Gå til innhold

Alltid försening med Norwegian - Boikott !


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Geir-Finstad

Jeg har kommet til følgende konklusjon, det er to aktører som leverer to forskjellige produkter, og det finnes kunder som både har behov og ønsker begge to. Jeg benytter det dyreste produktet, og derfor er det naturlig at det oppleves som bedre en det billige. Går ikke ann og sammenligne en Lambo LP560 og Nissan Micra, men de kommer da fremm begge to.....

 

Ps. Var ikke jeg veldig balansert og diplomatisk nå kansje :-)

 

Skulle blitt politiker jeg vet du.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som de nye boeing maskinene til Norwegian kommer, så vil jeg tro at det også blir langt færre forsinkelser og da kanskje forbi SAS når det gjelder punktlighet. Norwegian har slitet med en eldre park med mye uforutsette ting, og slike ting vil jeg tro bli eliminert den dagen maskinparken er up to date. Man bør huske på at hver forsinkelse koster. Og skal Norwegian ha lave priser, så må forsinkelsene elimineres.

 

Som Geir forteller. Det er to vidt forskjellige flyselskaper som har vært sitt virkemåte. Den ene med litt bedre service mens den andre har litt lavere priser. Blir som en vektskål.

 

Som PAX, håper jeg at begge overlever i et tøft marked og at det blir bull s h i t å true med boikott når vi vet at skjerpet konkurranse kommer som regel PAX til gode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Mulig det Timmy, jeg flyr bare full flex så jeg hakke peiling på hva det koster. Jeg bare vet at om jeg bruker SAS så får jeg ikke hvert sikrere på at jeg kommer fremm til avtalt tid :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann og sammenligne en Lambo LP560 og Nissan Micra' date=' men de kommer da fremm begge to....[/quote']

Tja, men hvem annkommer først? Og hvem annkommer bakpå en bergingsbil? :grin:

... Japanske biler er ikke akkurat toppen av luksus, men de går da fremdeles når de Europeiske luksusbilene står i grøfta med motorfeil...

 

Hva SAS og streik anngår, så ser jeg vanskelig for meg en ny streik i nærmeste fremtid. Det vil nemlig ta knekken på SAS, og det vet fagforeningene meget godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine seks siste turer, samtlige med Norwegian har samtlige hatt avgang å ankomst på rutetid med et untak der vi landet 20min før rutetid. Sålangt har jeg aldri opplevd forsinkelser med Nax utover femten minutter siden jeg fløy med NAX for første gang i 2003.

 

Jeg planlegger bestandig mine reiser slik at jeg kan tåle forsinkelser på minimum en time. Det skal dog sies at jeg ikke reiser i forbindelse med jobb, og har følgelig ikke det å tenke på i plannleggingen av reiser.

 

SAS skal ha skryt for deres punktlighet, for den har vert MEGET bra over lang tid nå. Men Norwegian kom etter det jeg så for noen uker siden slettes ikke så galt ut i en europaoversikt jeg så. Mener dem kom blant de ti beste på punktlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag håller inte med ang det med pris vs service. Norwegian skulle ha 984sek för biljetten + 65kr för bagage varje sträcka + 50kr för att betala med Mastercard!!

 

SAS tog 1104kr för hela kalaset, utan massa dolda Ryanair avgifter.

 

Det koster å være kar vettu :) Med den prisen du nevner ovenfor, så sparer du faktisk hele 5 kroner med å fly Norwegian fremfor SAS. Og etterhvert som Norwegian erstatter sine gamle fly med nye, så vil du som PAX oppleve mere konfertable seter med større benplass og ikke minst, mer pålitelige fly som ikke er så forsinket at man skal boikotte dem :) Og det for en femmer billigere :o

 

PS. Gi meg kontonr. ditt på PM, så skal heller jeg legge ut den femmer'n for hver gang du må ta Norwegian fremfor SAS mellom Arlanda-Oslo. Gevinsten tar jeg ut via aksjekursene mellom NAS og SAS :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den prisen du nevner ovenfor, så sparer du faktisk hele 5 kroner

Yes, hele 5 kroner... Man blir millionær av slikt! :grin:

... men helt ærlig, 5 kroner i forskjell? Da rekker du ikke å si mye før jeg har bestillt biletten med SAS... ;)

 

Og ja, Norwegian får inn en hel del nye 737-800 maskiner. Men har ikke SAS fløyet den samme typen i flere år nå? Det å se 737-800 på Norsk innenriks kan neppe karakteriseres som en nyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

öhh....984+65+65+50 = 60kr dyrare än SAS. :)

Pål: Nja, även om Norwegian var 5kr billigare skulle jag nog iallafall flyga för att försöka få ihop lite Eurobonus ;)

 

Steinar: Det kan mycket väl vara att dom är i tid på inrikes rutter men mina 9 av 10 förseningar är kvälls avgången Oslo - Arlanda. Arlanda - Oslo verkar på dagen verkar oftast vara i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samer stresser ikke unødvendig!

