Ståle Andre Ustad Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er det at folk sier: "Han hadde kontroll." Som er feil innstilling mener nå jeg. Det er nemlig, SÅ liten forskjell mellom kontroll, og ikke kontroll, når man flyr med så liten klaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Er ingen tvil uansett hva folk sier eller ikke sier; Han der burde ikke få lov å fly mer. Man skal ikke gå så lavt uansett om det er mennesker der eller ikke, lite traffik eller mye. Det er uansvarlig. Og jeg er enig med ledelsen som satt han på bakken og gav han sparken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Når dere snakker om lowpass. Fikk høre av min far at ved en av skvadronene han har jobbet på har de hengt opp et bilde av en pilots siste tur. Greia var visst nok at den siste turen planla pilotene og utførte som de selv ville (i utgangspunktet innenfor gjeldende regler). Denne piloten hadde gjort lowpass over stripa, det bildet som henger der viser toppen av halefinnen som stikker opp over brøytekantene. Dette var visst nok også gjort med hjulene Inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Når dere snakker om lowpass. Fikk høre av min far at ved en av skvadronene han har jobbet på har de hengt opp et bilde av en pilots siste tur. Greia var visst nok at den siste turen planla pilotene og utførte som de selv ville (i utgangspunktet innenfor gjeldende regler). Denne piloten hadde gjort lowpass over stripa' date=' det bildet som henger der viser toppen av halefinnen som stikker opp [b']over[/b] brøytekantene. Dette var visst nok også gjort med hjulene Inne. Ja, greit at den siste turen kan de gjøre som de vil. Men som du sier innenfor ett visst regelverk. Denne piloten fikk jo også dette som sin siste tur, men var neppe meningen. Han skulle nok bare tøffe seg. Uffatelig dumt gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Mange gullkorn her inne som vanlig...... Denne piloten tok en stor og tung maskin langt lavere enn det som er trygt, i tillegg rett over folk. Det er stor forskjell i å gjøre dette over en rullebane, og det vedkommende gjorde her. Man har ikke kontroll i 3 meters høyde, og det er tilfeldigheter som avgjør om man får en smell av turbulens, eller plutselig vindretning. Noen nevner dropp av utstyr fra Herc uten skjerm. Ja, det gjøres, men det er for det første minst 3 ganger så høyt, man gjør det etter en nøye trent prosedyre, og man gjør det over en kjent dropzone. Bryter man reglene slik fartøysjefen gjorde her, så kalkulerer man med at det går bra alikevel, og setter egne ego-behov foran andres sikkerhet. Det er noe man skjelden har forståelse for maktens korridorer. Gjorde man flere grise-lowpass i gamledager? Oh yes, mange Mistet man fly, skadet personer på bakken, og ødela eiendom også før? Oh yes, very much so! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Som nevnt tidligere i tråden her, det ser jo ut som det er heeelt vindstille, da skal det noe til for at det plutselig kommer vindkast som flytter på en herc altså... Jeg er enig, hadde det vært vind, med vindkast og sikkert turbulens bak disse trærne, så ville det vært som å trekke ett lodd til en liten feilberegnet touch & go, med et par døde fallskjermjegere som følge, og det ville vært tragisk.. Men her er det helt stille ser det ut som hvertfall, og da har man kontroll selv i 3 meters høyde.. spesiellt når man har flydd samme maskin i over x-antall tusen timer. Ja, marginene er minimale her, men det er jo et valg pilotene tok.. og tar jeg ikke veldig feil, så har nok fallskjermjegerne vært litt delaktig i avgjørelsen de også.. De er ekstreme. Brudd på regelverket er jo ikke noe å diskutere en gang :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Egentlig har vi begynt å diskutere en meningsløs diskusjon. Det er ikke trygt. Han har fått det han fortjener Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Andreas: Det gäller inte om man får sparken enligt några kollegor här på jobbet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Børge Litangen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Når vi snakker om lowpass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Solheim Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Masse sutrende "kjærringer" her gitt. Tror nok erfarende piloter har god kontroll. Denslags flygninger var ganske vanlig på 50-60 tallet. Nå for tiden er allt som er morro ulovlig, og allt som er godt er farlig. Ikke at jeg forsvarer low-pass over folk, men kan skjønne flygere som faller for fristelsen. I 1967 kjørte jeg en GMC militærbil ved Hovden hvor forsvaret hadde lavflyingsområde. En F-5 kom bakfra i 10 meters høyde. Skvatt noe jævlig, men tøfft var det å se rett inn i dysene på`n. Tror nok den piloten gliste godt. Ø.S. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Christian Lindgren Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Da er dette også en god kandidat. Propellen er ikke langt fra hodet på denne karen gitt. Følg med til høyre i bildet. I beste us style: Caution Violent language http://www.youtube.com/watch?v=hvDDDKnNhuE Men dette kunne ha hendt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Når vi snakker om lowpass Er visst vanlig med syke Alpha Jet low passer 3yBrOXegcIc K844sDm5Pdc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.