aleksander rødland Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/01/531252.html Syns ikke at Norwegian føle seg så truet når dette bare virker på Sola og Gardemoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har de nye B738W maskinene til Norwegian HUD? Skulle tro det siden de er så nye. (Vet at dette er om SAS) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 De sivile liker å kalle HUD for HGS. Han forklarer hva det står for i videoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er det noen som vet om dette systemet er instalert på de nye B738 som Norwegian har å skal få i årene framover? Hele NG serien kan levers med dette systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 SAS hadde HGS på noen av NG'ene da de ble levert, men demonterte de da sammenslåingen mellom SAS og BRA ble et faktum. Se forøvrig artikkelen i Dagbladet og kommentaren fra en som kaller seg "Stein (ILS-ekspert"). Han raljerer over at dette skal være en forbedring, og fastholder at journalisten tar fullstendig feil! Deretter kommer han med mange faktaopplysninger om CAT I, II og IIIA/B som er riktige. ILS-eksperten mener at det eneste som oppnås er at systemet gjør det enklere for flyverne å lande. 737-en oppgraderes imidlertid fra CAT II til CAT IIIA-kapasistet med HGS. Kombinasjonen to autopiloter med fail-passive samt hybridsystem (f.eks HGS) gir 737-en 0 på beslutningshøyde med RVR 200 meter. CAT IIIB er automatisk rollout, og det har ikke 737'en, i motsetning til Airbus og MD-80/90/B-717. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Tyrihjel Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Vil bare skyte inn at det er undertegnede som har produsert denne lille snutten for SAS. Veldig morsomt og lærerikt på SAS flight academy, av praktiske årsaker filmet vi uten at motion var aktivisert i sim´en. (mer stabilt kamera). Opptaket ble gjort med tilgjengelig lys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kombinasjonen to autopiloter med fail-passive samt hybridsystem (f.eks HGS) gir 737-en 0 på beslutningshøyde med RVR 200 meter. De må nok fortsatt ha en DH på 50'. Eneste med lavere enn 50 (og NO DH) blir Cat IIIb. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har testa det både i simmen til sas og i sas NG. Helt rått....og ikke minst en litt uvant måte og fly på med tanke på arbeidsfordeling i cocpit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Selvfølgelig 50 fot, Torbjørn :blush: Sorry for feilinfo der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har testa det både i simmen til sas og i sas NG. Helt rått....og ikke minst en litt uvant måte og fly på med tanke på arbeidsfordeling i cocpit. Både i Simmen og i flyet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jepp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Landet en NG? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nei. bare på bakken....jeg har jo ikke lov til det vet du...men et fantastisk system Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ok nå lurte jeg på om du hadde ventet med å fortelle oss noe Ingen tvil om at HGS er en god idé (for å underdrive). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hm, simmene til sas har jo allefall hatt det siden i høst, på flg landet de to andre jeg var i sim med (som hadde flydd første kvelden) med HGS og vanvittig lite sikt. Selv tok jeg mine første steg i simen og hadde derfor CAVOK og rolige vinder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Stemmer dette. Det var desverre ikke bare HGS som forsvant av sikkerhets systemer i den mergen med bu, til dels avanserte acars funksjoner etc.etc, det er som med pølsa og pengene , du får hva du betaler for i luftfarten som alle andre steder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Dette fikk jeg prøvd på flg 2007 Kjemperått KULT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.