Ivar Skaugstad Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- [color:#FF0000] VIKTIG! Les all informasjon nedenfor![/color] Hei igjen kapteiner! Da var det igjen klart for en søndagstur med Norwegian Eagles. Denne gangen under ett annet tema, Europas travleste flyplasser. Denne søndags destinasjon er valgt til Paris, Charles de Gaulle (LFPG). Det er blitt gjort noen endringer på våre prossedyrer som jeg håper blir godt mottatt. SLOT TIDER: For å gjøre jobben til ATC litt enklere har vi nå innført slot tider. En slot tid er det tidspunktet hvor en gitt flymaskin er forventet å ta av fra den aktuelle rullebanen. F.eks, har du fått utdelt slot tid til 18:05 skal du da være klar til å trykke på TO/GA knappen når klokken er slagen. Dette betyr med andre ord at pilotene selv må gjøre en beregning på hvor lang tid de bruker på å taxe bort til rullebanen i bruk, med forbehold om vær go trafikk. På Gardermoen er denne tiden ca. 10 minutter fra du har fått taxeklarering. Hendelser kan oppstå, derfor har man også litt slingringsmonn på +/- 5 minutter på hver side av slot tiden. Derimot, blir du så forsinket at du ligger mer enn 30 minutter etter gitt slot tid, så mister du "plassen din" og må søke om ny slot tid til ATC. Dette vil si at du blir plassert inn hvor det passer iht. annen trafikk. VIKTIG: Innhenting av klarering skjer ca. 10 minutter før pushback! . På denne måten slipper vi at alle snakker i munnen på hverandre. For at vi skal kunne gi hver enkelt fly en slot tid er vi avhengige av å vite hvem som ønsker å bli med. Her gjelder førstemann til mølla prinsippet, hvis du VET at du skal bli med, skriv en post nedenfor her som inneholder Callsign og flytype. Til dere som ikke er helt sikre på om dere har anledning til å bli med, hvis dere ikke har meldt inn deres callsign og flytype 24 timer før avreise får dere ikke utdelt noen slot tid, og må belage dere på å ta av etter de som har fått utdelt en slik, så fram til at et fly melder forfall etc. I tillegg til slot tiden dere får utdelt, vil dere også få en gate av oss, basert på flytypen du flyr. ------------------------------------------------------------------------------- Foto: All around ------------------------------------------------------------------------------- Orgin: Oslo, Gardermoen (ENGM) Destination: Paris, Charles de Gaulle (LFPG) Departure time: 18:00 UTC / 19:00 Local Time Enroute time: 2h 10min Arrival time: 20:05 UTC / 21:05 Local Time Route: SKI UP602 VES UZ709 BARTU UY131 MOPIL (Midlertidig rute, det er mulig vi får tilgang på SAS sin virkelige rute.) Distance: 751 NM -------------------------------------------------------------------------------- Charts: http://ivao.klaeuserich.net/charts/LFPG.pdf Scenery (payware): http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=1323 Din slot tid og gate: http://www.home.no/icskaug/GATESLOT.txt (oppdatert fortløpende) -------------------------------------------------------------------------------- Vi håper å se akkurat DEG på vår liste for kommende søndag, erfaren som uerfaren. Du er hjertlig velkommen for en utfordring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei Ivar! Jeg støtter dere som ENGM_TWR den 9 Mars jeg =), siden FS-en min ikke er så stabil =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Yey! Jeg ble førstemann! :cool: SAS375 - B738 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Andremann AFR372 - B744 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Øyvin Sommer Skrevet 5. mars 2008 Members Del Skrevet 5. mars 2008 Tredjemann SAS1117 og B738 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 CNO839 B738 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 VIR196 Airbus A340 - 600 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 ICE373 Boeing 757-200 TF-FIJ"Svandis" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 hvordan er det med ATC i Frankriket? er det booket? noen som vet:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har sendt en mail til VACC France. De er meget hjelpsomme sånn sett, så jeg tror nok vi kan forvente oss en approach og/eller evt. tower. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg får prøve meg igjen som CNO8554, Boeing 763. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Kommer med SAS807/A321 Mvh Jan Fredrik SAS807 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Erik Eriksen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 KLM468 B747/4 :-) Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiffany Fernandez Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Tommy Hansen BAW118 B744 Poster for Tommy siden han er utenfor sivilisasjonens rekkevidde fram til søndag formiddag.(dvs. det trådløse nettet han surfet på døde ganske abrubt.