Ivar Skaugstad Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 -------------------------------------------------------------- [color:#FF0000] Bidra med økonomsik bistand til ofrene? Røde Kors skriver: "Bruk konto 10 (8200 06 08331 ved bruk av nettbank) eller ring 820 44 003 for å gi 175,-[/color] Foto: Scanpix Situasjonsrapport på video: http://edition.cnn.com/2008/WORLD/asiapcf/05/12/myanmar.aid/index.html#cnnSTCVideo ---------------------------------------------------------------- Behoved for nødhjelp er enormt, vi gjennomfører derfor nok en flight til Burma med mat, medisiner, vann, brensel etc! Dette er en ren informasjonspost i sammenheng med flightene som blir satt opp i anledning katastrofen i Burma, mer informasjon om denne turen finner du her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php? ubb=showflat&Number=408920#Post408920 ---------------------------------------------------------------- Orgin: Oslo, Gardermoen - NORWAY (ENGM) Departure time: 10:00 UTC/12:00 Local time Arrival time: 20:40 UTC/03:10 Local time Destination: Yangon, Yangon Intl - BURMA (VYYY) Route: SUTOK UP607 NOTAR R58 TU G3 PAVEL A238 MIRZO G91 TOPAZ G500 CHITL J118 DURKA J130 TIPOM J147 RN J162 POMAR J121 LA A456 AAR W36 LAKET M890 LLK R460 BBN P646 PTN Distance:4622 NM Enroute time: 10h 40min ----------------------------------------------------------------- Foto: BBC News ----------------------------------------------------------------------------- Scenery: FS9-> scenery_vyyy.zip http://www.avsim.com'>http://www.avsim.com FSX-> vyyy_v3.zip http://www.avsim.com Kart: OBS! Disse kartene er utdaterte da rullebanen er forlenget. Men det gir en grovskisse over innflygningsmønster samt flyplass. Om noen sitter på noen bedre kart så del de gjerne med oss! http://tfc.rwy12.com/docs/VYYY.pdf --------------------------------------------------------------------------- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 UPS375 - Boeing 767-300ER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg er med! Skal for en gang skyld ikke jobbe. Kommer tilbake til flytype og callsign seinere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Skal forsøke å være med som FDX773 - B747-400F. Får se hvordan jeg ligger an i eksamenslesinga. Har eksamen den 19. mai. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Må melde pass igjen. Mai har et par travle uker. Komfirmasjoner og grunnlovsdag,vårens ankomst generelt. Mulig jeg kan rekke hjem å fly inn noe fra Bangkok kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 SAS1534 A340-300 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 UPS1160 B744F er up for it again Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Skulle gjerne vært med, men har eksamen den 19.mai og må tilbringe tiden på lesesalen. God tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ny syklon i annmars: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=532677 Håper virkelig det ikke blir på søndag, for jeg savner i grunnen ikke det været vi så der nede sist søndag... Slalom mellom tordenskyer på FL410? Nei takk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Vanvik Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Ja da blir jeg også med igjen, jeg stiller som FDX425X, B777-200F, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg ønsker å se ennå flere på pilotlisten denne gangen, dette blir den siste sendingen med nødhjelp! Se virkeligheten: (Noen sterke bilder!) http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1083216.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Tore S Bjørkhaug Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg blir med, kommer med callsign og alt det ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Tore S Bjørkhaug Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg er med Atlas Air 747-400F Callsign:SE-RFC Lurer på en ting, hvordan får jeg route inn i FSX? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Setter tidsgrensen for å få tildelt slot tid og gate til kl. 18:00 lokal tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Vanvik Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvordan går det med turen, er det kommet noe slot enda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Bedre sent enn aldri; UPS375 - 208 - 10:05 FDX773 - 207 - 10:08 SAS1534 - 206 - 10:11 UPS1160 - 205 - 10:14 FDX425X - 174 - 10:17 SE-RFC - 176 - 10:20 ----------------------------------------------------------------- Vi sees på TeamSpeak: ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles Husk remarks: Norwegian Eagles relief flight :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Da var tre av seks som har meldt at de skal være med underveis! Her går praten løst mens vi forbereder oss på en greit lang tur, dette blir trivelig! 50% bortfall på personer som har meldt at de skal være med er for mye, rett og slett! Hvis man ikke er 100% sikker på at man kan være med så får man heller la være å melde seg på, dere legger standaren selv gutter.. :eek: Werner; Du er tilgitt, lykke til på eksamen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Tore S Bjørkhaug Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg var på Gardemoen kl 10, ingen var det . Venta et kvarter, så det var ingen der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Departure time: 10:00 UTC/12:00 Local time Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Vanvik Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Da er turen godt i gang på, bare NOEN timer igjenn Jeg var på Gardemoen kl 10, ingen var det . Venta et kvarter, så det var ingen der.. Var det local eller UTC du var der? det var 10.00 UTC(12.00 local) som var planen, ikke 10.00 local(08.00 UTC). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Tore S Bjørkhaug Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Faen, jeg som sto opp kl 9... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Da var nok en forsendelse på plass, selv flyr jeg videre til VTBS (Bangkok) for å forberede returen... Tomme fly går fort til værs! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Takker for en strålende tur! Fikk litt problemer underveis, men selv etter to restarter var humøret fortsatt på topp. Utrolig hvor raskt tiden går når man sitter å slår av en prat, virkelig sosialt! :grin: Møtte en annen skandinaver nede i Yangon, i tillegg til at det fløy noen amerikanske helikoptre rundt hodet vårt med forsyninger til utkanten av Yangon. Storartet at også andre viser engasjement! Kim og Gunnar, nå er det like før dere en Golden Eagle hver for utmerket innsats! Kjemegutter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.