Er ikke 100% same da, men same fan! ;)

Jeg reiser mye via jobben, kjører selv ca 40 000 km i året, og flyr i snitt 2 ganger i uka... Denne uka har jeg vært i Kristiansund, (Kvernberget), på onsdag, og tilbake til Gardermoen på torsdag. En ganske vanlig uke for meg.

Jeg har vært innom mange flyplasser i Norge.

Jeg flyr både Norwegian, Widerøe og SAS, det kommer helt an på hvor jeg skal.

Det jeg liker best med SAS er beinplassen. De fleste er faktisk veldig punktlige, i snitt da, enkelt tilfeller har så liten signifikant betydning at det ikke er vært å nevne engang.

Det er som oftest ikke store forskjellene, som jeg merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sjekket prisene til Malaga med NAX etter at SAS dro seg ut? Gjør det, og lev i troen om at livet med NAX blir billig dersom SAS skulle forsvinne.

 

Bedre beinplass med de nye -800? Så vidt jeg vet så har de samme antall seter som før, flyet har ikke strukket seg det jeg vet, så hva blir resultatet?

 

Det underlige er at Kjos får stå frem og lyve folk rett opp i trynet, og alle jubler og tror dette er billig og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Det er jo slike fjols som meg og deg som gjør at det er mulig og starte en flyselskap operert på scudd missilier, og sammtidig få en hel generasjon til og digge dette i en kritisk fase, en vekst fase. I dag er disse to selskapene mer eller mindre like, og det opereres ikke med scudd missiler lengre, men en moderne flåte. Men disse er ikke sleipe, de driver business, og det er viktig at det er konkuranse. Men jeg mener hele diskusjonen ikke er rettferdig lengre, Norwegian leverer et produkt som ikke er i nærheten av SAS og de har to forskjellige profiler. Så det blir uretferdig mot Norwegian og sammenligne punktlighet mot SAS som leverer et annet produkt. Hadde man diskutert kunde tilfredshet uten og ta med punktlighet, opplevelse av skulte gebyrer etc og bare fokusert på pris, så vinner Norwegian...det er noen som mener dette er den viktigste faktoren faktisk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på en forsinka Norwegian flight noengang.

(Bare en innstilt avgang,men da fikk jeg fly en time tidligere hjem enn planlagt isteden.)

Nei, ikke SAS heller forresten,bortsett fra under de obligatoriske streikene de alltid hadde da.

At SAS har et produkt som er annerledes enn Norwegian.. ja.

 

-Større og mer variert flyflåte

-Lengre flighter til andre kontinent

-En annen utad definert profil

 

Bortsett fra det.. hvor er forskjellen til det bedre?

Jeg ser den ærlig talt ikke.

 

Men,forresten, 738 flåten til Norwegian derimot,er jo mye nyere og har mer komfortable seter enn SAS sine slitne 737.

Ja, noen av de virker som gamle skraglekasser spør du meg. Sist jeg fløy SAS fra ESSA så var innmaten tapet på plass,og flere seterader stengt av pga. defekte bord.

Den var skitten,låt som en lada med rusk i forgasseren. :/

Ja den var mindre komfortabel enn Norwegian sine 733 t.o.m.

 

Jada, SAS har "etter statistikken" noen få prosent bedre punktlighet. Men for å sitere et før sitert sitat.

Vil du fortere frem, dra en dag tidligere, å slutt å syt.

Alle har det så jævla travelt. Stop,and take the time to smell the roses! Jeg garanterer deg et bedre,lengre og langt færre stressreleaterte sykdommer.(Jeg har en helserelatert utdannelse, så JA, jeg KAN med mastergradskompetanse garantere det faktisk) ;)

 

Full flex sa du? Joda, Norwegian har det åsså. Akkurat som de fleste andre lavprisselskapper også har.

Får du noe annet enn nettopp FULL FLEXIBILITET på endring av billetten? Nei... Ikke bedre service, ikke bedre punktlighet(jeg mener,hallo!!... du sitter på samme fly som andre med billigbilletter. Tror du at du kommer fortere fram enn de? Jaddddda!)

Forresten, hva er det med de nye merklige setene på SAS?

Ubehagelige? JA!

 

Mat? Hvorfor skal folk på død og liv spise som en hest hver eneste gang de entrer et fly eller et tog?

Har aldri helt skjønt meg på det der. :crazy:

Spis hjemme! Spis FØR du dra. Du overlever GARANTERT en times eller to flytur innenlands uten mat altså.(Ja,jeg faktisk GARANTERE det også. Utrolig!? Ikke sant?)

 

Dessuten? Mat på fly er nesten aldri en hit,uansett hvilket flyselskap man flyr med. Så om du MÅ ha mat på flyet,kjøp noe FØR du går ombord,så blir det billigere OG bedre. Er ikke det også fantastisk dere? At det går an liksom?! :o Haha.

 

Nei, vær glad det fins flytrafikk i det hele tatt.

