Kjell Hanssen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Som noen av dere har sett, så har jeg en diskusjon med ledelsen ( 1 person ) i Virtuell Widerøe. Jeg ble kastet ut av selskapet på grunn av at jeg fløy feil flytype på rutene. Jeg fløy en Dach Q300 på en rute hvor Q100 skulle brukes. Jeg har vært pilot i mange år nå, men har aldri opplevd maken. Det som er spesielt i denne saken er at tidligere ansatte som nå har trukket seg ut i WIF, ikke skjønner helt hva som skjer i selskapet. Det er kommet en oppfordring om at det virkelige Virtuell Widerøe starter opp igjen. Har lyst å høre andre piloters mening om dette med å fly F.eks Q300 på en rute med Q100. Er det virkelig slik at dere piloter bytter mellom så små fly for å følge rutene? kom med kommentarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Merkelig at du blei sparka av den grunn. Kan da ikke vere så flisespikkeri. Greit nok at Widerøe flyr med -100 på kortbanenettet og at q300 treng litt lengre rullebaner/sikkerheitsoner, men dette er hobby/spill/gøy/ for de fleste selv om noen tar det litt lengre med det som verre er :blush: :cool: Det blir som å nekte noen å bruke pmdg ng boeing når det egentlig er en classic som "skal" brukes... Denne bør du anke på! JT Elvheim WIF102 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Min mening er nå at så lenge man ikke har en -100 som er like godt simulert som -300 så bør man få fly 300 hvis man vil. Skal ikke være meningen at man skal bytte ut realisme med noe som er pretty much standard hvis man ikke på død og liv vil det. Joda, jeg vet at det finnes en utmerket merge mellom Majestic og Dreamwings, men ikke alle er som meg og har orka å merge disse to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Men hva fan, du ble kasta ut pga dette? Akkurat fått e-post fra nye "sjefen" som blant annet skriver: 1. All flights should be done with the aircraft type that is scheduled with the route. Ex. Dash 8Q100 can only fligh Q100 routes, and not on the other routes of our schedule. Men, jeg synes det går for langt, når han sparker deg ut derifra pga en filleting som å bruke 300 istedenfor 100. Ser heller ikke ut som om man får noen advarsel om du bryter en regel du ikke er klar over 8. Pilots not following the above rules, will be deleted without reciving a message from the crew. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Hanssen Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 For meg så er dette en hobby og en avveksling. Jeg har to fly inne som jeg liker å fly og som jeg bruker. Det er PMDG og MJC8Q. Begge er kjøpte fly. Når jeg har fløyet for Widerøe, så har jeg fløyet MJC8Q. Det er vel nok en 300, men der er ikke andre alternativer på denne. Jeg flyr den for at jeg synes den er bra. Den flyr jeg i SAS også. Har aldri vært noen spørsmål om å bytte verken mellom 100 og 300 eller til Fokker 50. Jeg spurte faktisk om det i SAS, og fikk beskjed at det var helt ok å fly Dach på Fokker-ruter. I Widerøe fikk jeg også kritikk for at jeg hadde brukt 2,4 timer fra København til Værnes på en rute som det er beregnet en flytid på 1,7 timer. En tur i kraftig motvind, men ellers så gitt turen helt fint. Når det er blitt som det er blitt, så har jeg ikke noe glede av å fly lenger for Widerøe. Føler ikke at det blir den hobbyen som det skal være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Må si meg enig med deg her Kjell, den hobbyen mange gledet seg til ved å melde seg inn i VA Widerøe ble ikke det som de trodde, og jeg kommer til å trekke meg fra Widerøe i solidaritet over at du ble sparket ut derifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg har gjort det sammen, og jeg har får logget på enda. Skal dem ta en, får dem virkelig ta alle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ja men hvis det er så viktig for deg å fly med WIF farger og Q300 så hvorfor flyr du ikke de rutene som er beregnet for denne fly typen? Er det så viktig for deg å fly for virtual WIF? Du kan jo laste opp WIF liviery og fly for deg selv. Ingen tvinger deg til å være medlem i WIF. Kanskje de gikk litt for langt, men jeg skjønner begge partene. Men igjen dersom de har ruter for Q300 så sjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan fly dem isteden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Hanssen Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg trenger selvsagt ikke å fly for Widerøe. Jeg flyr en del utenom dem. Jeg liker å fly Norge på langs. Det er blitt sånn nu i Widerøe at du kan ikke fly til en flyplass for så å starte fra en ny et annet sted. Du må fly fra den flyplassen du landet. Man er låst der. Selvsagt kan man betale for å fly fra en annen flyplass, men det er jo noe annet. Vist nok prøver man å være så realistisk i "sim-verden" som mulig, men synes at dette går over alle grenser. Det er jo selvsagt så enkelt at man kan fly hva man vil utenom selskapene, men det er nå bare blitt til at man flyr for et selskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vist nok prøver man å være så realistisk i "sim-verden" som