Gå til innhold

F16 i bodø, dagli kost!?


Stig Sandnes

Anbefalte innlegg

Hehe, skulle til NSS (Nordland sentralsykehus) i dag, men kom litt før, så jeg tok meg en tur opp/ned/bortover til flyplassen/lufthavnen. Etter ca. 15 minutter oppe på kafe`en taxet det først to stk. nydelige F16 til takeoff (tror det var rwy. 07) og tok av med full AB! man følte det rev løst, flyene fikk straks opp U/C (langingshjulene, tror jeg) og tok en brø, lav, fin høyresving! ! ! ! ! !

Deretter tok det av 3 stk. til... dette var bare et nydelig syn! (neste gang skal jeg ha med fotoapparat! ! ! ! ! !! ! ! !

 

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo noen F-16 i Bødo og er jo ofte øvelser der også. Full ab brukes for å komme seg raskt opp og for å sløse mest mulig med bensinen [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stemmer det, før de tok av landet det noe som liknet på en tornado (var litt langt unna, men noe i den duren)

Hvis jeg ikke husker feil skal F16A (det er forskjell på F16A og F16B`s drifstoffs-kapasitet...) fly med full AB i ca. 11 min...!?

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker jo F-16 jeg også da, men når det blir snakk om mellom 15 og 20 avganger hver dag så kan det bli litt mye. Spesielt i disse dager da de ikke har vett til å slutte av før langt ut på kvelden eller natten.

Her i bodø(hvor jeg nå går på skole) så er det ellers en drøm for oss fly-elskere. Når de kommer tilbakke etter endt oppdrag så tar de ofte en "æres"-runde over flyplassen, godt synlig for de som vill se.

Jeg synes nesten synd på de av dere som bor på plasser hvor dere ikke kan få sett slike ting når dere vil, selv om jeg nå begynner å bli litt mere interesert i å sove kl ellve og utover enn å henge ut av viduet for å se F-16 suse forbi. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vil aldri bli lei av F16, fordi F16 is life...! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Jeg bor ved Rognan, og det er ikke ofte, men det hender at de tar en eller annen tur innom her også!

Tror jeg skal gå flytekniske fag eller liknede i Bodø når jeg er ferdig på ungdomsskolen...(har bare dette året igjen...

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Roald Hansen:

Ja, i kveld var det igjen nattflyging. Echo Golf 13-Echo Golf 16 (4 stk) tok av mot øst (07) for å fly ut mot Lofoten. Etter ca en time landet de, men først etter et par touch and go.

Slik går nå dagene i Bodø... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

tror jeg nærmest flytter til bodø!

Noen som vil ha en sofa-flyver i et par månder? Meget stille (når jeg flyr over mach 1), ryddig, trenger lite strøm (kommer til å holde meg for det meste ved flyplassen)

KØDDER...Når blir neste flightsimtreff i bodø?

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har likt F-16 siden jeg var "liten" [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Ble ikke bedre av at jeg opplevde (fra rundt 100m avstand, dumpet tilfeldigvis innpå enden av rullebanen ved en utflukt) 2 stk. F-16 gjøre den råeste takeoff jeg noensinne har sett, full AB og hva som så ut for meg å være bortimot lodrett stigning for så å forsvinne langt der oppe. Jeg glemte å puste en stund, og det vibrerte heftig.. var selvfølgelig øredøvende. Fantastisk syn.

Til og med folk som ikke er interessert i fly får garantert et kick av noe slikt, det er oppvisning i en kombinasjon av kraft og eleganse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den offisellen tiden F-16 kan fly med full AB er ca 15 mins.

Tok forøvrig av to F-16 fra Rygge nå,begge to kom over her med full AB,helt fantastisk å se på nå når det er mørkt.

Det er jo også ekstra mye flyging med F-16 for tida pga. jagerfly beredskapen.

Hadde fire takoffs her i går bare etter klokka 2200 [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, føler det verre etter at jeg har sett noen F16, for så å se at de forsvinner oppover...og vi drar derfra..iallefall syntes mamma og pappa det, da jeg maser om å få være der til de kommer tilbake...! ;-) (hvis de kommer da)

Har enda ikke fått sett noen F16 med full AB når det er mørkt ute! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gleder jeg meg! (ser sikkert mye mere realistisk ut en den som er på F16 i FS98!)

Kommer de snart hit? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fredrik du skulle ha bodd i Bodø

Her kunne du ha filmet hele dagen, du kunne sikkert ha fylt den PC'en din med filmer til den har spydd etterbrenner.

Ta deg en tur nordover med kamera ditt så kan du få filme fra kafeen på flyplassen, snakk om orkesterplass [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Si fra så kan vi sikkert ta et treff på flyplassen, vi flightsimmere, å "studere F-16 hele dagen.

Det er jo lagt opp til skikelig treff her med middag så nært runway som mulig,for oss sivile,og F-16 og all slags andre fly i aksjon. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja foresten Stig S

Som du sa tidligere i dette forumet om å få en boplass!

Kan desverre ikke hjelpe deg der, men det er jo mange andre bo-muligheter her i Bodø, bare for en helg for eksempel.

Bare si fra så kan vi sikkert møtes å ta en øl(hvis du er over 18)å se på fly en lørdag. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig at jeg tar meg en tur nordover i løpet av neste år,sannsynligvis i løpet av sommeren.

Kunne vi ikke ha fått til et spotter treff på Bodø til sommeren??

Vet at flyvåpnet i Nederland arrangerer så kallte "Spotters day" på noen av sine flybaser.

Hvor man inviterer forskjellige utenlandske gjester til å komme(dvs. utenlandske jagere,bomber osv.)så kan spotters komme å se på,litt ala et airshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Jeg har hørt snakk om en NATO-øvelse i mars-april.

Den skulle vist være større en de fleste som har vært.

Dette hvis det ikke er full krig da.

Vi vet jo alle som bor i bodø at når det er NATO i nærheten så er det ekstremt mye med fly her, både hjemlige og fra andre NATO land(USA,England etc.)

Dette ville vel vært det rette tidspunkt? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Stian Rolandsen:

Hei Fredrik du skulle ha bodd i Bodø

Her kunne du ha filmet hele dagen, du kunne sikkert ha fylt den PC'en din med filmer til den har spydd etterbrenner.

Ta deg en tur nordover med kamera ditt så kan du få filme fra kafeen på flyplassen, snakk om orkesterplass [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Altfor lenge siden jeg var innom kafeen på flyplassen i Bodø, men undres om ikke "militær flyplass=fotoforbud" også gjelder her. Fantastisk panoramautsikt til rullebanen fra kafeen uansett. ...Dag, jeg spanderer kaffe der neste gang jeg er i Bodø (neste uke?) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]....

Ole-Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelser ved Bodø hovedflystasjon

Joint Winter 2000 6-17. mars

USANG 2000 13-30. juni

Clean Hunter 2-16. juni

NAM 1. aug-30. sept

Flotex 1-17. nov

LUHV uke45

 

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...