Gjest Eivind Oterhals Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei! Jeg lurer på om det finnes noen real-world Boeing 777 sjekklister der ute en plass? Jeg fant en fra seattle flight og lurer på om den er ekte: Seattleflight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Kan aldri tenke meg at dette er en ekte 777 checklist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har du PSS sin trippelsju,så er checklista i computern der. Fant det ut da jeg så en en video om trippelsju selv :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg har ikke PSS trippelsju men jeg har wilco trippelsju.. Er checklista til wilco trippelsju ekte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hva mener du med "ekte" Og den du har linket til, nei den er ikke ekte.. Er en FS sjekkliste.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 En slik som real-world piloter bruker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Nei, dette var nok ingen in-flight checklist i alle fall. Det som stod der så jo ikke så hakkende galt ut, men sjekkliste skal være lettfattet og hurtig. Dersom du glemmer et punkt i sjekkliste kan du pr definisjon være i umiddelbar fare. Sjekklista er et absolutt minimum. Dersom du flyr i flightsom og gjør alt som står i sjekklsita er du på en måte første skritt på vei til å fly maskinen riktig. Dersom du følger prosedyrene (som er på en måte en langt mer avansert sjekkliste) er du enda et skritt på veien. Sånn kan det bare balle på seg : ) Håper det var til litt hjelp : ) Forøvrig hvis du er interessert i litt mer reelle data kan du gå på www.smartcockpit.com og leske deg i sjekklister Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Den siden så veldig bra ut Agnor Men jeg finner ikke sjekklistene! Hvor er de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Merkelig. Klarte ikke finne sjekklistene til 777 der nå. Jeg tror jeg har noen liggende. Bare send en PM så skal vi ordne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 PM er sendt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hva med CBT? det er et must... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hva er CBT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Computer Based Training Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hvor får jeg tak i CBT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det får du ikke tak i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Computer Based Training Hva er dette? Er det ett finere ord for checklista som er i computern i 777? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.