mulig' date=' men synes at dette går over alle grenser. [/quote'] Realistisk? Tror ikke piloten i virkeligheten går inn i hangaren eller ut på apron og velger hvilket fly han skal fly den dagen, det blir han nok tildelt av selskapet. Og det at man må alltid fly fra den plassen man sist landet er også idiotisk. Sikkert mange piloter som flyr som pilot til et sted og så flyr til et annet sted som passasjer for deretter å fly en annen rute som pilot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vist nok prøver man å være så realistisk i "sim-verden" som mulig' date=' men synes at dette går over alle grenser. [/quote'] Realistisk? Tror ikke piloten i virkeligheten går inn i hangaren eller ut på apron og velger hvilket fly han skal fly den dagen, det blir han nok tildelt av selskapet. Og det at man må alltid fly fra den plassen man sist landet er også idiotisk. Sikkert mange piloter som flyr som pilot til et sted og så flyr til et annet sted som passasjer for deretter å fly en annen rute som pilot. Hehhe.. Ja faktisk, piloter flyr ikke bestandig fra den flyplassen de landet på sist, men "haiker" vidre med andre fly fra samme selskap på klappsete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Hanssen Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Du er inne på noe der. Har nære venner som flyr i det virkelige Widerøe og i SAS. Det skjer jo hele tiden at de må reise som passasjer for å nå sin rute. Da virker det urimelig at man ikke skal fly en rute man har lyst til når man vil. Jeg gjør det selvsagt utenfor selskapet, men allikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vist nok prøver man å være så realistisk i "sim-verden" som mulig' date=' men synes at dette går over alle grenser. [/quote'] Realistisk? Tror ikke piloten i virkeligheten går inn i hangaren eller ut på apron og velger hvilket fly han skal fly den dagen, det blir han nok tildelt av selskapet. Og det at man må alltid fly fra den plassen man sist landet er også idiotisk. Sikkert mange piloter som flyr som pilot til et sted og så flyr til et annet sted som passasjer for deretter å fly en annen rute som pilot. Hehhe.. Ja faktisk, piloter flyr ikke bestandig fra den flyplassen de landet på sist, men "haiker" vidre med andre fly fra samme selskap på klappsete. Men dette er snakk om Widerøe og kortbaner. Hvis man flyr til en kortbane så reiser du normalt ikke passivt til en annen flyplass med et annet fly. Du flyr til du kommer til en større flyplass hvor det er Crew bytte/fly bytte. Selfølgelig reiser crew passivt til en flyplass til en annen, men dette skjer normalt ikke fra kortbanenettet, om det ikke var dårlig vær dagen før for eks. og flyet ikke kom seg ned på sin planlagte dest. Hvorfor laster du ikke ned Dreamwings og merger den med Dash-8 300? så blir alle fornøyd og du kan fly til kortbanene med din Baby Dash At du må fortsette fra den flyplassen du landet på er bare for å ha det så realistisk som mulig. Ellers så kunne du jo bare ha flydd PMDG for VWIF..like urealistisk. Forøvrig holder jeg med Alexander i denne saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Hanssen Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg kan selvsagt laste ned den. Jeg bruker Fanda som jeg har kjøpt og trives med det. Jeg er ikke så aktiv flyver som mange her inne er. Det kan nok bli noen turer i løpet av uken, men det begrenser seg selv pga jobb. Men det er jo noe helt annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Men dette er snakk om Widerøe og kortbaner. Hvis man flyr til en kortbane så reiser du normalt ikke passivt til en annen flyplass med et annet fly. Du flyr til du kommer til en større flyplass hvor det er Crew bytte/fly bytte. Selfølgelig reiser crew passivt til en flyplass til en annen' date=' men dette skjer normalt ikke fra kortbanenettet, om det ikke var dårlig vær dagen før for eks. og flyet ikke kom seg ned på sin planlagte dest. [/quote'] Har selv sittet ved siden av en widerøe pilot på en flytur fra Trondheim til Brønnøysund, han hadde riktignok vanlige klær på seg men han hadde en pilot bag med widerøe klistermerker, i tilegg satt han med forskjellige ark med charts osv og fikk gratis drikke av flyvertinna og flyvertinna kjente han godt igjen. Da vi kom til Brønnøysund forlot han også flyet. Jeg gikk for å vente på bagasje og han gikk et eller annet sted(forfølger han ikke heller), etter litt kommer han tilbake med uniform og gikk igjennom sikkerhets kontrollen og inn til avgangs hallen. Så de flyr også som passasjer i kortbanenettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jepp! men Kjell klaget på at han måtte fortsette fra fra kortbane nettet. De reiser passivt fra større flyplasser. Bodø-Mosjøen for eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Seljeseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei! Jeg har selvsagt ikke lyst til å blande meg for mye i denne diskusjonen, men det eneste jeg mente med mitt innlegg på Virtual Wideroe, er at man bør klart skille mellom prop og jet ruter. Altså ikke fly Q300 eller Q100 på