Norvald Oslvold Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Min sønn flyr på Vatsim.. (2004) . Han sier at programmet ofte (nesten alltid ) crasher når han skal lande. Noen ideer? Norvald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Gjelder dette kun når han bruker VATSIM, er det en spesiell flyplass evt. fly han bruker som kan være kilden til problemet? For å kunne finne feilkilden trenger man litt mer grov informasjon slik som nevnt ovenfor. Derifra kan man arbeide seg nedover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norvald Oslvold Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Det er bare på Vatsim. Mest når det er mye trafikk. Ikke med alle fly (!!). Ikke med PMDG 737 eller Level D 767 men ofte med PSDS 757 og PMDG 747. Venter på neste crash for å finne hvilken modul som er involvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kan hende det blir for mye for pc`n å kjøre, at det klikker ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Spesifikasjoner på maskina? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 PSS 757 og PMDG 747 er to fly som bruker svært mye system ressurser så det kan ligge noe i det, men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 På dager med mye trafikk kan det være lurt å redusere størrelsen på området hvor SB/FSInn henter inn informasjon om trafikk. Selv flyr jeg vanligvis med trafikk innenfor en 50nm radius, men for flyvning inn til flyplasser der det er mye trafikk reduserer jeg ofte til under 20nm, litt avhengig av nøyaktig hvor mye trafikk det er. Har selv opplevd samme problem før under store flyinn, men det har ikke blitt mye av det etter at jeg begynte å justere størrelsen på "trafikk-sirkelen"... (Ja, jeg flyr fs2004) Men jeg har aldri fått feilmeldinger relatert til spesifikke moduler i FS. Det jeg derimot har fått er varsel på lite RAM/CPU ressurser tilgjengelig. PC-en vi da snakker om er en 3GHz (32-bit), 1,5GB RAM, 256MB Radeon 9600XT4, 160GB HDD. Men etter å ha kjøpt ny PC har jeg ikke opplevd feil i FS uten at jeg selv har hatt en vesentlig del av skylden (feilinstalasjon, manglende filer, ect). (1,83GHz (64-bit), 2GB RAM, 512MB GeForce 7900GO) En liten NB; dersom han kjører annen programvare ved siden av FS på samme PC kan det ha litt av skylden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.