Gå til innhold

Alltid försening med Norwegian - Boikott !


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Jeg ser at tallene i aftenposten er hentet fra FlightStats nettsider, og da blir jeg litt skeptisk.

Jeg var innom Philadelphia et par ganger i sommer, og i følge flightstat var begge flyene jeg tok i rute derfra. Problemet er at avgang og ankomst kan beregnes på mange måter.....

Vi ble dyttet ut etter ruten begge gangene, men deretter var det bom stopp. Første gang var vi nummer 18 i køen, og da sto vi i kø i 50 minutter. Andre gang var vi nummer 25 i køen og tok av først etter 70 minutter. Litt kjedelig å sitte og se på en megarekke med fly som sneglet seg av gårde (Og stort sett alle med bare en motor i gang).

Hvordan de registrerer ankomst vet ikke jeg, men den kan jo også registreres på minst to klokkeslett.

 

Hvorfor kan ikke alle flyselskaper legge til 30-40 minutter i tidtabellen - Da ville alle blitt svært fornøyde da de mange ganger kommer fram før ruten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Geir-Finstad

Hei, jeg har ikke flydd mye med Norwegian, det må innrømmes, men har derimot konsekvent benyttet SAS, og det er punktlighet og smidighet som gjør at jeg skjelden eller aldri har noe og utsette på de.

 

Og bagasjen, den kommer super rask.

 

Og by the end of the day,, så tror jeg faktisk at det er brukere, og kansje vi business brukere som står for mye av marginen som legges i disse selskapene.

 

Og der tror jeg majoriteten er meget godt fornøyd med SAS.

 

Sas mistet jo Bardufoss, og Norwegian inn, forsvaret og lokal befolkningen er super missfornøyd, med tider og stabilitet, så det handler litt om at du får det du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi snakker om punktlighet:

 

http://images.emailroi.com/users/flightstats/library40.pdf

 

Vi får vel tro at alle blir målt på samme måte? Nå er nordeuropeiske operatører mindre utsatt for slot tider, men resultatene er da kjempebra?

 

Interessant at Ryanair som skryter på seg både det ene og det andre, havner langt nede på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg har ikke flydd mye med Norwegian, det må innrømmes, men har derimot konsekvent benyttet SAS, og det er punktlighet og smidighet som gjør at jeg skjelden eller aldri har noe og utsette på de.

 

Og bagasjen, den kommer super rask.

 

Og by the end of the day,, så tror jeg faktisk at det er brukere, og kansje vi business brukere som står for mye av marginen som legges i disse selskapene.

 

Og der tror jeg majoriteten er meget godt fornøyd med SAS.

 

Sas mistet jo Bardufoss, og Norwegian inn, forsvaret og lokal befolkningen er super missfornøyd, med tider og stabilitet, så det handler litt om at du får det du betaler for. [/quote']

 

Å? Har du noe dokumentert at forsvaret er missfornøyd? De er vel fornøye etter at norwegian gav dem rutene de ville ha fra 17 August?

 

Trådstarter:

Hvorfor heller ikke bare bruke sas på strekingen Stocholm-Oslo da om norwegian bestandig er forsinket der? Jeg kan ikke svare på hvorfor de er forsinket på akkurat den strekningen, men å oppfordre til boikott pga en strekning hvor du strengt tatt har andre alternativer virker veldig teit på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunnen ikke reist mye med Norwegian. Stort sett er det andre som betaler når jeg en sjelden gang reiser med Norwegian, men jeg kan ikke huske at de har hatt nevneverdige forsinkelser. Ventetiden for bagasje er heller ikke særlig ulik den jeg opplever hos SAS.

 

Men jeg har opplevd noe litt utenom det vanlige hva forsinkelser anngår; jeg kom frem til min destinasjon 3 timer før tiden på grunn av en forsinkelse. Slå den! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg har ikke noe dokumentasjon på det nei. Det trenger jeg heller ikke. Men jeg har mye business relasjoner der oppe, og de sier det, så jeg vet ikke noe mere en det. Tror det går på at de flyr til andre tider etc, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik.

 

Mulig forsvaret er fornøyd. Men det er noe som ble borte, samfunsansvaret.

