Gå til innhold

Win XP eller Win2k?


Jakob Jakobsen

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Den testen ser ut til å dreie seg om kontorapplikasjoner, så den er kanskje ikke helt relevant.

Jeg har lest en annen test som viste at FS2002 går noen få prosent raskere på WinXP enn Win2000.

Men det ser stadig ut til at Windows 98 SE er det raskeste operativsystemet for denne slags programmer, tett fulgt av Win ME.

Hilsen Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det sinnsykt lite tvil i mitt hjerte! Hvis man regner med hvor lang tid man bruker på restart av maskin og programmer, er det liten tvil om at W2k er MYE raskere enn XP! Makan til bug'ete OS som XP skal man lete lenge etter! Har kjørt w2k ca. 1/2 år (eller noe slikt), og maskinen har stort sett stått på hele tiden. Kan telle på en hån de gangene noe har skåret seg. Hadde XP i noen få uker (ja, det var releaseversjon) og hadde bare trøbbel. Ustabilt, tregt, mystiske 'tenkepauser' osv... Og så hadde det en slags 'babylook' som jeg ikke likte. Runde, søte ikoner, duse farger og myke kanter over alt. Og det var på 'Corporate' versjon. Orker ikke tanken på hvor søt hjemmeversjonen er... [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] )

Hold deg til W2k, du, så har du i alle fall et OS som gjør jobben sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kan ikke si så mye om W2k da jeg ikke har brukt det spesielt mye, men etter at XP ble installert på maskinen min har jeg ikke hatt noe trøbbel, fra før av hadde jeg Win98 og det er jo ikke spesielt stabilt. Xp har hittil ikke krasjet, ingen blå skjermer, "frosne skjermer" og andre problemer. Jeg har hatt store problemer med nettverks kortet i 98, men i XP har alt gått glatt.

"Baby looken" er ikke akkurat et problem da du kan velge en helt standar windows utseende, med spisse kanter og matte farger, men personlig synes jeg XP har et friskt og nogen lunde oppegående utseende.

I fs2000 er XP helt straight, ikke noe trøbbel og ytelsen har fakttsk økt sterkt i forhold til 98. Alt i alt kan jeg ikke annet enn å anbefale XP på det varmeste, jeg ble i hvertfall kjempe fornøyd med det.

Lykke til.... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 06-11-2001: Endret av: Tor-Inge Eriksen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nå fast på WXP, W2000 kjørte på nesten 10 fps dårligere enn WXP, dette er fordi W2000 krever så mye minne, men jeg har bare 128 (ahh...snart lønning), så jeg anbefaler WXP på det sterkeste. Eneste som er dumt med WXP hos meg er at joysticken ikke får kontakt med pc'n av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej .

Inget problem att bruka fler skjärmar i XP.

En annan stor førdel med XP er att det er mycket

enklare att setta upp ett nettverk,framfør allt snabbare.

Vilket som er snabbast er nog ganska marginelt,men rent teoretiskt borde xp och FS2002 passa bettre ihop.

Men jag har inte haft mulighet att testa nya FS ennu.

En annan sak er att jag upplever att det går lettare

att surfa på nettet,men har inget målvärde på det.

Vilket som annars startar snabbast eller stoppar snabbast

er enligt min mening mindre intressant,iførhållande till

stabilitet och muliheter før framtiden.

Hoppas du fick lite hjälp att ta ett beslut.

m.v.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

winXP og Fs2002 går meget godt.

Noen ting som er viktig når det gjelder windows (uansett utgave), er at jobben er ikke gjort når installprogrammet er ferdig. Da bør man kople seg på nett og kjøre windows update. vær også OBS på at de driverne som MS har sendt med XP for SB Live! lydkort har en gedigen memleak. Derfor bør man, hvis man har et SB Live! kort, også ile til Creative's web for å laste ned drivere som IKKE har memleak.

Jan Roar Rød

[ 06-11-2001: Endret av: Jan Roar Rød ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Atle Dreier:

Makan til bug'ete OS som XP skal man lete lenge etter! ....... Hadde XP i noen få uker (ja, det var releaseversjon) og hadde bare trøbbel. Ustabilt, tregt, mystiske 'tenkepauser' osv...

 

Du må ha hatt maksimalt med uflaks eller maskinvare som ikke er kompatibel med XP! Kjører selv XP ("Corporate" versjon) og har ikke hatt et ENESTE problem i det hele tatt. En kompis av meg som jobber som datakonsulent har kjørt en beta-versjon av XP på en maskin som har stått på kontinuerlig i 9 uker døgnet rundt, og kjørt mye multitasking med bla AutoCAD, Photoshop, mailprogrammer liggende i bakgrunnen og ørten internett-explorer vinduer oppe som driver ulike nedlastinger. IKKE EN ENESTE GANG har XP kræsjet!!

Det som man skal være litt forsiktig med når det gjelder XP er kompabiliteten til enkelte programmer. FS2000 går elt fint hos meg ihvertfall. FS2002 har jeg ikke skaffet meg (enda) så der vet jeg ikke. Men jeg installerte XP på en bærbar PC og installerte PGP (Pretty Good Privacy) etterpå og da gikk alt til hel.... BIG TIME!! Kjørte FDISK og lavformaterte harddisken for å være sikker.

 

Men på den store PC'en min kjører jeg altså XP og kommer aldri til å gå tilbake til eldre versjoner. Funker helt glimrende hos meg med FS2000, men som sagt kan det ha litt å si hva annet man har stappet inn... (kompabilitetslistene til XP er faktisk OK å lese!)

 

Med vennlig hilsen

Torbjørn Fjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...