Audun Dragland Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Dagbladet melder om en havarert Cessna i Oppland. Alle 3 skal være i god behold. Noen som vet noe mer? Edit: flyet er privateid, leid inn av forsvaret. Det har visstnok havarert 200m fra rullebanen. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/11/537874.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hedmark Flyklubbs LN-ALZ http://www.h-a.no//Nyheter//Nyheter/tabid/72/Default.aspx?ModuleId=11378&articleView=true Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Dragland Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Ruslet vekk etter flystyrt: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2477172.ece Cessna 172-maskinen var hyret inn som observasjonsfly på militærøvelsen. Igjen får havarikommisjonen lite å gjøre etter at media har vært på banen: "- Kraftige regnbyger blandet med sterk og kald vind gjorde at flyet mistet oppdriften og styrtet i bakken, opplyser skadestedsleder Jan Bergestuen til oa.no." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Larssen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hehe, ser det er du som har tatt bilde grindvoll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hehe... Det var slik jeg fant ut om ulykken... og om LN-OCA ulykken i fjor. LN-ALZ bildet i HA http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=119754 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Bilde fra krasjen er nå lagt ut på www.h-a.no direkte link: http://www.h-a.no//Nyheter//Nyheter/tabid/72/Default.aspx?ModuleId=11378&articleView=true (den samme som tidligere, men artikkelen er nå oppdatert) Et annet bilde i aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2477172.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Trist syn, men max flax..... Ser ut som om cockpit er tilnærmet hel, og det har vel bidratt til å redde dem som var ombord :grin: Så meget pen ut på bildet ditt Anders......inspirerer kanskje til en paint??!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Blir plutselig en retro-paint det Stiller med grunnlag om det er behov for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det flyet så kjent ut på bildene gitt. Tror fordundre meg jeg har vært oppe i det noen ganger. Drev og fomla litt med fallskjerm for noen år siden, og lurer på om det var det flyet der vi brukte? Noen som veit om det er brukt til slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det var nok LN-ASJ du fløy med dersom den liknet... den fikk for øvrig senere flottører... http://www.seabee.info/images/seaplanes/LN-ASJ-02-320.jpg Nå bruker de LN-TSB og har også brukt LN-AAE. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Flott at alle klarte seg! – Kraftige regnbyger blandet med sterk og kald vind gjorde at flyet mistet oppdriften og styrtet i bakken, opplyser skadestedsleder Jan Bergestuen til oa.no Det å miste oppdriften og ikke komme seg over må være en forferdelig opplevelse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Bra at alle klarte seg! Det var problemer med flyets oppdrift etter at de tok av fra flyplassen.- Flyet styrtet cirka 200 meter fra rullebanen. Det første som slo meg da jeg leste artikkelen på db.no var at piloten kanskje har tatt inn flaps for tidlig. I tillegg så var vel flyet ganske tungt lastet. Men jeg skal ikke dra noen konklusjon, det er havarikommisjonens oppgave. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Skadestedsleder-idioten har allerede slått fast hva årsaken var... for en løk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Skadestedsleder-idioten har allerede slått fast hva årsaken var... for en løk! Rød løk eller vanlig løk :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Purreløk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Igjen får havarikommisjonen lite å gjøre etter at media har vært på banen: Media er alltid på banen. Det er der de skal være. Og hvis du leser det du selv skriver en gang til, ser du at det er skadestedsleder som uttaler seg, ikke en journalist ... Edit: Men at skadestedsleder uttaler seg på den måten, er jo ikke særlig gjennomtenkt. Bare så det er sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Løkken Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 R.I.P ALZ det var et finfint skolefly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.