Med kontrakten med forsvaret kunne SAS forsvare å fly morgen og kveld, hvorfor kan ikke Norwegian det???

Kvalitet på produktet henger sammen med pris. Men klart det beste er at det er billig, Det billigste re jo å ikke fly i det hele tatt.

Les hva lokale mener.

 

http://www.folkebladet.no/meninger/folkebloggen/article160715.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei Eirik.

 

Du etterspørr dokumentasjon når du jobber der oppe? du av alle burde vell vite at folk er drit missfornøyde? Og det faktum at det nå blir endringer sier jo det meste, noen skal bare være uenige uansett.

 

Jeg er medeier i flere selskaper der oppe, så jeg har en relasjon eller to og lene meg på i påstanden min.

 

Glemte foresten og si en ting lenger opp her, jeg tror dette med punktlighet kansje påvirkes mye av alle de som jobber rundt selskapet, dvs service, teck etc. der tror jeg SAS har gode sammarbeidspartnere... jeg syns alltid synd på de som står og venter på bagasjen sin, og det gjør man ganske ofte tror jeg når man flyr rødt og billig. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tor' date=' jeg jobber på ENDU. Så vet hvordan det har vært her fra starten av Norwegian kom.

 

Men forsvaret gav dem beskjed om å sette opp fler rutetider, som kommer nå 18 August, så det blir mer likt SAS sitt system angående flytider. [/quote']

 

Nå er jeg sluttet å pendle til Bardufoss, men mine gamle kollegaer som fremdeles gjør det forteller at det ikke bare er rutetidene som er problemet. Generellt lite fleksibilitet, dårlige forbindelser fra andre flyplasser med påfølgende venting på Gardermoen etc etc. Begrensninger på bagasje; du kan selv tenke deg hvordan det er med bagasje når et heli-crew skal avgårde. SAS gjorde ALDRI noe nummer ut av at vi kom med for mye crew-bagasje. Det er slikte småting som teller.

 

Jeg har pendlet til Bardufoss fra Bergen i mange år. SAS og daværende Braathens fungerte veldig bra.

 

Vi får håpe for de forsvarsansatte, som tross alt holder liv i det svile rutetilbudet på Bardufoss, at det bedrer seg etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to uker siden opplevde jeg at avgangen min med Norwegian gikk 15min før rutetid, og landet 20min før rutetid på OSL. Turen opp til TRD gikk vell 10 min forsinket grunnet sent innkommet fly ifra Bergen.

 

Alt i alt leverte NAX meget bra, og knuser SAS når det gjelder sittecomfort. SAS sine nye seter er en katastrofe, mens de NAX har inne i sine 800 maskiner er de beste jeg noen ganger har sittet i. Knyttnevetesten ble bestått uten problemer. Så heretter blir jeg å bruke NAX/WIF på mine flyreiser innenlands. NAX har også tatt til fornuft å benytter tvskjermene i sine 800fly til å kjøre sikerhetsdemoen på. kan love dere at jeg har aldri før fulgt så godt med som da, da den var lang mer innbydene en det som blir vist på den gamle måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke feil å si at veldig mange i Forsvaret er misfornøyd med Norwegians rutetilbud. Jeg jobber selv der, og vet hvordan dette påvirker mine pendlende kollegaer - de fleste rister bare oppgitt på hodet.

 

Begge gangene jeg har flydd med Norwegian har det vært forsinkelser - ikke for det, det har vært forsinkelser med SAS også, men siden jeg flyr mest med SAS så syns jeg det blir galt å trekke konklusjoner basert på to turer.

