Gå til innhold

Litt mere AI spotting


Anbefalte innlegg

Er ei stund siden sist jeg postet bilder her, og jeg tenkte hvorfor ikke sende ut et knippe av en stadig voksende AI traffic i min FS9 (er100% FSX kompatibel)

 

De siste dagene har jeg hatt on større renovering av AI trafficen min med oppdatering hos mange selskaper for å få faset inn en rekke nye modeller som er mye bedre å penere en FSP som er det som idag er noen av de mindre braAI modellene kontra de nye til TFS, Evolve AI og AIA. Skal selvsagt sies at FSP sin siste B777 er meget bra, men jeg har valgt å holde meg til TFS sin variant.

 

Bilde en er FSP sin A340 og bilde to er TFS sin A340, så kan dere selv vurdere hva dere synes er den peneste rent visuelt.

 

Lar bildene tale for seg.

ss0.jpg

 

ss1.jpg

 

ss2.jpg

 

ss3.jpg

 

ss5.jpg

PS:Beklager ManU reklamen på motoren på bildet over :cry:

 

ss6.jpg

 

ss7.jpg

 

ss14.jpg

 

ss12.jpg

 

Håper dere likte mine lille spottetur en sen tirsdags kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager den rare formen på flyene. Dette skyldes at jeg av gammel vane justerte screenshooter 1.6 til en annen sice en oppløsninga på skjermen :mad:

 

Jeg har 322 traffic bgl filer i skrivende stund. I dette ingår Bizz, Mil, Ga, Cargo å Pax.

 

Instalert tar denne trafikken 4.66gb diskplass, og den ineholder totalt 6849 filer og 3505mapper. Har 189 Ai flymapper.

 

Har inne selskaper ifra samtlige verdensdeler, så uansett hvor jeg befinner meg er jeg sjelden alene i FS verden. En rekke selskaper er det lagt extra arbeid i under instalasjonen for å få med spesial livery. Norwegian skal vel være helt dekket hos meg med untatt ev LN-NOC. Er ikke sikker på om LN-NOC er levert NAX enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder modell til Fokker 50 så finnes det bare et alternativ desverre. Og det er PAI/FSP sin modell.

 

Hva gjelder texturer. Ja i fila ifra AIG er det ei txt fil som heter reipaints. I denne fila er det forslag på texturer som kan benyttes. Vi i AIG tar med filnavnet og hvor du finner den. AVSIM går veldig ofte igjen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen planer om å lage en pakke av dette og legge på nett Steinar?

 

Det blir nok ikke aktuelt av flere grunner. Idag, å i lang tid framover kommer min ai pakke til å inneholde flightplans som er under betatesting da jeg er betatester hos AIG (tidligere Evolve Ai). Samt at det er bortimot en umulig oppgave å innhente tilatelser ifra alle opphavspersonene bak ai modellene, texturene å flightplans.

 

Til de av dere som ønsker gratis AI, og samtidig ikke har tid eller ork til å sette seg ned å mekke den selv vil jeg anbefale World of ai. Disse bruker de nyeste å beste modellene, texturene dem bruker er helt i toppsiktet, samt ruter som er helt ok, og det tar bare noen sekunder å instalere. De har nå også kommet ut med en Norwegianpakke etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder modell til Fokker 50 så finnes det bare et alternativ desverre. Og det er PAI/FSP sin modell.

 

Hva gjelder texturer. Ja i fila ifra AIG er det ei txt fil som heter reipaints. I denne fila er det forslag på texturer som kan benyttes. Vi i AIG tar med filnavnet og hvor du finner den. AVSIM går veldig ofte igjen.

 

Lykke til!

Takk for hjelpen Steinar! Bruker samme modell selv, men teksturen jeg brukte er hel "Donald Duck" aktig. Men nå har jeg endelig teksturer som duger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja si det Tom. Denne tråden er egentlig nesten et år gammel, men oppdaga plutselig at noen komenterte den på slutten av 2008, og valgte å svare han.

 

Husker ikke hva den het, men jeg husker at jeg brukte Flight Evroiment ifra flight1. Bruker det samme programmet den dag idag til lys himmel, skyer å vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...