Gå til innhold

Skremmende dep fra TNCM

Nils Erik Eriksen

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Bare en liten Vatsim historie ..:-)

Her forrige dagen skulle jeg fly fra TNCM til ENGM, ingen ATC som vel er vanlig på TNCM, men det var mye trafikk, 6 fly på bakken og 4 i lufta.

Jeg la opp turen i FMC, i PAC468, og da jeg var klar for dep varslet jeg trafikken på chat, og begynte taxi til RW27.

Gjorde meg klar, sendte på ny en chat msg om at jeg var klar for dep på RW27, fortsatt helt stille på Unicom, og dermed ga jeg full gass. Passerte V1 Rotate, og hadde akkurat fått positiv løft, da en B-747 kom i en krapp venstre sving bare 50 - 100 meter over havet.. med kurs direkte inn på RW09.

Jeg hørte et voldsomt brak, og flyet begynte å trekke mot styrbord. Jeg tenkte at den andre B-747'en nok ville gå til høyre over fjellet så jeg fortsatte svingen og begynte å se etter eventuelle skader.

Plutselig, TCAS, traffic, traffic, climb climb, maintain vertical climb, og et rødt lys på skjermen. Joda.. han hadde svingt til venstre, slik at vi møttes midt i svingen.

Det var jo helt tydelig at de fleste på bakken hadde fulgt dramaet som spectators, og der kom mange syrlige kommentarer mot den andre 747'en .. som 'that was crazy' og andre ting som ikke egner seg på trykk :-)

Etter å ha kommet opp i FL100 tenkte jeg at jeg skulle spec den 747'en og se hvordan det gikk med han .. fulgte han inn for app på RW09, han forsøkte å lande midt på rullebanen, og det er jo ikke spesielt lurt siden TNCM banen er relativt kort for en B747, og med store øyne så jeg at han gikk i sjøen på andre siden ..

Hvem sa at VATSIM ikke var spennende :-)

Mvh Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Morsom historie. Er tydeligvis ikke bare jeg som er amatør på VATSIM

Hei hei,

Neida, jeg er helt grønn på Vatsim, men vi har fantastiske gode og hjelpsomme ATC'er her i Norge, spesielt ENGM har vært veldig hjelpsomme, og fått meg til å slappe av og nyte Vatsim opplevelsenav>. :-)

Det er jo en helt ny verden dette ...

Mvh Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...