 

Det som er fint med Norwegian er at de gir oss et reelt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS var en stund plaget med forsinkelser fra Alta grunnet sene Altaværinger (dette var før Norwegian kom). Problemet løste SAS ved å si at "heretter kommer vi ikke til å vente; om du ikke er på flyplassen til rett tid rissikerer du å miste flyet". Deretter fulgte de opp med å sende flyene avgårde uavhengig om alle passasjerene var ombord eller ei. Resultatet er at folk i Alta nå møter opp i tide... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det vet jeg om flere flyplasser som kunne lært noe av. Et annet problem er passasjerer som sjekker inn baggasje for så å sitte på pub, handle i taxfree og lignende så de ikke kommer til gate når flyet skal gå. Skal man da nekte passasjeren adgang må man også offloade baggasjen, noe som tar like lang tid som å finne jævelen og slepe han bort til gate :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongeordning Gunnar! :grin: Jeg har til og med et forslag til forbedring, hva om alle på lista får bag'en sin automatisk spraymalt med signalgult eller noe, så blir den lett å se for stuerne. :)

 

Må forresten få komme med en liten presisjon også.. Det sies lenger opp her at slot-tider rammer alle. At de "rammer" er vel i beste fall et noe upresist ord å bruke. Flyselskapene sparer astronomiske summer på dagens slotsystem, for hele poenget er jo at delay blir tatt på bakken før avgang i stedet for i lufta før landing (eller i verste fall en-route holding). Pengene tikker fort av gårde hvis du sammenligner parkert ved gate vs holding i FL200.

 

Meeeen, ikke la dette avspore tråden nå da. Var kun ment som en presisering, ikke irriterende flisespikkeri. Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Når det gjelder forsinkelser, så er det vel ingenting som slår NSB. Pendler mellom Oslo og Røyken, og benyttet tidligere NSB. Mitt verste eksempel var en gang toget var en halv time forsinket fra Oslo sentralstasjon (greit nok, dette er ikke unormalt).

 

Toget satte i gang, men da toget kom til Heggedal (to stopp før Røyken) giddet det ikke kjøre lengre, og alle ble kastet av. Der stod vi alle på perrongen i snøkovet, og ventet på en buss.

 

Etter ca. 20-30 min. dukket det omsider opp en buss. Kom en og en halv time for sent til jobben den dagen. Hadde bussen stått der da vi kom, så hadde det ikke vært så ille.

 

Dette giddet jeg ikke mer, og leaset meg en bil. Etter dette, så merker jeg knapt hvis et fly er 30 min. forsinket.

 

X-NSB Pendler

Egill Johnseen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Håper de finner noen penger i seter, eller nokk tommflasker denne sommeren da, for det ser vell ikke ut som de har penger til og betale for flyet de skal få levert i august i følge media. Det er vell ikke mange andre bransjer man kan operere på denne måten, i bilbransjen, databransjen etc hadde man rask kommet opp med statuser som hadde inkludert en bobestyrer eller to tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Hej....

 

I morse flög jag SK849 till Oslo från Stockholm. Lyfte i tid och landade lite innan tabellen.

Flög hem med SK894 och lyfte 1905 enligt tidtabell och landade 20 min före tidtabell.

 

Norwegian, som lyfte från Oslo 40 min försenad och landade 25 försenat.

 

Ni måste ju hålla med om att det är lite ironiskt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel bidra litt jeg også i "den store norwegian tråden" :)

 

Hadde 4 flyvninger med Norwegian i Juli, KRS-OSL-TRD-OSL-KRS.

3 av flyvningene var en halvtime forsinket utenom turen fra værnes til gardermoen som faktisk til alles overaskelse gikk akkurat på tiden.

 

Disse flyvningene ble unnagjort på en helg og er forsåvidt det eneste jeg har av erfaring med norwegian. Denne reiser var jobbrealatert så var derfor det ble Norwegian den gangen

 

Har alltid vært SAS for min del og det pga service og at de holder tidene, hvertfall de jeg har reist med. Kan også nevne en helt utrolig ting som skjedde for noen år siden på Kastrup, vi kom forsent til gaten og SAS maskinen som skulle til kjevik hadde allerede startet push-back da vi kom heseblesene frem til gaten. Hva skjedde så, jo den søte damen bak disken ringte til kapteinen og tror du ikke de taxet inn til gate igjen! Det kaller jeg service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Jeg kan ikke uttale meg om Norwegian siden jeg ikke har fløyet med dem enda.

 

Men hadde en opplevelse med SAS en gang, AES-TRD, klapp tur og når vi kom fram var det ingen på værnes på broa, hvorfor?

 

Vi kom 20 minutter FØR tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...