Gå til innhold

Testet nytt filmkamera på ENGM...


Eirik Tyrihjel

Anbefalte innlegg

Hei, med det som antageligvis er norges første operative RED ONE (Nytt digitalt filmkamera i proffklassen) og flyinteresse, samt en relevant jobb på gang, så bar det i går til Gardermoen for litt testing.

 

Deler herved en ørliten snutt, stygt komprimert for internett:

Testopptak fra Gardermoen

 

Filmet med 18-50mm zoom, og 300 mm telelinse.

 

RED ONE representerer antageligvis det ypperste innen digitale filmkamera man kan få kjøpt, med en oppløsning på 4K, eller 4096 x 2560 pixler - 4 ganger mer enn full High Definition, opptil 30 ganger i sekundet, (høyere framerates ved lavere oppløsning) samt fatning for profesjonell filmoptikk så er dette en sannsynelig arvtaker for 35mm film innen film/kino/reklamefilm.

Ingen av REDs imponerende spesifikasjoner kommer spesielt godt frem i en tungt komprimert webversjon, men ta mitt ord for det - resultatene ble gode (været kunne ha vært bedre... det var mye tåke)

 

red476small.jpg

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri har jeg sett så sterkt komprimert materiale av så høy kvalitet. Selv komprimert til dvd kvalitet så vil vel dette nærme seg HD i hvordan en oppfatter filmen. Det som også imponerer er hvor lite selve kameraenheten er. Antar det er relativt høy kilopris vi snakker om her.

 

Kunne tenkt meg å sett opptak fra denne splittet opp på noen høykvalitet HD projektorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, det var imponerende. Måtte ta et søk på prisen av kameraet og det var også imponerende :P Det kameraet er forbeholdt de profesjonelle, selv om det hadde vært knakende gøy med et sånt, hehe

 

Hva slags maskin og specs bruker du for å redigere i full oppløsning? Apple G5 Dual 2GhZ, 2,5 GB ram?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...