for MASSE arbeid når databasen begynner å bli stor, noe den vil bli hvis du får realisert dette prosjektet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Det var en god ide. Skal se om jeg kan finne noen bøker om Access Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hvis det skal bli lagt på nettet, så kanskje du burde legge det i en MySQL db? Jeg vet ikke helt åssen MS Access kan bli synkronisert sånn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Hva er MySQL db??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hva er MySQL db??? http://en.wikipedia.org/wiki/MySQL Tror kansje at Access er bedre til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Dessuten kan ethvert databaseorganiseringsprogram (som MS Access) eksportere en SQL-spørring som kan opprette en identisk database i et hvilket som helst system, så det er ikke noe problem. Å jobbe direkte i MySQL kan være litt tungvint, så Access (e.l.) er nok det beste alternativet Har en Access-bok fra videregående som er helt ålreit å jobbe med. Lett å lære seg basiskunnskapene med hvertfall. Betaler du porto, Erik, så skal du få den gratis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Klart jeg betaler Porto Hvor i landet bor du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Sjekk denne: http://www.flyingtigersgroup.org/ATPFINDROUTE.asp Der finner du alle rutene til selskapene som opererer under Flying Tigers Group(en samling av flere VA). Tidstabellene til FTG er hele tiden oppdatert i forhold til real da de henter data fra flightstats.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Det var en artig side Skal se mere på den Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kan hjelpe til med Norwegian ruter jeg. Send meg en pm om hvordan du tenker å gjennomføre dette. Og hvordan du ønsker å få tilsendt informasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Egil Ursin Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 ruter og rutenummer endres vel titt og ofte, hvordan skal dette vedlikeholdes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Det er et problem som er vanskelig og få gjort noe med. Og få det 100 % tror jeg blir vanskelig, men jeg fly nå bare ekte ruter, og bruker amadeus, men for tiden er de nede. Så den eneste måten og vedlikeholde er hvis noen flyr en ruteog det er en feil på den. Et annet problem er at de ikke alltid bruker samme fly type også, men jeg håper på at mesteparten vil være rigtig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Du kan legge inn flere tider for hver enkelt rute, så mange du får tak i, og f.eks. beregne snittid og standardavvik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har begynt på et stort prosjekt.Skal prøve og samle alle ekte flytider over hele verden på et sted. I første omgang legger jeg det i regnark' date=' men drømmen er og få laget en flytalvle (departure board) med søkemotor og tilfeldig flytur Det jeg trenger hjelp til er - Rute nr - Fra - Til - Avreise tid - Amkomst tid - Totaltid - Selskap - Flytype - Gate (hvis murlig) Jeg vet at jeg kan finne alt på nettet, men hvor skal jeg begynne? Jeg vil begynne med de rutene som blir brukt mest av dere ps: For de som ønsker regnark versjonen fortløpene som jeg legger inn, kan bare sende meg en pm [/quote'] Du kan få infoen når jeg drar hjem fra Trondheim i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Gjør bare oppmerksom på at jeg kun sender deg ruter som Norwegian driver. Har nå sendt Bardufoss BDU - Gardermoen OSL - Bardufoss BDU rutene til deg via min firma e-post så du skal ha motatt dem. Følger opp med Kristiansand KRS, Evenes EVE og Bergen BGO om ikke mange dagene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 De har jeg mottat. Takk skal du ha for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Da er ruten til og fra Kristiansand lufthavn Kjevik v/norwegian sendt per e-post. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.