Gå til innhold

*Flydag på Kjeller 25 Mai*


Anbefalte innlegg

Mustangen fløy ikke fordi en gjøk i luftfartstilsynet fant ut kl. 10.00 i dag at den ikke kan fly(om det bare var display eller i det hele tatt vet jeg ikke) fordi den er amerikanskregistrert. Ikke bare det, men den har visst fløyet "ulovlig" helt siden 1986, siden den kom til norge. Herreguuuud.

 

Lenge leve byråkratiet! :crazy: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Det jeg ikke fatter er at de ikke kunne lede trafikken inn på 19L/R forholdene tilsa at dette ikke skulle være noe problem i det heletatt. ¨

 

Hadde de gjort det' date='så hadde flydagen hatt hele luftrommet for seg selv, da innflyvings traseene til 19L/R går LANGT utforbi Kjeller ATC [/quote']

 

Nå sitter jeg ikke med noen kart her foran meg.

Men kommer ikke fly fra sør,som skal på 19R/L på en TOR(Torp) eller SUMAK Star ,som går nære Kjeller da.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaa' date=' for en herlig dag!

 

 

Hvor hadde du gjemt deg i dag da Lars Petter, prøvde å finne nummeret ditt, uten hell.. Vi får ta det siden! :grin: [/quote']

 

jeg var på motsatt side i år,Kim Vanvik og meg selv.

Hadde sola i nakken og høyre side av ansiktet,så du kan tenke deg hvordan jeg ser ut nå. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte fra en fra forumet her' date='som hadde vært i ATC kretser.De hadde visst klagd mye om Flydagen ja,mht til den store rute trafikken på søndager.

 

Pga mye traffik,så ble showet noe forsinket,og muligens derfor Mustang displayet ble droppa.? [/quote']

 

Var nok ikke pga. trafikken mustangen ble droppet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt kurrant...men jeg ser ikke helt poenget i å ha tre Tiger Moth-displays' date=' tre Saab Safir-displays og to Harvard-displays, holder det ikke at de har ett hver? [/quote']

Heisan!

 

_Uten_ å starte noen verdenskrig, så er vel det en av de merksnodigste uttalelsene jeg har lest fra en som drar et sted for å se på fly... :blush:

 

En liten oppklaring kan kanskje være på sin plass. Flydagen Kjeller ble startet for å invitere naboer, familie og venner for å se på det man tusler med der. Hangardører ble åpnet, et fly eller tre dratt ut og kaffen satt på. Dette var populært og har vokst til dagens format; med tilnærmet fullt airshow, voldsom tilstrømning - og fremdeles _gratis adgang_ for alle som har interesse.

 

I utgangspunktet er det fly stasjonert på Kjeller som ønskes vist frem. I tillegg har vi fått en god del celebre besøk. For eksempel fjorårets Leopard Moth fra UK og Tiger Moth'er fra Sverige, årets Spitfire takket være generøs innstilling fra Biltema, Mustang, F-16, Dakota osv. Vi tror dette bare er positivt for dem som kommer på besøk.

 

Så en litt mer konkret kommentar: På formiddagen ble det, utenom det offisielle programmet fløyet en formasjon på 3 norske Tiger Moth'er. Den gikk rundt på Romerike, for å minne "de innfødte" på at de fikk se å pelle seg avgårde snarest mulig for å rekke oppvisningene. At det passet med flyvning langsmed stripen før landing er vel greit?

 

I hovedprogrammet ble de samme 3 Tiger'ne vist frem i formasjon. Det er _hvertfall_ et tosifret antall år siden dette sist ble gjort i Norge. Æ'kke det litt ålreit'a?!? Da formasjonsbiten var ferdig, gikk LN-BDM med Anders Håkensen bak stikken umiddelbart over i sitt imponerende acro-program.

 

Om dette oppfattes som at "programposter blir gjentatt til det kjedsommelige", så tror jeg sannelig noen har vært på feil plass den dagen.....

 

Forøvrig håper jeg du og mange andre (som jeg føler meg rimelig trygg på) satte pris på dugnadsinnsatsen som mange har lagt ned den siste tiden for å få dette til. Det er rett ut sagt litt dritsurt, når man efter 4 dagers jobbing, hvorav 2 er tatt fra feriekvoten og en selv har betalt for flytid til trening og oppvisning, får tid til å sette seg ned ved PC'en og leser slikt... :sick: Ellers er det kjempeartig å se de vanvittig flotte bildene som dukker opp rundt omkring på nettet!

 

Ellers håper vi å se deg og alle andre masse på Kjeller i tiden som kommer - ikke bare på Flydagen; men det er bare koselig om noen stikker innom en annen gang for en prat og en kikk.

 

ML(uftig)H

 

Morten M

 

Rettet tyrkleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Det er rett ut sagt litt dritsurt' date=' når man efter 4 dagers jobbing, hvorav 2 er tatt fra feriekvoten og en selv har betalt for flytid til trening og oppvisning, får tid til å sette seg ned ved PC'en og leser slikt... :sick: [/quote']

Hei Morten,

 

Jeg hadde ikke anleding å ta turen østover, men men skulle så gjerne ha vært der. Det er noen som ser det negative i alt, uansett hvor mye tid og energi man legger ned i frivillig innsats (minner meg nesten om en forening vi begger medlem av...? :confused: ). Du skal vite at mange av de som var tilstede koste seg masse på dagen; og de av oss som lå syke hjemme koser oss med bildene etterpå.

 

Ellers håper vi å se deg og alle andre masse på Kjeller i tiden som kommer - ikke bare på Flydagen; men det er bare koselig om noen stikker innom en annen gang for en prat og en kikk.

Har du fortsatt terrasse med samme fortreffelige utsikt? Har du fortsatt pils i kjøleskapet? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jada - det finnes ikke tvil i min sjel om at de aller, aller fleste hadde en gnistrende fin dag - særlig tatt i betraktning billettprisen :D Det tyder hvertfall tilbakemeldinger på. Gleden er også stor over å kunne nyte slike utrolige bilder.....la dem komme!

 

Har du fortsatt terrasse med samme fortreffelige utsikt? Har du fortsatt pils i kjøleskapet? :grin:
Terrasse OK, pils OK, utsikt drastisk redusért grunnet manglende gressklipping i perioden før Flydagen!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...