Fokker 100 ruter. Jeg er som sagt avgått CEO der, og har ikke noe med selskapet å gjøre, men jeg mener, en Fokker 100 har såpass mye høyere hastighet enn en Q300. Det som var diskusjonen var hvor vidt turen ENVA - EKCH kunne bli brukt 4.1 timer på??? Når den er satt opp med 1.7timer. Ja, jeg skjønner jeg også at det kan skje i virkelighetene, pga. vær og trafikk. Men av det jeg kunne skjønne som var ute samtidig og fløy Air Baltic rute fra København, var ikke værforholdene eller trafikken noe problem den dagen på Vatsim. Men jeg synes jeg også, som mange andre her, at det bør være åpent for alle å fly for Virtual Widerøe, og ser mye av problemet for Virtual Widerøe og ledelsen som sitter deg nå, er at de ikke har så mye erfaring med å håndtere dette i forhold til de gamle reglene, og de gamle praksisene i Virtual Widerøe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei Meld dere inn i Scandinavian Virtual Airlines SVA Her kan dere fly alle rutene til SAS og WIF samt en del allianse partnere. Du kan også selv velge hvilke fly du vil benytte så sant rullebanene tillater det. Med hilsen et fornøyd medlem av SVA Jan Fredrik SAS807 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Seljeseth Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Her kommer gresset er grønnere på den andre siden innlegget. Det har jeg bare ventet på,men for å holde oss til saken. Jeg er ganske sikker på etter å ha tenkt litt at det Virtual Widerøe som nå eksisterer, er det rette Virtual Widerøe til å drifte dette videre. I dette miljøet vi driver må det være rom for feil, både fra pilot og crew it et virtuellt flyselskap. Jeg har tidligere kommentert Virtual SAS sin litt for tidlige lansering, før de var helt klar. Men igjen, det må være rom for å gjøre feil, så lenge man kommer til enighet etterhvert. Jeg mener jo at et virtuellt flyselskap er en "gruppe" som må ha noen spilleregeler. Det er en som alltid har i bunnteksten at dette er bare et spill, og det må man huske. Det er derfor jeg synes det er viktig at spillereglene er riktige for alle som flyr. Jeg har tidligere sammenlignet denne saken med at piloter i Virtual Air Baltic skulle fly Fokker 50 på Boeing 737 ruter, og hvis det er denne piloten fra SAS mener man kan gjøre i det SAS-et, er jeg veldig glad jeg ikke er medlem der, for da ville jeg vært tom for fuel lenge før jeg nådde Tel Aviv fra Riga i går. Jeg avslutter innlegget med at et virtuellt flyselskap bør være åpent for alle, men hvis man vil flyge villt rundt, kan man vel gjøre det uten å ha et VA? FSeconomy er jo forbiledlig der, for da kan man jo danne sine egne små grupper å fly rundt som man selv vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg vil ikke blande mig i om man må flyve Q100 på en 1300 rute eller omvendt. Jeg ved, ligesom mange af jer andre, at rigtige selskaper jo ofte skifter mellem flytyper på samme rute. F.eks. kan man i Kastrup opleve, at Lusthansa sender en A300 afsted om morgenen fra Frankfurt. Dagen efter så er samme rute en CRJ-900. Der er godt nok forskel på det 2 flytyper. Oplevede da jeg var i Ungarn i 2004, at vi fløy med Malev B737-700 til Budapest, og Malev B737-800 hjem. Godt nok ikke den store forskel nej, men alligevel. Det er jo flere pax i -800 end i -700. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Men når det gjelder Dashen... Er det ikke bare å merge MJC panel med Dreamwings -100 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Finnes folk som liker VC cockpit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Og disse vet hvoran det skal gjøres, selv med merget panel, vil jeg gå utifra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Går ikke an å merge VC cockpit fra Majestic sin dash og inn i dreamwings sin modell, er helt umulig pga VC er bygget inn i flymodellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Aha.... Det er jo da noe som gjør ting vanskeligere....men ingenting er umulig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er nok umulig jo, spesielt om man skal merge lovlig. Er ikke snakk om å endre noen tekstfiler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 ER det virkelig mulig å merge "ulovlig"? Hvis man eier begge ting som skal merges er det ikke da fritt frem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Nilsen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er nok umulig jo' date=' spesielt om man skal merge lovlig. Er ikke snakk om å endre noen tekstfiler.. [/quote']Hvis det er to separate modeller for utvending og innvendig kan det vel ikke være umulig? Hvis det er to separate modeller, så er det så enkelt som å endre på en tekstfil. Oppsettet i model.cfg er da: [models] normal='navn på modell utvendig' interior='navn på modell innvendig' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Spørsmålet er vel mer hvorvidt de endringene i tekst-fila kan ansees som lovlige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Nilsen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det kan bli et problem ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.