Gå til innhold

Ingen vei tilbake


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ja nå er du fanget, i dine egne utfordringer og våre forventninger :grin: . Morsomt fly du har valgt som "prøveklut". Skal bli spennende å følge prosjektet.

eeeeeh,....du har vel ikke sluttet helt med repaint av andre fly?? Hadde håpet du skulle kaste deg over RealAir sin nye spitfire :whistle: . Vi kunne trenge en norsk utgave, og det er ikke så mange i miljøet som maler warbirds til FSX ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er du fanget' date=' i dine egne utfordringer og våre forventninger :grin: . Morsomt fly du har valgt som "prøveklut". Skal bli spennende å følge prosjektet.

eeeeeh,....du har vel ikke sluttet helt med repaint av andre fly?? Hadde håpet du skulle kaste deg over RealAir sin nye spitfire :whistle: . Vi kunne trenge en norsk utgave, og det er ikke så mange i miljøet som maler warbirds til FSX ;) . [/quote']

 

Ja, skal si dette er utfordrende. Her er mer progresjon, intet er som å teksturere sitt eget fly :) Når det gjelder Real air sin Spit, tror jeg nok det ikke blir meg som painter den, kanskje Jens-Ole?

 

Her er dyret med flottører og litt paint, nå gjenstår det bare å teste den i lufta...

 

Dr.jpg

 

dr1.jpg

 

dr2.jpg

 

dr3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette her :)

 

Men ser på elevatorene at det er litt svarte skygger, det kan enkelt rettes på med å ta vekk smooth på den flaten som går loddrett ned, om du skjønner hva jeg mener, ser også at det er litt ujevnt ytterst på vingetuppene :) er veldig lite som skal til å få det helt smooth , gøy å se at det er flere som lager flymodeller i fsds

Modellen ser imponerende bra ut til nå :) stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser på elevatorene at det er litt svarte skygger' date=' det kan enkelt rettes på med å ta vekk smooth på den flaten som går loddrett ned, om du skjønner hva jeg mener, ser også at det er litt ujevnt ytterst på vingetuppene :) er veldig lite som skal til å få det helt smooth

[/quote']

 

Takk! Det gjorde susen, lurte egentlig på hvordan bli kvitt elendigheten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo et meget bra resultat' date=' Odd! :grin:

....og hvordan er flyegenskapene - var det vanskelig å få dette til?

 

He, he...ser at du også har fått sponsorer :cool:

[/quote']

 

Hei!

 

Ikke spesielt vanskelig, men mye pirk og mye lesning. Når man kan male fly er man halvveis i å modelere. Nå er ikke modeleringen den største utfordringen, men det å lære seg å bruke nye programmer, lesning av SDKen, få ting til å virke, programere gauges, air-fila, texturere, mye prøving og feiling, og med FSDS+FSDSX tweek av Dave Nuñez lønner det seg å kunne noe C++ programering, ihvertfall hvordan dette funker og en del mer. Nå gjenstår det å lage en virtuell cockpit, skjære ut og modelere kontrollflatene og en del andre justeringer.

 

 

Flyegenskapene tilsvarer en Piper Cub J3 med noen modifiksjoner. Druinen er raskere på tross av en mindre motor og en del andre forskjeller, men jeg kommer nok til en nogenlunde troverdig air-fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! :o Dette er suverent!!!

 

Har du laga alt fra skratsj her?

 

Hei! Ja' date=' og jeg har planer om å gjøre alt selv inklusive gauges.Det er mulig jeg lager en fs9 versjon, det synes som om det er lettere å konvertere den til fs9 enn omvendt. Eksteriøret er mer eller mindre ferdig, nå gjenstår arbeidet med virtuell cockpit og her er hva jeg har hittil:

 

I arbeid:

 

[img']http://i164.photobucket.com/albums/u36/Wyrneh/Project/vc1-1.jpg[/img]

 

In flight:

 

6-1.jpg

 

5-1.jpg

 

4-1.jpg

 

3-2.jpg

 

2-2.jpg

 

1-2.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg gjerne som beta-tester.

 

Takk! Kontakter deg når jeg nærmer meg slutten :cool:.

 

Siste oppdatering synes kanskje ikke så godt' date=' men tok ganske lang tid:

 

A)Gummilister rundt vindusfestene,

B)bolter som holder plexiglasset fast,

B)gjort en del forstørrelser på motorkontrollene,

C)noen ekstra detaljer på panelet,

D)større pedaler,

F)fester til sideroret,

G)Tighta inn på eksteriøret

H)Omgjort plexiglasset

I)Ny texturering

 

[img']http://i164.photobucket.com/albums/u36/Wyrneh/Project/1-3.jpg[/img]

 

2-3.jpg

 

3-3.jpg

 

4-2.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud' date=' jeg er DYPT imponert! Er dette noe spesielt fly, eller er dette "oddhspjoetvold MK I"?

 

Rett og slett fantastisk. [/quote']

 

Takker :cool:

 

Dette flyet er dessverre ikke min oppfinnelse, den har eksistert og eksisterer som en Druine D.31. Det er en gammel klassiker fra 60 tallet og finnes i mange varianter. De fleste er selvbyggerfly, men noen ble fabrikkprodusert under det britiske selskapet Rollason. Flere av disse hadde en folkevogn motor som kommer til å bli en av mine varianter.

 

Nå har jeg brukt en del tid på å lese hvordan kode xml gauges noe som ikke var så fryktelig vanskelig ettersom jeg kunne en del html tagging. Interessant nok lærte jeg html for rundt 10 år siden og etter noen år da mange programer som gjorde dette enkelt (f.eks dreamweaver) følte jeg at jeg hadde kastet bort tiden med pirk.

 

I dag ser jeg at dette har vært meget nyttig :grin:

 

Nå har flyet gauges som virker og en del andre forbedringer ikke uten mesteren Rick Pipers uselviske tilbud om hjelp. Takket være han vil flyet stalle ved nøyaktig 33 knots og mye annet han lærte meg. Som dere ser har jeg laget en norsk versjon for å teste ut forskjellige tekstureringsmetoder, inklusive bump (normal map) og specular map.

 

Til Audun:

 

Ja, dette har jeg brukt mange, mange timer på :eek: og regner med at jeg per i dag er omtrent halvveis. Legg bare merke til den yttre modellen som trenger en god del bearbeiding :sick: Men jeg er nærmere målet nå enn siste postering :cool:

 

1-5.jpg

 

2-5.jpg

 

3-5.jpg

 

4-4.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...