Gå til innhold

Lyden...minnene...alt...ah!! Twin Otter er tilbake


Anbefalte innlegg

Mitt aller første møte med flyverden var en Twin Otter. Året var 1986 og flyplassen på Røst ble åpnet. Om Twin Otter eller Dash 7 var det aller første flyet som landet der ute skal jeg la være usagt, men hver dag i maaaange år så var det Twin Otteren som trafikkerte flyplassen. Jeg vokste opp i et hus hvor vi hadde utsikt til flyplassen og kunne nyte synet at flyet hver gang det var på innflyvning til rwy 03, så det er vell kanskje ikke rart at dette lille og spesielle flyet på en måte ble min "første kjærlighet".

 

Årene gikk og jeg kunne se den lille grønne hver dag helt frem til den dagen den ble byttet ut med Dash 8. Jeg ble forelska i Dash 8 og den kjærligheten er fortsatt gjeldene i dag. Men Twin Otter, min kjære Twin Otter. Jeg glemte deg aldri.

 

I dag lever jeg i frykt. Jeg lever i frykt for at min nåværende kjærlighet skal oppdage at jeg er utro. Det hele startet for to dager siden da jeg møtte min "første kjærlighet" like etter at jeg kom hjem fra jobb. Jeg klarte ikke holde meg i skinnet og utroskapen var et faktum. Vi hadde en vakker kveld sammen og koste oss som om det var 1986 igjen. Vi møttes igjen i går kveld... Jeg må innrømme at jeg ble overrasket da hun ville at jeg skulle ta bilder av henne mens vi holdt på, men blindet av kjærlighet så gikk jeg med på det(hadde vell gått med på det meste der og da).

 

Her er bildene:

 

Twotter1.jpg

 

Twotter2.jpg

 

Twotter3.jpg

 

Twotter4.jpg

 

Twotter5.jpg

 

Twotter6.jpg

 

Twotter7.jpg

 

Twotter8.jpg

 

Twotter9.jpg

 

Twotter10.jpg

 

Twotter11.jpg

 

Twotter12.jpg

 

Twotter13.jpg

 

Twotter14.jpg

 

Twotter15.jpg

 

Twotter16.jpg

 

Twotter17.jpg

 

Twotter18.jpg

 

Twotter19.jpg

 

Twotter20.jpg

 

:grin:

 

P.S.

Ikke si noe til Dash 8 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ha ha ha :grin: , her fikk jeg både tårer i øynene og klump i halsen :grin: . Du vet å formulere deg sånn at likesinnede forstår. Mon tro hvilken kjærlighet som varer lengst..... :grin: .

 

Og hvis du tilgir meg at jeg tilføyer et par bilder til din vakre historie, så har jeg en bekjennelse å komme med. Jeg er redd din første kjærlighet ikke var av den trofaste typen, for jeg hadde meg kraftig med samme dama, opptil flere ganger ute på Røst. Hun var både forførerisk og uimotståelig, så det ble ganske heftig etter hvert.......

rost2.jpg

rost1.jpg

 

Sorry Stian, håper du kommer over det......... :cool: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først lander SAS, så lander Braathens. Så lander "måsen", og så lander Twottern. Absolutt pene bilder! Husker fortsatt hvordan det var når Widerøes lille grønne kom dansende mellom skyene over Hunstad på vei inn til Bodø, på tross av at alt annet som normalt fløy holdt seg godt på bakken p.g.a. været. Lyden av de to strikkmotorene på full guffe sitter fortsatt, og får meg fortsatt til å smile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så vedlig mye for komentarene.

 

så har jeg en bekjennelse å komme med. Jeg er redd din første kjærlighet ikke var av den trofaste typen, for jeg hadde meg kraftig med samme dama, opptil flere ganger ute på Røst. Hun var både forførerisk og uimotståelig, så det ble ganske heftig etter hvert.......

 

Ja damer fra Røst...hmmmm det var vell flyet du snakket om her....

Ernst, jeg hadde ikke forventa at denne flotte dama skulle gå uten "action"(hehe) hele den tiden jeg var opptatt med andre damer....

 

Elsker de bildene fra Røst. Du har fanget Røst på sitt aller beste og typiske. Regnvåt bakke under blå himmel, med bygeskyene i full galopp østover

 

Som dere ser så tar den seg godt ut i FTX også ;)

 

FTX_BETA_Stian0063.jpg

 

FTX_BETA_Stian0064.jpg

 

FTX_BETA_Stian0065.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

 

Veldig så denne Twotter-hypen bare stiger og stiger, kjekt at dere liker den.

Når det gjelder XJ-K så har den en nokså spesiell historie da, så jeg måtte liksom ha med den. Historien er såpass kontroversiell at det kanskje ikke er bra å skrive for mye om det rundt omkring. Sitter forøvrig på et gammelt "Flytrygging" som omhandler ulyken med flyet og dette er hårreisende lesning. Kjenner også hans som var Flytryggings-inspektør på den tida og han har også fortalt meg litt.

Uansett, sånn textur-messig så sleit jeg litt med å få til den rette "swungen" på Sølvmalinga men det ble sånn høvelig bra. Synd at det ikke er integrert specular maps og fresnel ramps på modellen. Det er det på F-seisten :grin:

 

God helg, hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...