Gå til innhold

Tassie VFR Part I


Anbefalte innlegg

(Er lat så jeg orker ikke oversette til Norsk :whistle: )

 

Hi all,

 

After FTX was released I spent some days flying heavies in Europe and US. Now I'm back in FTX land and checking out my VFR skills.

 

I started at Hobart airport (YMHB) and flew south over South Arm Beach, over the lighthouse and then towards Bruny Is. where I did a touch and go.

 

VFRQuest11.jpg

 

VFRQuest12.jpg

 

VFRQuest13.jpg

 

I then continued north towards Barnes Bay where I turned west to Coningham. I then followed the Channel Hwy(B68) to Margate and then followed Sandfly Rd(C622) up to Huon Hwy. Once there I had visual with Sandfly airfield where I landed for a quick change of aircraft.

 

VFRQuest14.jpg

 

VFRQuest15.jpg

 

VFRQuest16.jpg

 

VFRQuest17.jpg

 

VFRQuest18.jpg

After re-filling my coffee I took off and headed East towards South Arm again, overflying Kingston.

 

VFRQuest19.jpg

 

VFRQuest110.jpg

 

VFRQuest111.jpg

 

VFRQuest112.jpg

 

VFRQuest113.jpg

 

VFRQuest114.jpg

 

VFRQuest115.jpg

 

VFRQuest116.jpg

 

This time I landed at the beach to grab me some of the food from John's BBQ.

 

After a quick bite I took off heading east towards Sloping Main and then Dunalley before flying to Lagoon Bay, the final leg for this aircraft.

 

VFRQuest117.jpg

 

VFRQuest118.jpg

 

VFRQuest119.jpg

 

VFRQuest120.jpg

 

VFRQuest121.jpg

 

VFRQuest122.jpg

 

I did avoid crashing into those birds in the last shot... :D

 

Part II coming soon...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike hole heite, dette var genialt! Grafikk, følesene bildene gir når du ser dem, har så lyst på å fly. Og dette virket som en simulator i toppklasse. Regner selvfølgelig at det er FSx med til tileggs produkter? Kjører du DX10 og VIsta, eller hva kjører du sammen for og få dette så bra?

 

Skyene var jo også veldig fantastiske. Kjempe bra.

 

8/10 av meg til bildene.

 

Gleder meg til part2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner selvfølgelig at det er FSx med til tileggs produkter? Kjører du DX10 og VIsta, eller hva kjører du sammen for og få dette så bra?

 

Jepp dette er FSX med FTX. Jeg har ikke Vista og dermed heller ikke DX10. Jeg har en helt vanlig PC etter dagens standard, som jeg hele tiden sørger for er "ren" og oppdatert.

 

Er du lokalt kendt på Tasmanien? Jeg kan se at du har godt styr på hvor du flyver

 

Å si at jeg er lokalt kjent på Tasmania er å trekke det nokså langt, men jeg har fløyet en god del der i FS i løpet av de siste årene.

Ellers så er dette kartet et godt hjelpemiddel: http://www.mthake.com/FTX/au_blue_map.php

 

Ellers så må jeg bare takke for komentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nydelig Stian, både denne posten og del 2. FTX er rett og slett en helt ny simopplevelse, og det lurer eventyrlige landskap og flyplasser bak hver knaus, med Tasmania som den mest idylliske delen av Australia.

 

Har nettopp vært på en ukes råseiltur i Lofoten, og en av dagene hadde vi med oss en artig kar fra nettopp Tasmania. Han ble positivt overrasket da jeg hadde så mye "lokalkunnskap" om øya hans, så jeg måtte selvsagt røpe at jeg nesten daglig fløy virtuelt omkring i nabolaget :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

dette er FSX med FTX. Jeg har ikke Vista og dermed heller ikke DX10. Jeg har en helt vanlig PC etter dagens standard, som jeg hele tiden sørger for er "ren" og oppdatert.

 

Et sprøsmål hva mener du med dagens standard ? bare lurer fordet jeg har en pc etter "dagens standard" med Xp og den klarer ikke kjøre FSX engang :)

 

Fine bilder, Noe av den beste grafikken jeg har sett :) må vell snart innvestere i ny PC nå :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...