Gå til innhold

Flight simulator 11


Kjetil Mathisen

Anbefalte innlegg

OM jeg skal bli fristet til å ta fram simulatoren igjen burde det bli mulighet for å kunne kjøre kanongrafikk med god flyt - og god fysikk alà x-plane. Tenker spesielt når man lander og tar av. Understellet på flyene i FS9/FSX syns jeg aldri så særlig elegante ut der de trinnvis rykket opp eller ned ettersom man tok av eller landa, mens det i x-plane går så silkemykt at selv en varm kniv gjennom smør ikke beskriver hvor mykt det er i forhold.

 

Det er bl.a. sånne små detaljer som er "take it or leave it" syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at en eventuell FS11 vil bli enda mer allemannsfokusert. Slik som FSX, med missions og rewards og andre meningsløse ting, men det hører ikke hjemme i noe som skal simulere noe. I FSX har de jo ødelagt helikopterfysikken helt, helt på trynet dårlig.

 

En X-plane med FSX-grafikk hadde jo vært artig. Det største problemet til X-plane med tanke på addons og slikt er jo at det ikke finnes så mange gode utviklere, man har perler som XPFW sin 757, MD500 fra Propsman og BrettS, men utover det så begynner det å bli dårlig, finnes mye bra, men også alt for mye ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Vel, jeg tror faktisk at FSX er starten på mye bra fra Microsoft. Husk at de også har lansert ESP som er myntet på profesjonelle brukere.

 

Jeg tror at i fremtiden så vil du finne FS_basic for alle og enhver på Elkjøp slik som idag. Er tross alt der hovedinntekten til Microsoft kommer fra. Nemlig alle og enhver.

 

Men FSX plattformen kan ikke være så halvgal, siden de også satser på profesjonelle brukere. De stiller nok enda større krav enn oss. Microsoft har jo sagt at FSX/ESP vil være med å utvikle hverandre. Ting som er nyttig hos de profesjonelle vil vi vanmlige få fordeler av, og omvendt.

 

Tror vi har mye spennendes i vente i fremtiden jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig kun tilgjengelig gjennom volumlisensiering da... Det gjør det vel nærmest umulig for oss som privatpersoner å få tak i det, og uten privatmarkedet blir det nok ikke utviklet spesiellt mye til denne simmen, og det blir i alle fall ikke freeware :/

 

Men det så jo sinnsykt rått ut alikevel :D Skal lure på hva slags monstermaskiner som klarer å kjøre den der på full pupp :P

 

TI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft ESP

System Requirements

Minimum requirements are Windows

XP SP2 or later, a 2.0GHz or higher

CPU–single core, 1GB RAM, 20GB or more

of free hard drive space, 32X DVD drive,

DirectX9- or higher-compliant video

card with 128MB or higher video RAM,

DirectX9 or higher hardware compatibility,

sound card with speakers or headphones,

and a mouse or other hardware device.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESP-saken imponerte egentlig ingen ting. Ser ikke ut som noe annet enn at de har klart å lage en bedre liksomverden men hvem trenger egentlig det? FSX er godt nok og trenger man bedre enn det kan man selge PC og ta seg lappen ;) Det så ut som om Microsofts ESP-folk har programmert mye som folk egentlig ikke trenger... Hva er poenget med variabel vei-trafikk basert på AI? Jeg kan se poenget i spill-utgaven av FS, men i en proffversjon (som ESP er?) Skal de satse på proffmarkedet så håper jeg de tenker flydynamikk og ikke grafikk ned til nanometer-nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener å ha lest her på forumet at den nye simulatoren som kommer, skal være et helt nytt konsept som er byggd opp helt fra scratch å ikke skal ha noe til sammen med de simulatorer som er utgitt før?

 

Viss den videoen som vi så her på side 1 er previews av FS 11, så må jeg si at jeg så mange likhets trekk fra FSX der.. :confused:

 

Nei gutter.. Det skal bli spennende å følge med på utviklingen fremover å jeg må si jeg synes synd på de stakkars utviklerne som sitter å lager ad-on flyene som vi betaler i dyre dommer for. De har meg jammen litt av en jobb med holde seg oppdattert på hva som kan komme i neste omgang..

Migrene vil jeg kunne få kalle det :grin:

 

I mellom tiden tar jeg til takke med det jeg har..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytevideoer fra MS bør man vel ta med en grådig klype salt.

