Gå til innhold

SAS får kanskje kjøpe Braathen


Gjest

Anbefalte innlegg

Det blir avgjordt tirsdag, SAS kan jo bruke Braathensflyene på innen riksrutene og flyene som blir "til overs" kan selges eller settes inn på nordiske og europeiske ruter.

Leste også at hvis SAS fikk tilslaget på flyselskapet så skulle flyene fortsette å fly med Braathens logo fordi det er så innarbeid i systemet og derfor når SAS eier Widerøe`s flyselskap og det er jo Widerøe-logo på flyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da inderligt at SAS ALDRI får tak i noen Braathens akjser . Resultatet vis SAS kjøper braathen er jo mindre konkuranse, ergo dyrere billetter. Det er ikke til å komme utenfor, sånt har det alltid vært [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Da håper jeg heller på Trygve Hegnar, som har gitt utrykk for at han ønsker å kjøpe Braathens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Sveinung Helgeland:

Da håper jeg heller på Trygve Hegnar, som har gitt utrykk for at han ønsker å kjøpe Braathens.

Jeg bare ler... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Braathens har det bedre som det er idag enn de ville fått det med Hegnar som sjef. Bare vent å se. Uansett hva som skjer så ender nok SAS opp med både posen og sekken....

Forøvrig er det ikke snakk om et monopol. Hvem som helst kan åpne ruter parallellt med SAS om de ønsker det, det er bare det at ingen gidder.

Det er ikke monopol så lenge andre har muligheten til å komme inn... NSB derimot.. DER har du et monopol! [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen:

Forøvrig er det ikke snakk om et monopol. Hvem som helst kan åpne ruter parallellt med SAS om de ønsker det, det er bare det at ingen gidder.

kom igjen du da! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

color air prøvde seg... det gikk ikke... det er også kjent at sas satt av hauger av penger bare for å ta knekken på braathens. hvis det skjer igjen vil ingen gidde å prøve seg, og nye selskaper vil gå konk før de i det hele tatt har fått prøvd seg.. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så du sier Jakob Jakobsen. Pr. i dag er det ingen selskaper som vil våge å gå inn på det norske innenriks nettet. Vi vett jo alle at flyene flyr halvtomme.

Skulle SAS fått kontroll over Braathens (og widerøe har de jo fra før) skulle jeg likt å sett ett selskap som tørr å ta opp konkuransen.

Nej da er det bedre med enn annen investor i Braathens, hvorvidt det er Hegnar eller andre "rikinger"/ firma skal ikke jeg bry meg omm. Men det jeg bekymrer meg for er at SAS vil kontrolere nær all luftfart i Norge viss de får kloa i Braathens. Og det kommer det ikke noe godt ut av, sett med forbrukeren og de reisende sine øyne. Priser går opp! Det er jo naivt å tro noe annet [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror marknaden mår bäst av fri konkurrens... Jag hoppas därför på sänkta avgifter och skatter för flygindustrin samt att Braathens finner en extern investor. Om nu, dessvärre, denna externa investorn måste bli SAS så är väl det att föredra framför konkurs? Men som sagt, helst någon annan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et ord! jeg kommer ikke på det, hva var det igjen?

ÅÅÅÅ ja nå husker jeg det: MONOPOL

Er ikke det ett spill eller noe sånt?

Jo det er vell det, men det også det SAS får dersom de kjøper Braathens. Dette liker jeg/vi ikke.

En jævla stor stygg FY! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] til SAS dersom de kjøper opp Braathens.

Nå må den Norske stat sørge for at noe holdes helnorsk.

Jeg håper en dag at Widerøe kan på et eller annet(umulig)vis komme seg ut fra SAS sine grådige stygge hender sånn at vi kan få 2 Norske flyselskap.

Ikke misfortså! Jeg liker SAS så lenge de holder hendene borte fra de helnorske flyselskapene. [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Kenneth, det du sier om at andre kan komme inn på banen å ta opp konkuransen med SAS er:BULLSHIT.

