Gå til innhold

Spottesamling?


Hans Fredrik Sunde

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hadde det ikke vært en ide å arrangere spottesamling på et par norske flyplasser i sommerferien en gang?

Møte på feks GM kl. 8 ved terminalen, og forflytte oss litt rundt på flyplassen ettersom timene går. evt. ha med grill og pølser.

 

Bare tenker litt høyt jeg, men det kunne vært interesant å møte andre flyveintereserte (ingen andre på Skolen min, nemlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hadde det ikke vært en ide å arrangere spottesamling på et par norske flyplasser i sommerferien en gang?

Møte på feks GM kl. 8 ved terminalen' date=' og forflytte oss litt rundt på flyplassen ettersom timene går. evt. ha med grill og pølser.

 

Bare tenker litt høyt jeg, men det kunne vært interesant å møte andre flyveintereserte (ingen andre på Skolen min, nemlig) [/quote']

 

Høres jo ut som en god ide spør du meg. Nå kan ikke jeg være med, men er jo en kjempe sak om flere ønsker å være med på dette. Ingenting slår det å få sett litt fly, og tatt noen bilder ivertfall ikke når man kan grille litt god mat å bare nyte sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig!

 

Det må jo være marked for dette?!?

 

Ja, var jo akkurat dette jeg også mente. Er jo nødt til å være ypperlig. Om man får samlet de som ønsker å finne gode spotteplasser, og de som er litt mer erfarne spottere som kan "gudide" alle gjennom gode spotte plasser. Er rart om det ikke er stor interresse for noe som dette.

 

Jeg har ikke hørt/lest/Sett at noe slikt som dette har vært gjennomført før? Ivertfall ikke i regi av noen her inne, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm Køben eller Oslo, Køben eller Oslo :P Hadde egentlig tenkt på å dra til København på spottetur i sommer, men får se om det blir Oslo heller... Hadde vært så mye enklere hvis jeg hadde bodd nermere...

Men uansett så burde dere vel prøve å legge dette til den dagen som det er mest "inntresange" fly. Tenker da på Korean, PIA osv.

 

Forresten, er det klokken 8 på morgen eller kvelden det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl. 8 var bare et eksempel,

 

Jeg har tenkt til å dra med den første bussen (kl. ti på 4/5) til GM (57min fr/ Kolbotnkrysset med expressen) på en lørdag (både PIA og KAC) og bli der ganske lenge (ca.18). Kan jo evt. møte noen andre utpå dagen da

 

...Må nok spare litt til London Tur (er bare 14 1/2) :confused:Kanskje der er billigere med Norwegian til Stansted/Gatwick så ta Underground

 

En ting til, "GM er lite tilgjengelig for meg," "Hva med London" :crazy: :)

 

SITAT:

...Må nok spare litt til London Tur (er bare 14 1/2) :confused:Kanskje der er billigere med Norwegian til Stansted/Gatwick så ta Underground

 

Men om jeg for mer enn 5 i snitt til Sommer'n spanderer Mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en rask oversikt jeg laget til noen andre, som

vurderte spotte-tur til London:

 

 

Norwegian (flyr kun til Gatwick og Stansted - IKKE Heathrow)

 

 

OSL-LGW: Fra Kr: 298.-

LGW-OSL: Fra Kr: 314.-

 

Altså Kr: 612.- tur-retur, men disse billettene er i et

begrenset antall - jo før du bestiller, høyere sjanse er

det for at du kan få tak på disse.

 

Ellers er det plenty med billetter i disse prisklassene:

 

403 / 489 = Totalt Kr: 892.- tur-retur

 

så med mindre du bestiller kun kort tid før avreise,

burde det være enkelt å finne prisen til under Kr: 900.-

tur-retur med Norwegian.

 

 

 

 

Sterling: (flyr kun til LGW: Gatwick fra Oslo)

 

OSL-LGW: Fra Kr: 189.-

LGW-OSL: Fra Kr: 549.-

 

 

De dumper prisene ganske bra innimellom, så det

er fullt mulig å reise til Kr: 43.- på div. avganger -

men dette er uten skatt og avgifter - så minstepris

blir uansett Kr: 189.- som ovenfor.

 

Totalpris tur-retur: 738.-

 

 

 

 

 

SAS: (flyr direkte til LHR: London Heathrow!)

 

 

OSL-LHR: Fra Kr: 700.-

LHR-OSL: Fra Kr: 650.-

 

Tur-retur blir da Kr: 1,350.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...