Gå til innhold

Fytti rakkern for en nedtur


Are Lund Hansen

Anbefalte innlegg

I kveld møtte jeg en mann som sa at han var redningsmann i et helikopterfirma (Norhelikopter) og han sa at "vel en jobb er en jobb og dette sørger for at jeg har til salt i grøten". Likeså sa han at han ikke syntes det var noe spesiellt å jobbe innenfor luftfart. Når jeg så ga utrykk for min entusiasme ovenfor luftfart generelt syntes han dette var tregt. I tilegg syntes han det var helt fullstendig "utenfor" å bruke masse timer på å late som på en simulator på en PC. Dette var virkelig en nedtur, noe jeg også ga utrykk for.

Men anyway, det er mennesker som jobber der og mennesker er jo veldig forskjellig.

( men jeg tror at jeg hadde vært kjempestolt hvis jeg hadde hatt en jobb der oppe )

Hilsen

SAS-375

ENBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Are Lund Hansen:

I tilegg syntes han det var helt fullstendig "utenfor" å bruke masse timer på å late som på en simulator på en PC. .....


Jeg synes ikke du skal ta det så tungt. Jeg er selv en av de som aldri tok skrittet helt ut for å fullføre barndomsdrømmen.(dvs. jeg var på uttaksflyging på Værnes i sin tid...men pinket ut...)

Nå er jeg 'voksen' og har to barn. Og jeg finner i flightsim en enorm glede/utfordring jeg ellers ikke kunne fått utløp for. Min drøm var en gang å få fly Seaking eller Bell i forsvaret. I dag jobber jeg med PC'er og software og har funnet min jobb. Passe interesant, inntektsgivende og hvis man passer på å ha adspredelser(flightsim selvfølgelig. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] ) så blir man ikke preget av det heller.

Min samboer synes jeg er smårar som bruker så mye tid forran PC'en... Kan kanskje forstå det.. Men jeg trives.

Om du er ung nok til å følge drømmen... fint!!, hvis ikke må du finne din egen vei gjennom dette.

(Søren jeg er da ikke så gammel at jeg kan dele ut livsvisdomm ennå.... bare 35.. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] )

Oddvar Kragseth

Webmaster KFOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...