Gå til innhold

Bodø Airshow


Audun Grun

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg og en kamerat skal kjøre opp fra skien, det blir jo knall tur det:D Jeg tenkte rett og slett å telte jeg da, inni skogen et sted, eller et sted hvor man har litt utsikt til flystripa og se fly komme og dra fra fredag til lørdag/søndag:D Tar vel bare 17-18 timer opp til Bodø fra Skien hvertfall?

Ingen fler som vil være med da?:D Veldig fint med fler som har lappen så man kan bytte på å kjøre:) Alexander ville gjerne være med på noe sånt registrerte jeg tidligere..:D Må jo opp å prøve det nye teleobjektivet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kamerat skal kjøre opp fra skien' date=' det blir jo knall tur det:D Jeg tenkte rett og slett å telte jeg da, inni skogen et sted, eller et sted hvor man har litt utsikt til flystripa og se fly komme og dra fra fredag til lørdag/søndag:D Tar vel bare 17-18 timer opp til Bodø fra Skien hvertfall?

Ingen fler som vil være med da?:D Veldig fint med fler som har lappen så man kan bytte på å kjøre:) Alexander ville gjerne være med på noe sånt registrerte jeg tidligere..:D Må jo opp å prøve det nye teleobjektivet:D [/quote']

Hadde vært med hvis jeg ikke måtte på jobb mandag. Tar toget opp for kr 399,-. Så flyr jeg ned igjen på søndag for kr 900,-. Gleder meg sykt.

 

Har jeg misforstått eller er det slik at det er mulighet for Su33?

 

Fra http://www.bodoairshow.no/wp/?page_id=5

Vi har invitert russiske fly fra Nordflåten, med positive tilbakemeldinger. Kanskje kommer operative russiske jagerfly for første gang på nesten 15 år til et flystevne i Norge?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Har jeg misforstått eller er det slik at det er mulighet for Su33?

 

Fra http://www.bodoairshow.no/wp/?page_id=5

Vi har invitert russiske fly fra Nordflåten' date=' med positive tilbakemeldinger. Kanskje kommer operative russiske jagerfly for første gang på nesten 15 år til et flystevne i Norge?[/quote]

 

Forhåpentligvis får vi se Flankere her i Norge, men det hadde vært enda råere å få sett MiG-29K. Og forhåpentligvis flyr de show om de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært veldig stille i det siste på Bodø Airshow sine hjemmesider. Vet ikke om det er et bra tegn eller et dårlig tegn med tanke på evt. russisk deltakelse.

 

Det hadde iallefall vært rått om det hadde kommet russiske kampfly og særlig hvis de hadde hatt flygende oppvisning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodø Flyklubb skal ha egen simulator på standen som interesserte skal få prøve og jeg har fått i ansvar å organisere dette. Planen er følgende:

FSX/Acc med yoke, pedaler og Track IR. Videre skal vi bruke en 42" plastma, og et "greit" surroundanlegg med aktiv sub. Dersom det er nok utganger på forsterkeren skal det påkobles en rumperister :cool:. Det hele blir nok arrangert på et skrivebord i teltet.

 

Planen var å fly rundt Bodø og omegn i real weather, men siden sceneryet ikke er det beste der skal jeg bruke Wales og et meget bra VFR fotoscenery. Flyet blir default C172 med lyden fra Carenados C182. Litt av årsaken til at det blir default fly er at PCen min ikke er av de heftigste så jeg vil prioritere framerate foran grafikk siden det gjør det enklere å fly, samt mer realistisk. Håpet er å ligge på 30-40 fps.

 

Scenariet blir formasjonsflying med annen GA-trafikk (AI selvfølgelig), tror det kan bli morsommere enn bare å fly meningsløst omkring, i tillegg blir det veldig utfordrende for de fleste. Under er et bilde av hvordan det vil bli.

 

2008-5-20_20-52-19-265_red.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veien fra saltsstrumen er den verste veien jeg har kjørt på den er hoppete asfalten er sprekker i asfalten men de holder på og bygge ny vei da men håper de som skal bo på saltstrumen før det fint anbefaler at dere leier en båt til byen en og kjøre det tar legger tid og kjøre en og ta båt bortover til byen dere kan leie båt på camoingen i saltstraumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Litangen

Du kan da ikke seriøst mene at folk skal drive å farte mellom Saltstraumen i lettbåter, Ruben? Skal de kjøre land og strand i egen bil for å komme seg fram, og så punge ut store summer for leie av båt og buss til/fra flyplassen!? For ikke å snakke om overfarten over Saltfjorden. Hva hvis været blir uggent?

 

Veien mellom Tverlandet og Saltstraumen er kanskje kronglete, men det samme gjelder jo sikkert også 80% av resten av Norges veier. For noen ivrige flyentusiaster tror jeg en hoppete(!?) vei er den minste bekymringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håhå..... tror nok jeg ville kjørt ja. Det er 33km fra Saltstraumen til Bodø - flyplassen ligger jo besnærlig nært fjorden, men husk at du må rundt hele Langstranda, og så helt inn til byen - noe som jo er lengre enn strekningen over selve fjorden. Flystasjonen har jo egen småbåthavn, men den er jo "off limits" for dem som ikke jobber på stasjonen så vidt jeg vet.

 

Hadde jo vært kult om dem hadde åpne den i forbindelse med showet. Men uansett vil du da befinne deg på feil side av stripa - og en 3-4 kilometers spasertur rundt!!

 

Veien mellom Saltstraumen og Tverlandet er av god gjennomsnittlig utkant-norge-standard...

 

Telt på Bodøsjøen Camping er jo ett alternativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Litangen

Programmet blir (så godt som) identisk lørdag og søndag, ja. Det var ihvertfall det som var planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at de har lagt ut oppdatert program. Det jeg lurer på er om det blir samme program begge dagene' date=' i og med at det ikke er spesifisert noe dager på programmet. Noen som vet? [/quote']

Det står jo på flere av innslagene at det kun vil være på lørdagen...

 

Litt spent på hva "F-16 utskytning / katapultsetedemo" er for noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...