Gå til innhold

NRK: Autofil neste uke: flyr SAS sin A330-sim:


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

A330-12-72dpi.jpg

 

 

For de fly-interesserte her inne som ikke samtidig også

er interessert i bil/motor (hva? kan dette være mulig??) :/

så vil jeg anbefale å se på AUTOFIL kommende uke. Programmet

går på NRK3, men med reprise på NRK2 (heldigvis).

 

Der skal de inn i SAS-simulatoren for Airbus A330-

maskinen, og fly litt rundt! Kan du ikke nærmest

høre en "viss" programleders latter allerede?? :cool:

 

 

Autofil, Uke: 9

 

NRK3: Mandag 25.2 Kl: 20:00

NRK2: Tirsdag 26.2 Kl: 21:25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun eg som reagerar på at han kallar A330 for A340 og at det er den største Airbus'n? :grin:

 

Nei, Torstein,jeg viste heller ikke at A340 fantes i 2 motorsutgave. he, he

Nei, det var en A330 som landet, men jeg så det stod A330/A340 på simulatoren, til Jan Eriks forsvar.

 

 

Mvh

Arne E

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Er vell kunn et par motorer ekstra og litt annen Eicas i Senter pluss Rear Center weel som er forskjellen i grove trekk. Men dette kan Jan Fredrikk mye mere om. For de av dere som flyr Airbus i FS så har Jan Fredrikk laget en fin guide som ligger på OFKL sine sider. Hei da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun eg som reagerar på at han kallar A330 for A340 og at det er den største Airbus'n? :grin:

 

Nei' date=' Torstein,jeg viste heller ikke at A340 fantes i 2 motorsutgave. he, he

Nei, det var en A330 som landet, men jeg så det stod A330/A340 på simulatoren, til Jan Eriks forsvar.

 

 

Mvh

Arne E

[/quote']

 

Joda såg også at det stod A330\\340 på simmen :) Men tykte det var litt artig at dei gjorde ein såpass stor "feil" i eit faktaprogram :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må beskytte Jan Erik på de fleste punkt her.

Han sier at her er 340-imulatoren. Og det stemmer. Ser inne i cockpit på skjermene at det er fire motorer. Og han sier aldri at det er den største airbussen, men han sier at det er det største flyet til SAS... Altså største airbussen til SAS, og det stemmer.

Men er jo sant at det er 330 i starten da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Artig innslag, men jeg savnet litt av "villmannskapene" og de småtendensene til ADHD som av og til kommer fram idet Jan Erik får en flyspake i hånden. Dog, kanskje ikke så lett når du har en tørrpinn av en flyver i venstresetet, og du pent må belage deg på å sitte i høyresetet.. :grin:

 

Nå må dere slutte å være så prikete på hva som blir sagt og ikke sagt, hvis dere hadde kommet fra en verden bestående av bilbilbil så er det mye tall og benevninger som man ikke forstår noen ting av når man ikke har kjennskap til luftfart. I tillegg tror jeg han hadde andre ting å tenke på enn å få tallene riktig, ikke hvem som helst som får muligheten til å sitte bak spakene på en A340! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun eg som reagerar på at han kallar A330 for A340 og at det er den største Airbus'n? :grin:

 

Nej, inte bara du som reagerade på att han kallade Eeerbussen för 340.

Någon som tänkte på att planet som landar är SE-REF, ute på plattan var det LN-RKH men när han satt i cockpit och pratade med Sigmund och Tor, så var det SE-REF igen. Ahaaa... klippt ihop !

 

SASFA när han går på bron, andra flyget han pratar om och pekar på (F50) har jag flugit 2h i faktiskt :cool:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...