Jon L Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Bestod final checkride for instrument rating i dag, og skal hente temporary license i morra . Utrolig deilig aa vaere ferdig med, for instrument rating har vaert en ganske saa grei challenge (mildt sagt) . Maa bare vente paa at TSA finner ut at jeg ikke har blitt en terrorist i loepet av instrument rating kurset mitt, og saa blir det aa hoppe paa multi-engine rating og fly litt Seneca . Skal bli deilig aa faa en ekstra motor og litt orntli fly (ikke det at cessna er teit, men men ;D). Wooho! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Høres ut som du ligger litt bak Magne Solberg i opplæringen? Flyr ikke han Seneca`en alt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Høres ut som du ligger litt bak Magne Solberg i opplæringen? Flyr ikke han Seneca`en alt? Hva er det for et svar...?? Gratulerer så mye med IR Jon! Synes selv det var en av de mest utfordrende periodene av utdannelsen, godt jobbet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon L Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Høres ut som du ligger litt bak Magne Solberg i opplæringen? Flyr ikke han Seneca`en alt? Ja beklager, han kom jo bare 1 aar foer meg :whistle: edit: jeg er faktisk den som er lengst i utdannelsen av de som kom i August for oeyeblikket, hvis det var det du lure pa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Høres ut som du ligger litt bak Magne Solberg i opplæringen? Flyr ikke han Seneca`en alt? Hva er det for et svar...?? Gratulerer så mye med IR Jon! Synes selv det var en av de mest utfordrende periodene av utdannelsen' date=' godt jobbet [/quote']Det var ett spørsmål, siden jeg kjenner en av de som går på samme skole..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Å flate... visste ikke det var SÅ lenge mellom dere. grattis forresten. Glemte det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer så mye! Seneca blir sikkert utrolig kult. Gleder meg til å begynne på IR selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer Jon Skjedd noe med Twin Star'ene da? Vet dere hva prisforskjellen blir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon L Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 twin starene er sunket i atlantern for alt jeg vet . prisforskjellen vet jeg ikke, men tror den blir ganske stor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerar med IR Jon. Må seia meg enig med Petter. IR'n er den vanskeligste biten av utdanninga i USA. Og gled deg til du får ei vifte til utanføre cockpiten. Flyet går raskare, det er meir å gjere, så på første turen så må du ikkje verta frustrert om flyet held på å lande medan du mentalt sett er på climbout. Ting skjer raskare, og det er nye utfordringar og mykje moro i vente. Lykke til vidare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer så mye! Ser fram til jeg er ferdig med IR'n også...hadde første IR lesson i dag...hører rykter om at IR'n er værre enn CFI, CPL og hele røkla til sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulere Jon! Stå på videre i utdanningen. Er vel ikke altfor lenge til du blir instruktør nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads-Inge Otterstad Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (ikke det at cessna er teit' date=' men men ;D). [/quote'] Hva mener du med det?? Cessna'n er fin den... Ihvertfall den utgaven med 2 spreke vifter lengst bak Gratulerer så mye... Det er nå det blir gøy... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer så masse! En deilig følelse tenker jeg :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Grattis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer med ratingen Jon. Får satse på at TSA ikke vet noe du ikke vet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Lingås Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer Jon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon L Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulere Jon! Stå på videre i utdanningen. Er vel ikke altfor lenge til du blir instruktør nå? Vel vel, har jo en del igjen da Starter som sagt med multi-engine rating naa om ett par dager. Var og fiksa application til TSA i dag og kjoepte Seneca POH og litt forskjellig, faar temporary license med IR senere i dag eller i morgen . Det som gjenstaar da er: MEL Multi-Commercial MEI Single-Commercial CFI CFII Haaper paa aa vaere ferdig med alt til rundt August en gang, da har jeg brukt ganske noeyaktig ett aar. Takk for all gratulasjonene , skal proeve aa faa tatt noen bilder fra min foerste multi-tur, naar enn den blir ;p edit: og maa si meg enig med alle andre. Instrument rating har vaert en stor utfordring, er saa mye og holde styr paa. Nar jeg fikk bestattt checkriden var det 2 maaneder med stress og konsentrasjon som bare ble blaast ut paa en gang . Naa haaper jeg paa aa kunne fly med aa se ut av vinduet igjen snart, haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hehe, ja. Gratulerer, og lykke til vidre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer så mye, bra jobba. Nå er det bare å stå på videre. Gratulerer så mye! Ser fram til jeg er ferdig med IR'n også...hadde første IR lesson i dag...hører rykter om at IR'n er værre enn CFI' date=' CPL og hele røkla til sammen! [/quote'] For min del var IR'en kanskje det nest vanskeligste sertifikatet, CFIen var klart vanskeligst. Husker også at jeg møtte et læringsplatå mitt i Commercial-kurset, noe som var veldig frustrerende. Hadde nesten null fremgang på manøvrene før det plutselig klikket for meg (på en god måte) ca. 2 flighter før oppflygingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.