Gå til innhold

Noen som har erfaring med Finnair ?


Baard C

Anbefalte innlegg

Finnair er et flott selskap, med ett meget godt produkt. Servicen

er upåklagelig, er ikke uten grunn at de har tatt såpass mye

av markedet.

 

Flyruten fra HEL til BKK flys fortsatt (desverre) med Finnair

sine aldrende MD-11 maskiner, dog er disse flotte i seg selv -

selv om de riktignok ikke er så freshe som nye A330/A340

og A350 maskiner ville ha vært. MD-11 maskinene skal jo fases

ut av flåten permanent ganske snart.

 

Finnair har totalt syv stk. MD-11 maskiner i operativ drift,

den eldste maskinen er fra 1990 (18år) - mens den nyeste er fra

1996 (12år). Gjennomsnittsalderen på flåten totalt er: 14 år.

 

Ang. IFE på MD-11 er det vel kun i Business hvor hvert sete har sin

egen skjerm med underholdningssytem osv. Men les mer her, for hva

som tilbys:

 

IFE/Entertainment on Finnair...

 

Riktig god tur, og så håper jeg du tar bilder av maskinen

(gjerne både utvendig og innvendig, av "AY095/AY096") - ikke

så ofte vi ser MD-11 bilder på dette forumet! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser da med MD-11 AY095 og retur AY096 . Departure 20 juni.

 

Jeg trodde faktisk at Finnair brukte nye Airbuser på denne turen så er litt skuffet . Men har aldri før flydd med MD-11 og siden flytypen fases ut nå så er det vel siste sjansen.

 

Kan godt ta noen bilder, forrige gang jeg var i Bangkok så reiste jeg med Aeroflot :o Ingen positv opplevelse når det gjaldt entertainment (det fantes ikke) .

 

MD-11 flyet som Finnair bruker er vel 18 år gammelt kanskje så får håpe det er oppgradert en del siden den gangen.....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist til Bangkok med Finnair fra Helsinki for noen år siden. Jeg synes service ikke var så god iforhold til Thai Airways, som jeg har fløyet med til Thailand mange ganger før. Men ellers var det bra! :) Ganske rimelig også...Mener å huske det var litt kortere flytid enn ifra de andre flyplassene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei fra Afrika for halvanna år sia fikk vi etterdønningene av en BA-streik i fanget på Heathrow, og måtte fly London-Oslo via Helsinki med Finnair. Det gjorde ingen verdens ting :D

Bra service, god mat, fine fly, og en nydelig flyplass. Der Gardermoen er pretensiøs, rotete og fylt av dumme folk, er flyplassen i Helsinki stilig og full av hyggelige folk, bra butikker, og til sist fant vi en helt legendarisk bra pub der inne, med utallige øl og Jägermeister - på tappekran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg betaler ca 7000 kr fra Oslo via Helsinki så det var rimelig i forhold til de fleste andre.

Har studert noen bilder fra economy class nå , det ser ut som det er greie seter ihvertfall men dårlig med underholdning ombord. Det er vel noen skjermer mellom radene.

Leste et sted at A-340 skal erstatte MD-11 fra oktober/nov 08 så ikke så mange turer igjen med "gamlingen".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist til Bangkok med Finnair fra Helsinki for noen år siden. Jeg synes service ikke var så god iforhold til Thai Airways' date=' som jeg har fløyet med til Thailand mange ganger før. Men ellers var det bra! :) Ganske rimelig også...Mener å huske det var litt kortere flytid enn ifra de andre flyplassene [/quote']

 

Kom nettopp hjem fra Bangkok. Fløy med Thai Airways (744) fra Stockholm. Bra service men lite entertainment ombord, heldivis var begge flightene red eye så vi sov omtrent hele turen. Fløy Aeroflot i fjor via København. I og for seg bra tilbud (halve prisen av SAS og Thai), men ingen entertainment ombord. 767 og A340 ble brukt. Taket på 767`en kom nesten i fanget på oss når vi landet i Bangkok, men fikk 11 timers forsinkelse på vei hjem pga metallspon i oljen (uttalt av kaptein ombord!). Russerne er i det minste ikke selvhøytidelige.

 

Finnair ble vurdert pga MD11. Thai Airways brukte disse før di ble utfaset, visstnok komfortable flighter.

 

Fløy SAS til Beijing (Shanghai retur), og kan ikke si at disse er noe svært dårligere enn Thai. Litt mer gjerrig på alkoholen (som antageligvis må betales for i dag) men vi snakker om kanskje 200 kr på en tur. Gleden med å ha bra entertainmentsystem ombord er så stor at jeg går for SAS neste gang, dog visst ikke Thai har byttet ut (de bedritne) 744`ene. Bråkete, trangt, varmt og ubehagelig ( noe sikkert pga dagsform :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser med finnair HEL - BKK søndag kveld ;p Skal prøve å få tatt noen bilder av MDen. Men jeg mener å ha sett på finnairs hjemmesider da vi bestillte bilettene at både A330 å MD-11 ble brukt på disse flyturene..

 

Etter det jeg leste var det sinnsyk underholdning på business, men det ble bare economy på meg denne gang, trangt reisebudsjett;p

 

Husker noen hvilket ulykke som involverte det nye underholdningssystemet til MD-11? Var noe med en brann som startet med røyk i cockpit? Muligens sesong 4 av Air Crash Investigations hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Hva skal vi pusse displayene våre med da om vi ikke kan ha med oss en liten flaske gin?

 

Ta deg en tur til meg her på hedmarken så skal vi fikse noe som virkelig dreper bakterier og fjerner "smuss" på skjermene.

Du hadde hverfall sluppet ising på vinduet, som du viste på et bilde litt tilbake i tid hvis du hadde bruk litt av "medisinen" vi har her he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...