Men er det nå som det hviskes om FS11, altså slik å forstå at FSX er ”ferdig”, og at ny servicepacks ikke er ventet?

 

Jeg syns uansett det er litt komisk å tenke på markedsføringen av FSX som ”det første DX10 spillet”, og ”løp å kjøp Vista med det samme, så du er klar for revolusjonen”.

Også sitter vi her i dag med en knapp for DX10 preview, og som vel ikke kan sies å imponere voldsomt.

 

Vi husker jo alle dette:

237669.jpeg

 

Er ikke helt der enda, såvidt jeg kan se...

 

He he, vel jeg ser frem til neste FS jeg også, og det er absolutt bra ting og si om FSX også syns jeg. På den annen side er vel FS et "spill" der man på mange måter har mest glede av forige versjon, akkurat som mange har sine beste dager i FS9 akkurat nå, ser jeg ikke bort fra at det kan bli med FSX også. Så blir den nye versjonen for de som liker å fikle med innstillinger.

 

Håper ikke dere som spår mer "mainstream" på bekostning av realisme får rett, men det er nok desverre ikke usannsynlig at det er nettopp slik det blir. Det er jo mulig å kombinere til en viss grad i alle fall, og så lenge det er mulig for tredjepart å lage gode addons, kan det være så mye poeng og "aids" det bare vil i utgangspunktet, og med standardfly. ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Stian i at FSX var en tildels stor skuffelse. Og ESP-demoen minner meg ikke om noe annet enn et PR-fremstøt fra MS sin side $$$$. Inneholder lite nyttige og interessante nyheter.

I stedet for at MS skal pakke simmen med et lass av unyttige og krevende nyheter, må de heller begynne å se på den, etter min mening, dårlige grafikkmotoren og elendige simuleringen.

FS begynner å gå ut på dato. FS er bra til en ting og det er navigering. Resten er rimelig langt fra virkeligheten. Jeg kommer aldri til å handle flere FS utgaver uten at jeg vet at simuleringen er blitt vesentlig forbedret.

For noen år siden kunne jeg sitte i mange timer pr uke med FS. Nå har ikke FS vært installert siden begynnelsen av februar. Man forlanger etterhvert noe mer enn bare eyecandy :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSX var en stor skuffelse så håper neste FS blir mye bedre og gjennomført.

 

Helt 100% enig.

 

Jeg kommer nok til å holde meg til FS2004 til FS11 kommer ut, og blir FS11 enda en skuffelse så hopper jeg over til X-plane, de har gjort et meget bra framsteg med Versjon 9, og man vet da aldri hvodan X-plane 10 vil bli seende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig ikke FSX var så ille jeg, jeg vil faktisk si at det var en klar forbedring fra FS9. Ikke når det gjelder flight model, fysikk osv. for det er fortsatt like dårlig som det alltid har vært, men det fikk en kurrant grafikkoppdatering (selv om det virker som om hele spillet er dårlig optimalisert (slik alle de tidligere versjonene også har vært)), kamerakontrollene ble mye bedre, man fikk vekk det stygge 2d-panelet som default (ja, vet man kan velge å bruke det i stedet for VC), missions syns jeg var et artig tillegg, og detaljer som bil- og båttrafikk, fugler i lufta og dyr på bakken fikk en til å føle at det var en levende verden man fløy rundt i. Men FS vil nok alltid være et sånt spill som jeg fyrer opp og spiller litt når jeg kjeder meg, jeg er mest interessert i "fast jets" (for å bruke et godt norsk uttrykk) og på det området har FS alltid vært veldig dårlig (når ser man f.eks en F-16 trekke 40G gjennom en 360 graders sving i 1000 knop uten å miste fart? (never, thats when!)), så om jeg vil fly starter jeg heller opp Lock-On eller forhåpentligvis snart DCS. Men om jeg bare vil slå ihjel litt tid er det artig å putre litt rundt og se seg om med f.eks Real Air sin Spitfire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det vel å nærme seg to år siden utgivelsen av FSX, så det må vel nærme seg en ny utgivelse fra Microsoft snart?

 

The next 2 titles from Aces are PC titles only:

1)TrainSim2 due Holiday 2009

2)FS11 delivered after TrainSim2

 

Phil Taylor

Lead PM, Core Platform

Aces Studio, MGS

 

Da må vi nok vente til 2010.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...