Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Både Microsoft og andre som føler seg lurt av tittelen, får ha meg unnskyldt, men ORBX og deres 60 stk (!) freeware tilleggs-flyplasser har så avgjort forbedret FSX langt forbi standardutgaven. La gå at vi foreløpig må holde oss i et begrenset område av Australia, men dette området er mer enn stort nok til uker og måneder med spennende VFR-flyvninger, I mellomtiden kommer det nye områder og flere flyplasser etter hvert som ORBX-teamet blir ferdige. Det er ikke noe i veien for å ta lange IFR-turer, Australia er som skapt for flyvning, men jeg er av den langsomme typen som liker meg i nærheten av landskapet, og da har man en vrimmel av koselige landsbyer med private flystriper å velge mellom. Mange av de større farmene har også flystriper, og man blir alltid ønsket velkommen som tilfeldige besøkende.

 

Her følger et lite utvalg bilder fra noen av turene i Påsken, hvor jeg oppholdt meg mye i og rundt området Lilydale, Victoria.

or2.jpg

or11.jpg

lil1.jpg

lil2.jpg

lil3a.jpg

lil4.jpg

lil5.jpg

lil6.jpg

lil8.jpg

lil9.jpg

lil10.jpg

lil11.jpg

ftxsupporter.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker,.....neida, ingen problemer. Som du får se i innstalasjonsveiledningen, så er ORBX et program som styrer texturene i Australia, og som slås av og på alt etter om du flyr utenfor eller i Australia. Har prøvd meg på noen turer i Norge uten å slå av, og det ble noe småkrøll her og der, men nesten ikke merkbart. Genialt opplegg, og med detaljer som nesten ikke påvirker frames!!! På disse bildene fløy jeg med [color:#FF0000]ekstreme dense [/color] på alt, og det har jeg ikke klart før :D . Dette minner meg litt om "Emma Field" i gamle dager, bare at det gjelder et helt kontinent, og ikke en enkelt flyplass.

Fantastisk gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for hyggelig interesse.

 

Rett og slett rått ernst

Tør eg spørre ka operativ system du kjøre FSX med? Vista eller XP??

Jeg foretrekker fremdeles XP til flysimming. Dette diskuteres ganske heftig på enkelte fora, men min konklusjon er at XP gir best ytelse for FSX. VISTA blir vurdert fortløpende, men erfaringsmessig bør vi ha passert SP2 før vi kan forvente at VISTA er stabilt nok for flysimmere, og sansynligvis må vi vente til Microsoft kommer med FS11 (den ekte.... :grin: ) før vi får glede av VISTA og DX10.

 

Ellers tviler jeg på om det er så mye å hente av freeware-pakken med flyplasser UTEN FTX. Riktig nok er det photoscenery for FSX, men disse er spesielt tilpasset FTX og Australias fantastiske texturer. Interesserte kan ta en titt i forumet Full Terrain Experience

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...