Gå til innhold

LN-VYC Fra Kjeller får nytt liv


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Til dere som for en stund siden lurte på hvilket fly som

ble innkjøpt fra Nedre Romerike Flyklubb, er det LN-VYC

 

Flyet skal bygges om til skoleflysimulator med full bevegelse. Simulatoren skal lages tranportabel og er beregnet ferdig sommeren 2008

 

 

http://www.simulatordrift.no/Nyheter_Sim.htm

 

 

Velkommen til en flytur i Piper Tomahawk

 

Simulatordrift

 

Rune Karlsen

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har vært 203 besøkende her på innlegget.

 

Er det virkelig ikke noen som kan har noe kjenskap til denne maskinen?

Den har gått i årevis som skolemaskin hos Nedre Romerike flyklubb før den ble satt på bakken etter 10.000 timer.

 

Kom igjen "a gutter" Spe på med litt info...!

Er innterisert i hele historien, fra logbok til bilder, farger av interiør. Den skal som sakt bli gjenfødt på ny i simulatorform. Historie er viktig for oss alle og denne skal bli en liten del av Nedre Romerikets flyklubb's historie.

 

Ps! Bare prøver igjen jeg...

 

Rune Karlsen

 

www.Simulatordrift.no

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig moro- og rart- at det var VYC du hadde fått tak i, og som nå skal få et nytt liv. Jeg skal se om jeg kan ha et bilde eller to.

Jeg har fløyet nesten alle skoletimene i den, og vært på Eggemoen, Rakkestad, Geiteryggen, Rygge, Torp, Notodden, Hamar og Gardermoen 19L. Men det var fem år siden. Jeg valgte VYC fremfor NFY fordi den var mindre skranglete, og "gikk" liksom bedre.

Hvis den fløy 10000 timer i NRF har jeg fløyet 1% av de timene, de som har fløyet de andre 99 prosentene har vel tatt noen interiørbilder.

Var det ikke røde skinnseter og røde tepper?

 

(snufs, rest in peace):

0385867.jpg

 

(copyright Erik Langås Nilsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...