Rune Karlsen Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Til dere som for en stund siden lurte på hvilket fly som ble innkjøpt fra Nedre Romerike Flyklubb, er det LN-VYC Flyet skal bygges om til skoleflysimulator med full bevegelse. Simulatoren skal lages tranportabel og er beregnet ferdig sommeren 2008 http://www.simulatordrift.no/Nyheter_Sim.htm Velkommen til en flytur i Piper Tomahawk Simulatordrift Rune Karlsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Fint at LN-VYC kommer til nytte igjen! Kanskje du kan rette "Piper Tomahawk innkjøpt fra Kjeller flyklubb". Klubben heter Nedre Romerike Flyklubb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Rettet he he... Ja denne gleder jeg meg til å få ferdig. Rune Karlsen www.Simulatordrift.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Er det noen her som har fløyet denne maskinen? event har liggende bilder inv. cocpit ville det vært flott. Jeg skal bygge den så lik orginalen som mulig. Tenker da på farger på tepper, seter, interiør osv... mvh Rune Karlsen www.Simulatordrift.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Ser det har vært 203 besøkende her på innlegget. Er det virkelig ikke noen som kan har noe kjenskap til denne maskinen? Den har gått i årevis som skolemaskin hos Nedre Romerike flyklubb før den ble satt på bakken etter 10.000 timer. Kom igjen "a gutter" Spe på med litt info...! Er innterisert i hele historien, fra logbok til bilder, farger av interiør. Den skal som sakt bli gjenfødt på ny i simulatorform. Historie er viktig for oss alle og denne skal bli en liten del av Nedre Romerikets flyklubb's historie. Ps! Bare prøver igjen jeg... Rune Karlsen www.Simulatordrift.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 så utrolig moro- og rart- at det var VYC du hadde fått tak i, og som nå skal få et nytt liv. Jeg skal se om jeg kan ha et bilde eller to. Jeg har fløyet nesten alle skoletimene i den, og vært på Eggemoen, Rakkestad, Geiteryggen, Rygge, Torp, Notodden, Hamar og Gardermoen 19L. Men det var fem år siden. Jeg valgte VYC fremfor NFY fordi den var mindre skranglete, og "gikk" liksom bedre. Hvis den fløy 10000 timer i NRF har jeg fløyet 1% av de timene, de som har fløyet de andre 99 prosentene har vel tatt noen interiørbilder. Var det ikke røde skinnseter og røde tepper? (snufs, rest in peace): (copyright Erik Langås Nilsen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Se der ja! der har vi et fint bilde av den. Ja det var nok dyp røde tepper i den. men mer vet jeg ikke? Håper det er flere som har noe info om den Rune Karlsen www.Simulatordrift.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 26. september 2021 Premium Medlem Del Skrevet 26. september 2021 13 år etter, og jeg oppdager at denne hadde en rolle i musikkvideoen til låta Naked Eye, bandet var Amulet (nå gjenoppstått). Amulet - Naked Eye (og LN-VYC) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 26. september 2021 Premium Medlem Del Skrevet 26. september 2021 Artig ! Jeg har LN-VYC i loggboka! De hadde mange tomahawker opp igjennom årene. LN-PAQ ,LN-NFY, LN-NFU og LN-NRK i tillegg til LN-VYC. Jeg har fløyet alle sammen. Gamle minner 🤣✈️ Lurer på om en av dem ble satt på sokkel og omgjort til en værhane ? 😂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 27. september 2021 Premium Medlem Del Skrevet 27. september 2021 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 27. september 2021 Premium Medlem Del Skrevet 27. september 2021 Stilig! Låta Naked Eye åpner forøvrig med tekstlinja "Crashed a plane/pleaded insane". Dette er da førstesporet på plata Freedom Fighters som kom ut et par uker etter 9/11. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian w Skrevet 15. mai 2022 Del Skrevet 15. mai 2022 Hei . Og nå står flyet i Høyanger og bygget på ny simulator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.