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Vi har nå fått tak på SAS sin virkelige rute for denne leggen, here it is: ENGM LFPG AIRWAY DISTANCE: 682 OFF/ENGM SID/SKI+EN UT600/SKI+EN UT600/TUGSU+EK UT600/LAGUM+EK UT600/KEMEG+EK UT600/VES+EK UN873/VES+EK UN873/MIKRO+EK UN873/TUSKA+EK UN873/WELGO+ED UN873/JUIST+ED UP174/JUIST+ED UP174/TEMLU+EH UP174/EEL+EH UP174/GISEB+EH UP174/WOODY+EH UN872/WOODY+EH UN872/NIK+EB UN872/DENOX+EB UZ319/DENOX+EB UZ319/SISGA+EB UZ319/DELOM+LF UZ319/MOPIL+LF IAL/LFPG Kortversjonen: SID/SKI UT600/VES UN873/JUIST UP174/WOODY UN872/DENOX UZ319/MOPIL STAR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Da har vi fått igjennom vår forespørsel om ATC, en request til samtlige franske kontrollere er blitt sendt ut, så da venter vi bare på svar. Event coordinatoren har iallefall vist at han har sett og forstått mailen vår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominik Krol Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg blir med jeg. NAX51 - B733 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 B738 NAX314 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Edit: Kan ikkje vere med alikevell. Skal på skulen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Jøss! Så gøy å se at så mange ønsker å bli med! Det var synd du måtte melde frafall Trostein, men da fikk vi brukt slot tiden din og gaten din på noen andre. :whistle: Da er tiden ute for å "bestille" seg slot tid, så de som blir med på "impuls" i morgen får se om ATC plasserer dere inn i mellom avgangene. Gleder meg! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Øyvin Sommer Skrevet 9. mars 2008 Members Del Skrevet 9. mars 2008 Beklager, men jeg må også melde forfall da jeg må på arbeid. Håper det klaffer bedre neste gang det blir tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Slik det så ut når jeg sjekket sist har dere nå GND/TWR/APP ut fra ENGM. Ha en riktig god tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ser ut til at det blir en noget lengre tur, er mellom 80 og 90 kt headwind hele veien nedover iflg activesky nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Vanvik Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er det forsent å si at man vil være med nå eller, som COA1030 752 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg har trøbbel med min B747-400, og turen blir derfor gjennomført med en B767-300. SAS372 - B767-300ER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Da er det bare noen timer igjen, kl. 19:00 norsk tid blir det første flyet dyttet ut fra gaten og starter motorene! ATC: Etter bookingen på Servinfo å bedømme så får vi delivery, ground, tower og approach/departure på vår vei ut fra Oslo. I tilleg er det booket approach, tower og ground på Charles de Gaulle! Dette blir den beste ATC dekningen Norwegian Eagles har fått noen sinne! So happy! :grin: Til dere kontrollere; hadde satt pris på om dere forholdt dere til slot tidene så vidt det er mulig, disse finner dere her! Oppdatert slot tider og gater! Etter noe frafall har jeg oppdatert slot tidene samt gater på samtlige flygninger. De fleste har fått ny slot tid og gate. Ta derfor en titt for å holde deg oppdatert. De tidene og gatene som er satt opp nå er endelig! Kart og prossedyrer: Charled de Gaulle er en stor flyplass, les igjennom kartene for denne flyplassen både før avgang, under flight og før descent. På denne måten stiller du best mulig forberedt til innflygningen, noe som gjør jobben lettere for ATC, samt at du slipper å lage krøll for resten av trafikken. Rute: Til dere som ikke har fått det med dere ennå, så har vi fått fatt på SAS sin virkelige rute til CDG. Det er denne vi kommer til å bruke i kveld. ENGM LFPG AIRWAY DISTANCE: 682 OFF/ENGM SID/SKI+EN UT600/SKI+EN UT600/TUGSU+EK UT600/LAGUM+EK UT600/KEMEG+EK UT600/VES+EK UN873/VES+EK UN873/MIKRO+EK UN873/TUSKA+EK UN873/WELGO+ED UN873/JUIST+ED UP174/JUIST+ED UP174/TEMLU+EH UP174/EEL+EH UP174/GISEB+EH UP174/WOODY+EH UN872/WOODY+EH UN872/NIK+EB UN872/DENOX+EB UZ319/DENOX+EB UZ319/SISGA+EB UZ319/DELOM+LF UZ319/MOPIL+LF IAL/LFPG Kortversjonen: SID/SKI UT600/VES UN873/JUIST UP174/WOODY UN872/DENOX UZ319/MOPIL STAR Innhenting av clearence: For å unngå mas og rot på frekvensen, vær påpasselig med å følge god skikk og bruk på radiofrekvensen. Helst bør clearence innhentes ca. 10 minutter før pushback! Da slot tidene har 2/3 minutters mellomrom burde dette være mer enn nok tid til å få sin klarering før det er nestemann sin tur. Pushback tid er IKKE det samme som slot tid! Slot tid er tiden du skal VÆRE KLAR TIL Å TA AV! På Gardermoen er taxetiden mellom 7-10 minutter avhengig av værforhold. Hvis man da har slot tid til 18:10 bør pushback skje ca. 12-15 minutter før slot tid. Vær klar i god tid! Sosialt samvær under turen: Vi bruker i dag, som tidligere Team Speak for å slå av en uformell samtale oss imellom under flight. Serveren er ts.vaccsca.org og kanalen Norwegian Eagles. For å selv kunne komme inn på kanalen må du registere deg, dette er gjort på under 30 sekunder og er gratis. Til dere som fortsatt har lyst til å bli med men ikke har mottat gate og slot tid: Jeg regner med å se dere sammen med oss på turen! Selv om du ikke har "meldt" deg på, er du hjertlig velkommen til å bli med! Dog, ta en titt på gate skjemaet som er blitt satt opp, slik at du ikke stiller deg på en gate som er reservert! Vel mødt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Erik Eriksen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei, 404 not found når jeg forsøker å finne slottidene .. EDIT.. fant den som GATESLOT.txt Mvh Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Notert og endret, da skal linken være ok! :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Kim Vanvik COA1030 752,er ikke til og finne på slot tiden.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dominik Krol Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 NAX051 kommer ikke pga. odelagt FS2004 PC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.