Gå til innhold

Et bilde fra dagens DHC8-slit og strev


Anbefalte innlegg

Landing gear.......Down/3 green

Flaps........35 deg Set/Checked

Synchrophaser......Off

Condition......Max

Cab diff press........Checked

Bleed Air........Min/ON (ny prosedyre)

Wings............Clean (viktig nå som vinterstormene herjer i Finnmark. Kanskje man kan få Freddy W med på å modifisere litt slik at man får smake konsekvensene av å glemme å sjekke vingene for snø)

 

Stabilized eller ikke.. stabilized -4 kanskje?

 

VS var noe høy og hadde vel litt lite torq. Noen som vet hva man må ha for å kunne påstå at man er stabilisert med tanke på dette? Mener at den skal være høyere enn 0 men ikke noe bestemt. Hadde vært stilig om noen visste.

 

Her ser vi en approach til ENBV med HUD i bruk. Har flydd litt med HUD og det er jo stilige greier. Her ser vi en trend indikator som viser at vi (utrolig nok) kommer til å havne ned litt innenfor baneterskelen til tross for skikkelig gusty værforhold. Var 23 kt da jeg landet. Legg merke til den gunstige GS!

 

Anbefaler dere som ikke har testet det ut, å teste HUD ved approach. Gir god oversikt til oss som ennå ikke har track IR eller flerskjerm oppsett : )

 

 

ENBVDash8finale.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Okay Merger du panelet til Dreamwings dash 8 100 da?

tviler på at de bruker Q300 der oppe på kortbane nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...