Vær glad du i det hele tatt kommer fram og trygt ned på bakken! :eek:

 

SAS gir meg ingenting ekstra i forhold til Norwegian...eller Easyjet,eller Ryanair,eller Air Berlin. Eller...Ja,jeg kunne sikkert fortsatt til i morra,men jeg skal la vær.

 

Til slutt, smil litt mer,vær positiv,slutt å syt&klag på flybransjen og ellers generelt. Så skal jeg garantere at DET OGSÅ,vil gi deg et bedre,mer behagelig liv med langt færre besøk til doktor dyregod eller andre livsstilbehandlende helepersonell. :grin:

 

Ja, btw. for å strø mer salt i sårene på alle som liker å diskutere flypunktlighet. Si ja til lyntog, så vil du komme mye fortere fram på korte type pendlerturer.

 

Paris-London med toget? Absolutt. Sentrum til sentrum 2 timer kjappere enn noe fly vil noengang komme til å klare!! Baram pshhh! :/

 

Fra Irsk hold skal det nemlig ha kommet en påstand om at folk flyr for å shoppe....

 

Ja? Finner du noe ukorrekt i det?

Alle jeg kjenner gjør det. Jeg gjør det. Ja sogar opptil et halvt dusin ganger i året. Så jeg vil si at denne iren har sitt på det tørre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole: Ja, vad skulle vi annars göra en Lördagkväll? (eller Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag och Söndag kväll heller för den delen) ;)

 

Jan Hugo: Vad jobbar du med som reser så sjukt mycket varje år? :o

 

Eirik: Se svar till Ole.

 

Even: Tjaaaa.... inte vet jag om jag betalade så mycket mer för mina flygresor innan Norwegian kom in på marknaden? Jag tror faktiskt inte det.

 

Tommy: Det har ingenting med stress att göra. Men varför ska jag, om jag vill vara framme kl20 på Torsdagen, behöva ta ledigt från jobbet på Onsdagen, flyga på Onsdag kväll och sedan ta en extra natt på hotell bara för att flygbolagen inte är i tid?

Jag räknar med (och hoppas verkligen) inte att du är egen företagara, för sådana där kommentarer kommer man inte långt med om du presenterar det för styrelsen.

 

Ang mat (vilket jag nämnt i en annan tråd) så har jag aldrig varit på en flight och fått dålig mat. Men det är ju smak och behag.

Sen undrar man ju om du fortfarande bor hemma hos dina föräldrar (= gratis mat) när du säger att det blir billigare och äta hemma för sist jag kollade fick man inte: En ost/skinksmörgås, Youghurt, The/Kaffe och Juice för 55sek i butiken, statoil, Arlanda eller allra minst på Gardermoen.

 

Jag har för övrigt aldrig varit hos doktor för stress eller andra sjukdomar och om inte passagerarna klagar till bolagen, kom ihåg att du ger din mening i undersökningar, blanketter och köpt flygbiljett, så vem ska då göra det?

...och innan någon kommer med ännu en kommentar som Eirik: Jag har kontaktat Norwegian om detta, tvivlar på att jag får något svar dock....

 

Nåja.... tråden är på väg att spåra ur så jag kommer inte klaga mer för den 2 Januari 2010 när jag tyvärr måste (long story) sätta mig på ännu ett försenat Norwegian flyg kl 1615 för att ta mig hem till Stockholm från Oslo. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS gir meg ingenting ekstra i forhold til Norwegian...eller Easyjet' date='eller Ryanair,eller Air Berlin. Eller...Ja,jeg kunne sikkert fortsatt til i morra,men jeg skal la vær.[/quote']

Det må du gjerne si igjen den dagen du skal reise langt og Ryanair/Norwegian/EasyJet/ect setter deg igjen midtveis på grunn av en forsinkelse som gjorde at du ikke rakk neste fly.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar, man har ingen garanti på at man rekker neste fly med SAS heller. Ingen flyselskap er perfekte.

 

Jeg stiller meg helt enig i det lange innlegget Tommy skrev. Jeg for min del tar fly for å komme dit jeg skal, ikke for kaffe og te, aviser, mat og alt slikt.

 

I løpet av alle mine turer med Norwegian har en av de vært mer enn 5 minutter etter rutetid på depature.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del flyr å bare med SAS innenlands..

å med go grunn, har 5turer med Norwegian å av de 5 turene har vi vært 5min-1.5time forsinket.

av alle turene jeg har med sas (begynner å bli noen) har 1/10 vært 5min forsinket.

 

så nå senest i sommer, jeg ventet på å få gå ombord i SAS som hadde avgang 11.25 tror jeg det var, da sto Norwegian også her å den hadde avgang klokken 11.10.

vell vi fikk gå ombord å tok av, å landet 2min før arrivial time, gikk får å hente bagasjen å da sto det på de arrivial boardene at samme norwegian flight va 45min forsinket..

javell gla var jeg for at jeg tok sas..

å er vell ikke noe å putte under bordet at sas er mer service innstilte å mindre forsinkelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...