Ingen har resurser eller guts til å gjøre det, fordi det ville bety kroken på døren for de event. selskapene.

Kanskje litt hardt språk: Ikke noe ondt ment på noe slags vis, men vi må jo se realiteten i øynene vis SAS får Braathens så er det ingen som kan stille på siden, desverre.

[ 19-10-2001: Endret av: Stian Rolandsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Stian Rolandsen:

Det finnes et ord! jeg kommer ikke på det, hva var det igjen?

ÅÅÅÅ ja nå husker jeg det: MONOPOL

Er ikke det ett spill eller noe sånt?

Jo det er vell det, men det også det SAS får dersom de kjøper Braathens. Dette liker jeg/vi ikke.

En jævla stor stygg FY! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] til SAS dersom de kjøper opp Braathens.

Nå må den Norske stat sørge for at noe holdes helnorsk.

Jeg håper en dag at Widerøe kan på et eller annet(umulig)vis komme seg ut fra SAS sine grådige stygge hender sånn at vi kan få 2 Norske flyselskap.

Ikke misfortså! Jeg liker SAS så lenge de holder hendene borte fra de helnorske flyselskapene. [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Ærlig talt så tror jeg at Widerøe har det ganske bra med SAS som "pappa"... Jeg skal ikke gå inn på detaljer, men min erfaring er at vi på Torp ville hatt det dårligere stellt med f.eks. bakkeutstyr hadde det ikke vært for at vi har et samarbeid med SAS (Å ha nok bakkeutstyr er viktig når man er eneste handling-selskap på en flyplass som Torp)

quote:

Fremdeles Stian Rolandsen som skriver

Kenneth, det du sier om at andre kan komme inn på banen å ta opp konkuransen med SAS er:BULLSHIT.

Ingen har resurser eller guts til å gjøre det, fordi det ville bety kroken på døren for de event. selskapene.

Kanskje litt hardt språk: Ikke noe ondt ment på noe slags vis, men vi må jo se realiteten i øynene vis SAS får Braathens så er det ingen som kan stille på siden, desverre.

[ 19-10-2001: Endret av: Stian Rolandsen ]

At ingen andre har ressurser eller guts nok til å ta opp kampen med SAS har da ingen ting med monopol å gjøre! Poenget er at de står fritt til å ta opp konkuransen hvis de ønsker det, og da er det ikke monopol!

Tar du derimot passasjerer fra NSB ved å opprette bussruter, båtruter, eller flyruter o.l. som konkurerer med toget, så blir du ilagt straffeavgifter for det! DET er monopol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kenneth du har jo rett i at Widerøe har det bra med SAS som "pappa", det synes jeg personlig pga at widerøe flyr på røst nå noe de ikke hadde råd til før SAS kom inn i bilde.

Men det jeg mener med at jeg hadde håpet å se de ute av hendene til SAS er at jeg håper de en gang får penger nok til å "Flytte i egen leilighet" [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

svært så interresert du var i nsb da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Vel... Folk roper og skriker om et monopol her, og det beste eksempelet for monopol her i landet er jo NSB... Interressert i NSB? Jeg? Nei for min del så kunne de laget spiker av både togsettene og skinnene, men det er jo en helt annen diskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velvel, jeg synes nå toget er nyttig jeg da... så slipper jeg å kjøre mop hele veien inn til oslo flysimklubb, når de har møter ... hehe [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

men de hadde nok hatt godt av litt konkurranse, så togene gikk i rute og det ikke var så jævla dyrt... men det spørs om det hjelper at høyre kommer i regjering da [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

kom igjen du da! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

color air prøvde seg... det gikk ikke... det er også kjent at sas satt av hauger av penger bare for å ta knekken på braathens. hvis det skjer igjen vil ingen gidde å prøve seg, og nye selskaper vil gå konk før de i det hele tatt har fått prøvd seg.. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det er vel det at fly ikke er særlig lønnsomt i norge.

Mye penger her ja.

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...