Gå til innhold

Flystyrt i sandefjord. LN-MAB


Mathias Nilsen

Anbefalte innlegg

Gjest Emil-André Gundersen

uff, dette skjedde rett over huset til kompissen min. han er og tar biler nå, så kansje jeg poster noen i morgen. men ikke, bra håper han skadede klarer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det er vel ingen medier som har slått fast AT tankene var tomme, men jeg har sett et par nettaviser som antydet at det kunne være årsaken.

 

Det som er sikkert er at flyet kom fra Tyskland og skulle til Jarlsberg. Sør for Torp meldte de om motorproblemer og ba om å få lande der. Motoren må trolig ha stoppet, for ca. 5 km sør for Torp tok de en 180 graders sving (snudde nesa sørover igjen), dreide deretter vestover og gikk i bakken ved det eneste jordet/åkeren i området. De som så selve havariet, sier at det ikke var noen motorlyd fra flyet. Trolig har piloten skjønt at han ikke nådde fram til Torp, sett jordet og bestemt seg for å nødlande der. Først sneiet de toppen på ei bjørk inne i et boligområde, deretter klippet flyet av noen kvister på ei blodbøk som sto kloss inntil et bolighus og så gikk det i bakken 100 meter bortenfor dette huset.

 

Dette er ikke bare spekulasjoner, men basert på flere øyenvitneobservasjoner. Derfor er det ikke så unaturlig å tenke seg at tankene kan ha gått tomme. Men selvsagt vet vi at det er havarikommisjonens rapport som gir det endelige svar (forhåpentligvis). Og heldigvis gikk det etter forholdene bra med de to ombord, slik at de kan bidra til å oppklare hendelsesforløpet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

en kompiss av meg sier at flyet landet helt fint, men kræsjet i et kommlokk i enden av gjorde. Og gikk derfor på tryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...