Alexander Sletvold Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 lurte på om de er noen som plannlegger og lage et nytt scenery til rygge flyplass sånn at vi fs folk kan nytte den fine nye fly plassen også??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Du rakk og spørre før meg. Helst da til Fs 2004 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Sletvold Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 du e treig som vanlig frode:P ja selvfølgelig til fs2004:) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Henger meg på her. Da hadde dagen vært fullbragt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er laget ett scenery til Fs9 med hele rygge (Ikke etter at den sivile flyplassen kom) Men dette ble visst stoppen av forsvaret. Men kan hende han som har laget dette endrer dette sånn at det blir til den sivile delen bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har tenkt tanken på å lage et scenery tidligere, men det virker som om det allerede er endel "kokker" innvolverte i flere prosjekter, så jeg har lagt det litt på hylla foreløbig...men skulle absolutt likt å hatt et ordentlig scenery ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Sletvold Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 eller om de er noen som er inntrisert i og lage et da:) jeg kan prøve meg med da trenger jeg blider fra plassen google earth viste ingen værdens ting av den nye flyplassen på rygge:( hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Henger meg på. Jeg har laget noen objekter i Gmax tidligere, og blir gjerne med på et dugnadsprosjekt for å få laget den sivile delen av flyplassen. Finnes det noen gode bilder og kilder å ta av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har gitt en god del bildemateriale til en gjeng som skulle lage RYG. Lenge siden jeg har hørt fra den gjengen nå, men håper prosjektet ikke har gått i stå... Noen som vil ta til orde her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Skal nok få litt flere bilder etter hvert til dem som skal lage dette.Kjenner en som har planer hehe. Skal ta noe bilder der men som dere vet så er det mye restrisjoner pga den millitære delen,det med å ta bilder,mot den miliære delen merkelig nok. Begynner å jobbe litt på RYGGE til neste helg. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Arild Sehl Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hmm, jeg er nok blant en av de som har fått bakgrunnsmateriale fra Geir Ø. Og prosjektet er absolutt ikke dødt, men har nok stoppet opp litt pga av mangel på bilder av terminalen bl.a. Jeg har selv ikke hatt mulighet for å dra dit ennå. De andre som var med på dette prosjektet har jeg ikke hørt mer ifra desverre. Når det er sagt så er en god del gjort med hensyn til grunnriss og ground layout i Gmax takket være kjempefint bidrag av materiale fra Geir Østtveit. Får vi realisert dette vil denne plassen bli helt nøaktig lik den i virkeligheten. Det hadde ikke vært mulig uten Geir's bidrag, så¨hjertelig takk så langt. Slik det står nå har det ingen hensikt å gå videre før mere nærbilder er på plass. Jeg kunne ha gått noe videre på det som finnes av bilder, men det blir fort for unøyaktig og basert på antagelser, og jeg vil ha dette så likt rl som mulig. Jeg har også flere ganger vært i kontakt med Rygge om evt fotografering, de er positivt innstilt til dette prosjektet men slipper oss ikke inn på flysiden desverre. Så det jeg trenger i første omgang er: 1. Bygninger,: 'rett på' bilder fra hver side, spesilet fra flysiden, gjerne også nærbilder som kan settes sammen 1b. Parkeringshus fra alle kanter 2. All skilting, de som peker til taxebaner og rullebaner 3. Merking på asfalt: Noe har jeg her ifra oversiktbilder, men lite nærbilder fra de nye oppstilligsplassene 4. Oversikt/områdebilder fra både sør og nordenden av rullebanen. 5. Bilder av tårnet.. For å gå enda videre skulle vi gjerne også hatt gode satelittbilder/luftfoto For øvrig så har jeg en Afcad ferdig, SID/STAR til PMDG, og har i tillegg koda endel approaches til bruk i standard GPS receiver til FS. Dersom noen vil ha dette, så send meg en PM. Merk at her er det ingen bygninger osv, kun en Afcad beregnet på deault FS, men jeg har gjort endel endringer: - added Rygge ATIS. Note freq 135.175 due to FS limitations - added Rygge Ground frequency - moved GP on the ILS to correct position - added DME to correct position - moved PAPI lights to correct position - moved TACAN (RYG dme in FS) to correct position - changed aprroach light to the closest match /Calvert - added apron and parking spots - added tower viewpoint - taxiways corrected, adusted and added correct designators according to AIP - moved LLZ transmitter building - moved GP antenna Per Arild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Sletvold Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 hmm vis noen har muligheter til og ta bilder på rygge eller veit om noen som muligens jobber dær som kan få tilatelse så kan dere kontakte meg på pm:) så muligens de får noe håp om en nyoppuset rygge:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er laget ett scenery til Fs9 med hele rygge (Ikke etter at den sivile flyplassen kom) Men dette ble visst stoppen av forsvaret. Men kan hende han som har laget dette endrer dette sånn at det blir til den sivile delen bare. Sceneriet har aldri blitt stoppet av forsvaret.... Vi lever da tross alt ikke i en bananrepublikk... Rygge sceneriet til NA er ca 97% ferdig, hovedsaklig bare statisk F-5A utenfor skv hus hangar C og 720 UH-1B'n som står igjen. Men designeren Kjell Arild Bersås har meg bekjent sluttet med FS scenery design, så det ble aldri gjort ferdig/gitt ut. Så det er bare utvalgte beta testere som har gleden av KAB's absolutt fantastiske arbeid med Rygge.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Tror heller du skal slappe av,jeg,Alex. Per Arild får nok ordnet bilder. Liten vits i at de skal ta kontakt med deg,når det er per Arild som trenger bilder.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jens Ole... Har ikke dette sceneryet stått helt stille i ett år eller 2 nå? Hvorfor ikke bare gi ut det som er ferdig eller eventuelt gi det videre til noen andre slik at de kan gjøre det ferdig? Men så vidt jeg har sett på bildene så er vel ikke den sivile delen med da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.